שברת שילמת: המעצבת האיטלקיה שמשחקת עם חיות זכוכית

מתוך עולם קסום של דימיון ומתוך ההשראה שהיא שואבת מימי ילדותה בכפר, יוצרת אלסנדרה בלדרצ'י עולם של טבע מיניאטורי שמכיל סנאים, קיפודים וארנבים

המעצבת האיטלקיה אלסנדרה בלדרצ'י, Alessandra Baldereschi, השיקה לאחרונה קולקצייה זכוכית בשיתוף יצרנית הזכוכנית המילאנזית ichendorf. בעצם, זוהי קולקציית החיות השנייה של בלדרצ'י שנוצרה בניפוח ופיסול ידניים בזכוכית והיא מצרפת חיות יער אל חיות החווה שכבר יצרה בעבר.

בקולקציה החדשה, מציצות מתוך כלי קיבול, כמו כוסות וכדים, חיות קסומות כמו סנאים, קיפודים, חלזונות, צבים וארנבים. אלו מצטרפים לדגים הלבנים והצבעוניים, לינשופים הלבנים, לצבים הירוקים ולברווזים. 

 

חיות היער וחיות הגן (יחצ)
אלסנדרה בלדרצ'י (צילום: alessandra con brocca)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

בלדרצ'י, נולדה בשנת 1975 והיא בוגרת עיצוב תעשייתי מאקדמיית Domus שבמילאנו. מיד בתום לימודיה, השתתפה בתכנית רזידנסי ביפן שם פיתחה פרויקטים של עיצוב כלי שולחן בעיר גיפו, הנחשבת לאחת האופנתיות במדינה.

כשחזרה הביתה, לאיטליה, עבדה עבור מותגים כמו סווטש, סקיטש ואחרים עבורם יצרה פרויקטים בתחומים שונים שבהם תכשיטים, אופנה, גופי תאורה ותכשיטים. היא הספיקה לקחת חלק מספר פעמים באירועי שבוע העיצוב במילאנו וכן להציג בתערוכות שונות בצרפת, הולנד, קוריאה הדרומית וארה"ב. 

ידיות ירוקות (צילום: Studio Internazionale)
וידיות חומות (צילום: Studio Internazionale)

החיות המתוקות והמשעשעות בקולקציית כלי הזכוכית של בלדרצ'י, מופיעות בצבע לבן או בשלל צבעים עליזים. הכוונה שלה הייתה, שעם מזיגת המים, תתקבל תחושה דמיונית ונעימה של חזרה לילדות וקירבה לטבע אותו היא מכירה טוב כל כך מימי ילדותה שמעוררים בה השראה עד היום. לכדים החדשים, הוסיפה בלדרצ'י גם ידיות ירוקות, שנראות כמו צמחי מים, וידיות חומות, שנראות כמו ענפים ואפילו כמו זנב של סנאי. 

משקולות נייר (צילום: Studio Internazionale)
כמו באוקיינוס (צילום: Alberto Strada)

הפרטים הקטנים הלקוחים מהטבע, אותם מחקה בלדרצ'י ביצירותיה החייתיות, מטופלים בתשומת לב מירבית. כל אלו מעוצבים במטרה לייצר אווירה, תחושה וחוויה של זיכרון אישי וקולקטיבי שבעבודותיה של בלדרצ'י באים לידי ביטוי ביצירות זכוכית קטנות ועדינות. 

בהשראת הטבע וימי ילדותה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...