מדע ואומנות במוזיאון ננו, צילום: יוני רייף

על הניסים ועל הנפלאות: אירועי חנוכה 2021 לכל המשפחה

התערוכות, הפעילויות והמופעים הייחודיים, שיאירו לכם ולילדים את החג עם הרבה דמיון, יצירה והנאה

הגשם של סבא אהרון, תמונה: ז'ראר אלון

מקרון רכבת קטן למשכן החדש בגן הפעמון, תיאטרון הקרון חוגג ארבעים. עם שתי הצגות ביום, סדנאות יצירה, מופעי חוצות עם דמויות שטח מרהיבות, מוסיקה, תיבת נגינה ומופעי ליצנות, שמחכים לכם בחגיגה איכותית לכבוד החג.

תיאטרון הקרון, גן הפעמון ירושלים 30.11-6.12

מוזיאון ננו, צילום: יוני רייף

איך יוצרים מאור השמש? איך פועל המוח האנושי? ומה הקשר בין מוסיקה למכוניות אוטונומיות? במוזיאון ננו החדש תוכלו לחגוג חנוכה עם פעילויות לכל המשפחה. סדנאות מלאות בדמיון ויצירה עם סיורים בתערוכה מרתקת בפעילות מהנה שמשלבת מדע ואמנות.  

מוזיאון ננו, מכון ננו טכנולוגיה אוניברסיטת בר אילן

שירי ילדותנו, תמונה: יוסי צבקר

האופרה הישראלית יוצאת בהפקה מיוחדת לכבוד החג עם שני מופעים במיוחד לילדים. הראשון, גרסת האופרה המשעשעת לסיפור 'אליסה בארץ הפלאות', שתיקח אתם למסע קסום עם שלל הדמויות הססגוניות והמוכרות. המופע השני, 'מה האיילות עושות?' הוא מופע נוסטלגי, שמביא את שירי הילדות של פעם לקדמת הבמה ומפיח חיים בדמויות מהשירים האהובים עליהם גדלנו.

האופרה הישראלית, 1-2.12

פסטיבל עין הכרם, תמונה: שמוליק בלמס

ברוח החג, פסטיבל עין כרם חוגג השנה בסימן 'סיפור של חורף'. השכונה הציורית והפסטורלית מזמינה אתכם לבלות בין סמטאותיה עם מופעי מוסיקה ומחול מגוונים ואירוע בתים פתוחים שפותח לכם דלת אל עולמם של היוצרים המקומיים. בנוסף, תוכלו להכיר את השכונה לעומק עם סיורים בכנסיות ומנזרים, בפינות החמד הנסתרות שלה או בסיור ליקוט בנופיה הירוקים.

פסטיבל עין כרם, ירושלים 2-3.12

מאירים את העבר במוזיאוני חיפה, תמונה: יח"צ
חלונות מוארים, תמונה: יח"צ

מוזיאוני חיפה השונים מתאחדים ומזמינים אתכם לגרש את החושך עם שפע של פעילויות, תערוכות וסדנאות לילדים ולכל המשפחה. מוזיאון חיפה לאומנות מזמין אתכם לשוטט בין כתליו בסיור בלשי ייחודי בחשכה. לפענח חידות ולצפות ביצירות באור הפנס, להכין מנורות לילה או להשתתף בסדנת קרמיקה מקצועית להכנת חנוכייה מחמר.

 

במוזיאון הימי תהנו מתערוכת הספנות בה תלמדו אודות המגדלור ותיצרו דגם עם נורה מאירה, תיקחו חלק בסדנת 'אור ממעמקים' שם תכירו בעלי חיים ימיים שונים ומיוחדים שמייצרים חשמל ואור מגופם ותוכלו להכיר לעומק את סיפור החנוכה וללמוד על תרבות יוון העתיקה והחשמונאים, ליצור נר שמן מעוטר ומטבעות ברוח העת העתיקה.

 

במוזיאון טיקוטין לאומנות יפנית תוכלו ליצור פנסים יפנים מסורתיים מנייר. במוזיאון העיר תלמדו להכין עששיות בסדנה מיוחדת בעקבות אומנות הוויטרז'ים של מארק שאגל או ללמוד אודות הטכניקה במוזיאון הרמן שטרוק שבעיר וליצור חלונות מוארים בטכניקה צבעונית באמצעות גזרי נייר.

מוזיאוני חיפה

חג המורשת, תמונה: יח"צ

מצפון ועד דרום, שבוע מורשת חוזר, בשאיפה להנגיש לציבור הרחב את אתרי המורשת ולהעמיק את ההיכרות שלהם עם הנכסים ההיסטוריים שלנו. רוצים לבקר בארמונות החשמונאים? להתנסות בחפירה ארכיאולוגית? לאפות סופגניות? או ללמוד איך קולעים מחצלת מגומא? עשרות פעילויות לכל המשפחה מחכות לכם באתרים השונים ברחבי הארץ.

חג המורשת, אתרים נבחרים ברחבי הארץ, 29.11-6.12

בית בן גוריון בתל אביב, תמונה: יח"צ

במהלך החג, בית בן גוריון מציע אטרקציות לכל המשפחה עם סיורים מודרכים, חדר בריחה מרהיב שיתפרס בכל חלקי הבית ובו המשתתפים חוזרים לשנת 1948 ליום הכרזת המדינה. ברוח החג, יוצעו גם סיורי פנסים בשעות החשכה משולבים עם כתבי חידה, שמרמזים על ההיסטוריה של המדינה. לבסוף, תערוכה זמנית חדשה מחכה למבקרים, עם הקדשות מהאנשים המשפיעים ביותר על המדינה.

בית בן גוריון, תל אביב 29.11-2.12

מתח גבוה, משחק בריחה אורבני של חברת החשמל, תמונה: יח"צ

חברת החשמל מצטרפת גם היא למאמץ היצירתי לשמח ולהנעים את זמנכם בימי החג. היא מאירה לכם את החג עם משחק בריחה אורבני בשם 'מתח גבוה' שמתפרש ברחבי העיר תל אביב. המשתתפים במשחק מתבקשים לעזור ולעצור את האדם שמאיים להחשיך את העיר ללא הפסקה.

מתח גבוה, חברת החשמל, תל אביב 29.11-2.12

יצירה בחשכה, תמונה: יח"צ

רוצים לצייר ולפסל באור? הפנינג לילי ייחודי, במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מזמין אתכם להיכנס לאווירת החג עם סדנאות יצירה בחשכה מיוחדות לילדים ומפגשים חווייתיים בתוך מעבדת צילום וחדר חושך.

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, 2.12

עבודתו של יונתן גולד, צילום: ציקי אייזנברג

במשכן לאמנות בעין חרוד רצה כעת תערוכתה של נעה רז 'דמטר ופרספונה'. תערוכה שעוסקת במחזוריות הטבע ועונות השנה ומשולבות בה יצירות עשויות שיבולי קש שפרושות מן הרצפה ועד התקרה. העבודות יוצרות צלליות מרהיבות ומזכירות את המיתוסים המוכרים על הפיכת קש לזהב. בהשראתה, תוכלו להנות במהלך חג החנוכה מסדנאות לכל המשפחה בהן תיצרו בקש את סמלי החג.

משכן לאמנות, עין חרוד, 30.11-3.12

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...