דודי כהן, מקום ראשון, ערס על ג'אווה (צילום: יונה קפלן

ערסים ואליטות: סטודנט משנקר זכה בתחרות בינלאומית

דודי כהן מהמחלקה לעיצוב אופנה הוא הזוכה במקום ראשון בקטגוריית 'כישרון יוצא מהכלל 2020' במסגרת תחרות שנערכה בפרנקפורט

לפני ימים ספורים, נערך בשידור חי אירוע הגמר בתחרות האופנה Frankfurt Style Award שהתקיימה מטעם עיריית פרנקפורט. דודי כהן, סטודנט שנה ג' במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, זכה בפרס הראשון בקטגוריית Outstanding Talent Award 2020 וכתוצאה מכך, יוזמן להציג בשבוע האופנה בוונקובר עם מערכת הלבוש הזוכה שלו 'ערס על ג'אווה' (Ars Over Java).

איך הרגשת לקראת הגמר ועם ההודעה על הזכייה?

"המתנו מספר ימים במתח רב למייל מטעם התחרות ולהודעות באתר לגבי מי עלה לשלב הבא. בשלב חצי הגמר היו לי שני פרויקטים, אז קיוויתי מאוד שאחד מהם לפחות יעלה לעשירייה הסופית וכשזה קרה הייתי מאושר". 

דודי כהן, הזוכה במקום הראשון (צילום: יחצ שנקר)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

על ערסים ואליטות

הפרויקט הביקורתי של דודי כהן מספר את הסיפור של המקום ממנו הוא בא והמקום אליו הגיע. "בילדותי גרתי בבת ים ואהדתי את בית"ר ירושלים. עם הזמן, השתניתי והתרחקתי מהסביבה הגזענית שנוצרה שם" אומר דודי כהן. כשבגר, עבר ללב הבוהמה בתל אביב, הפך למתכנת בהייטק ולסטודנט בשנקר. "הפרויקט מדבר על המתחים התרבותיים והפוליטיים שנוצרו בי" הוא אומר.

האוברול, אותו מכנה כהן 'אוברול ביבי', מעוטר בהדפס מנומר עשוי קוד בשפת התוכנה JAVA. האוברול עשוי גוני שחור וירוק המזוהים עם עולם המחשבים ומשובץ בתוכו גורמט המזוהה עם אנשי השכונות, המכונים בפי האליטות 'ערסים'. "זו הביקורת שלי כלפי האליטות שנוהגות להטיף לאנשי השכונות על אפן ההצבעה הפוליטית שלהם כאילו הם לא יודעים מה טוב עבורם" מסכם כהן.

לא מעט ביקורת (צילום: יוסי גמזו לטובה)

אם היית צריך לצאת באמירה – מה היא הייתה?

"בגדים הם הדבר הקרוב ביותר לגוף שלנו במשך רב חיינו. רב האנשים בעולם, מחליטים שלא להגיד אמירה כלשהי בלבוש שלהם. אני כאן בשביל אלו שכן".

התמודדות עם מתחים תרבותיים ופוליטיים (צילום: יוסי גמזו לטובה)

יש כבוד

בשל המצב הגלובלי, הועברו השנה שלבי חצי הגמר והגמר של התחרות בשידור וירטואלי חי. סך הכל, השתתפו בתחרות כ 160 מעצבים מכ 30 מדינות. 63 מהם עלו לשלב חצי הגמר ואילו רק 10 עלו לגמר הגדול כשמתוכם לא פחות מארבעה סטודנטים ממחלקת האופנה בשנקר.

עבור שלב חצי הגמר, נדרשו המתמודדים להכין סרטונים בני שתי דקות המספרים את סיפור הפרויקט והדגמים. בגמר התחרות, הוכרזו, לצד דודי כהן, עוד שלושה סטודנטים שהגיעו למקום השני המכובד.

אבירם פימה, מהפכה (צילום: יוסי גמזו)

אבירם פימה זכה במקום השני בקטגורית Create your revolution, בזכות מערכת לבוש שיצר במסגרת קורס Old & Fashion.

גל בנימין זכה במקום השני בקטגוריית Dream Your Dreams עם מערכת לבוש שיצר במסגרת קורס בגדי גברים. 

גל בנימין, זמן לחלום (צילום: יוסיגמזו לטובה)

באותה קטגוריה זכתה רותם יצחקי עם מערכת לבוש מקורס סריגים.

רותם יצחקי, חלומות יוצרים מציאות (צילום: יוסי גמזו לטובה)

אולי יעניין אותך גם...