הקאנטרי קלאב (צילום גדעון לוין)

מסעדות, ריטייל וכיכר שרונים – סטודיו צעיר להכיר!

סטודיו OMY הוא הסיפור על הסיר שמצא את המכסה, הכפפה שהתאימה ליד, שתי גרביים תאומות שמצאו אחת את השנייה. הכירו את עפרי דנון ומאיה שלף

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

הסטודיו שלנו נולד ב2015. הקליק הראשון בנינו קרה במכינה לעיצוב פנים ועברנו גם את התואר בעיצוב פנים יחד, אז למעשה, אנחנו מכירות כבר 13 שנה. החלום של כל אחת מאיתנו בנפרד היה לעצב. לשתינו יש תשוקה מאוד גדולה לחומרים, לחוש הומור בעיצוב, פרקטיקה ועיצוב מסחרי. מעבר לחלום לעיצוב, נולד לנו תוך כדיי תנועה חלום חדש, לעצב ביחד. בזמן שעבדנו במשרדים שונים, מיה עיצבה חנות אופניים בתל אביב. התייעצנו אחת עם השנייה לאורך כל הדרך, גם על העיצוב וגם על דברים אחרים שקשורים לפרויקט. כשהוא נגמר היה ברור שאת הפרויקט הבא שאחת מאיתנו מקבלת – נעצב יחד.

 

איך מסתדרים בעיצוב בזוג?

בהמשך לזה שההתחלה שלנו היתה מאוד טבעית לעבודה משותפת יחד, ההרגשה היא תמיד שיש לנו גב אחת של השנייה להתייעץ, לשאול, להבין את הדברים יחד ולייצר תהליך עבודה בריא ומדויק. העבודה שלנו בצוות מנטרלת אגו שיש הרבה פעמים למעצבים. מבחינת תהליך העבודה, אנחנו אדם אחד. גם כשהכנסנו מעצבים לעבודה אצלינו בסטודיו, הצורה הטבעית ביותר לעבודה עבורנו היא בצוות. גם כשמישהו מתמחה אצלינו בשרטוט, תמיד נכניס אותו בשלב מסוים לסיעור המוחות שלנו. חשוב לנו לבסס צוות חשיבה מגוון ומקורי, דבר שעוזר מאוד לבסס את שלב המחקר והפיתוח שלנו, ובעצם 'לצאת מהבועה של עצמנו'.

מאיה שלף ועפרי דנון (צילום אנג'י שיראל)

הסודות שמאחורי כיכרות

מה הפרויקט הכי מגניב שעשיתן ואיך קיבלתן אותו?

יש לנו לקוח קבוע אהוב מאוד שהוא הבעלים של מתחם שרונים. לפני שנתיים הוא התקשר אלינו וביקש שנעצב את הכיכר שנמצאת בכניסה הראשית למתחם. כשנתקנו את הטלפון חשבנו, מה הקשר שלנו לכיכר? אנחנו הרי מעצבי פנים ולא אדריכלי נוף. הפרויקט הזה הוציא אותנו מאזור הנוחות שלנו ונתן לנו את החותמת הכל כך חשובה שעיצוב זו צורת חשיבה, והוא חסר גבולות. הבנו כמה חשוב לעבוד בפיתוח קונספט ולא במציאת טרנדים. השאלה העיקרית ששאלנו היא: מדוע תמיד מציבים מזרקות בכיכרות? הסיבה העיקרית לכך היא שמזרקה נראית זהה מכל כיוון. סיבה נוספת היא שהמים עולים לגובה ועדיין לא מסתירים את התנועה. את שתי ההבנות האלה לקחנו איתנו לעיצוב ויצרנו צורה שהיא אינסופית. שאפשר להסתובב סביבה והיא אף פעם לא נקטעת. רצינו לראות דרכה אז בחרנו בחומר מחורר ויצרנו וואן פיס מנירוסטה מחוררת, בחרנו להאיר אותה מזוויות לא שגרתיות.

 

מה היה הפרויקט הראשון שלכן ועל מה אתן מצטערות בו?

הפרויקט הראשון שעשינו ליטרלי ביחד מההתחלה עד הסוף היה אקדמיה לאיפור וחנות של חברת איל מקיאג' בבאר שבע. כחלק מהקונספט העיצובי, אזור שלם בחלל תוכנן כאזור של 'מאחורי הקלעים'. בחרנו גוונים שחורים לקירות דבר שבדיעבד התברר כטעות. שחור זה צבע שבולע כל דבר שלידו- בעיקר תאורה. לא סתם אולמות מוזיקה תמיד יהיו עם וילונות שחורים- כי זה נותן רקע לתאורת הופעה שזה ויזואלית בעצם מה שמחזיק מופע. אנחנו מאוד אוהבות להשתמש בצבעים כהים בפרויקטים שלנו וכשאנחנו בוחרות גוון ככה, תמיד נלך על אפור/ירוק/חום כהה מאוד ונשלב בתוכו טקסטורה מעניינת. נדאג להאיר את האזור הכהה כדי להדגיש את העומק שלו. 

כיכר שרונים (צילום גדעון לוין)

עוד לא פגשנו משהו שלא נעשה

מה החלום המקצועי הכי גדול שלכן ומה אתן עושות היום כדי להגשים אותו?

הפרויקטים שלנו אמנם מוגדרים כעיצוב פנים, אך בכל פרויקט יהיה ניתן לראות אלמנט ייחודי שפיתחנו, שפה גרפית או הסתכלות עירונית. את ההשראות שאנחנו לוקחות לפרויקטים שלנו אנחנו שואבות מכל עולמות העיצוב, אפילו מעיצוב אופנה. החלום שלנו הוא להיות מולטי סטודיו שמעסיק מעצבים מכל התחומים ומתעסק בעיצוב מוצר, בעיצוב גרפי, בעיצוב טקסטיל ועיצוב אורבני. על ידי הטקטיקה הזו נוכל לייצר עיצוב פנים שבזכות השכבות הרבות שלו, מצליח לרגש, והוא מקורי כל פעם מחדש.

 

מה בחיים לא תעשו?

אין דבר כזה. אנחנו חושבות שכל יציאה מאזור הנוחות היא למטרה מלמדת ומעשירה ואנחנו נמנעות מאמרות כאלה.

 

 

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

התשובה שענינו לשאלה הקודמת משקפת בצורה ישירה את התשובה לשאלה הזאת. כשסטודיו הוא צעיר, יש לו אמביציית למידה גבוהה וסף ריגושים גבוה. בתור סטודיו צעיר אנחנו מתייחסות לכל פרויקט שאנחנו מעצבות כאילו הוא גם שלנו בריל לייף. הדבר הזה גורם לחיבור מידי והדדי עם הלקוחות שלנו ואנחנו יוצרות תהליך מדויק גם במחקר שמגיע לפני העיצוב וגם בשלב הבא שהוא הפקה ותיכלוס הפרויקט. 

מסעדת ריבר (צילום גדעון לוין)

מהו נאום המעלית שלכן?

אנחנו סטודיו שמייצר עיצוב מסחרי מקורי. כתב היד שלנו מופיע באופן שונה בכל אחד מהפרויקטים שלנו, ועם הזמן הבנו שזה שכל פרויקט שלנו שונה זה למעשה יתרון. תמיד נדאג שיהיה אלמנט עיצובי שיגרום למי שמבקר במקום לגעת בו, לחקור אותו, והכי חשוב, לזכור אותו ולשייך אותו לחלק מהחוויה שלו במקום. כשאנחנו מעצבות מסעדה אנחנו רואות את העיצוב של המקום לא פחות חשוב מהאוכל, מהמוזיקה ומהאווירה. אנחנו אוהבות להכניס קריצות בעיצובים שלנו, לקחת אלמנט שהוא כביכול קלאסי ולייצר אותו בצורה חדשה.

החנות של קרן מזרחי (צילום גדעון לוין)

לפגוש את המודל

את מי אתן מעריצות?

כשהגענו לחברת מיתוג שתעצב לנו לוגו ושפה גרפית לאתר שלנו, הם שאלו אותנו מה הערכים שלנו. היינו בתחילת הדרך ועוד לא היו לנו פרויקטים משמעותיים. ישבנו ביחד ועשינו מצגת של מי אנחנו. מצאנו את עצמנו מכניסות תמונות מכל מיני עולמות עיצוב וגם תמונות של מעצבת האופנה דורית בר אור. המון לוקים שלה והתאמות של גוונים וטקסטורות. כשהיא לובשות את הבגדים שלה יש בהם משהו חצוף וגאוני. בכלל, הפרסונה שלה היא מה שהכתיב את הדרך שלה בעולם האופנה. להגיד שאנחנו מעריצות אותה יהיה קצת קריפי, אבל התרגשנו מאוד לראות אותה בפתיחה של בר ה'קאנטרי קלאב' שעיצבנו בקיץ שעבר, אפילו סיפרנו לה את הסיפור הזה.

 

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

מהות מקום ראשון, כי זה באמת הבסיס להבנה של הקונספט העיצובי. להבין את מהות החלל, מהות הפרויקט זה הידע הבסיסי שאנחנו צריכים לפני ההסתכלות על שאר האלמנטים. חומר+צבע עומדים ביחד על אותה מדרגה. זו הדרך החושית בעזרתה חווים חלל. חלל שנצבע כולו בצבע דומיננטי אחד, יכול לקחת את תשומת הלב מסוג החומר. לחומר יש ריח, מגע, ונראות שמכתיבים את האופן שבו אנחנו חווים חלל.

הבזאר (צילום גדעון לוין)

שאלה מכשילה

מהו לקוח חלומי?

לקוח שמצליח להיפתח אלינו ב 100%, אבל באמת, או שמצליח לחשוף את המותג שלו באופן מלא ומאפשר לנו בסיס לעיצוב בריא ונכון.

 

מה החלק האהוב עליכן ביותר בתהליך העבודה?

פה אנחנו חלוקות בתשובה. עפרי מאוד אוהבת את החלק הראשון של המחקר והכרת הלקוח, מיה מתחברת יותר לשלב חיפוש ובחירת החומרים.

 

מה הכי הייתן רוצות שנדע על הסטודיו שלכם?

הסטודיו שלנו זה ספריית חומרים ענקית. יש בו גם מוצרים שעיצבנו לפרויקטים שלנו, מחיצות, אלמנטים מיוחדים, סקיצות ורישומים. אנחנו אוהבות לעבוד בסביבות עבודה שמזכירות אטלייר ופחות משרד מפונפן, זה מכניס אותנו ל ZONE של יצירה וחשיבה מחוץ לקופסא.

 

תארו את הסטודיו במשפט בן 6 מילים בדיוק.

השאלה הזאת גמרה אותנו. קשה מידיי.

 

אז אמנם הן נשברו בשאלה האחרונה אבל תהיו בטוחות ובטוחים שאת הפרויקטים שלהן הן תמיד מסיימות עד הפרט האחרון! בואו לגלות את הקסם שהן יוצרות בעמוד האינסטגרם שלהן או באתר.

הבזאר 2 (צילום גדעון לוין)

רוצים להמליץ על חבר או מכר או אפילו על עצמכם למדור? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...