גוון השנה של טמבור 2020 (יחצ)

עכשיו מעונן: גוון השנה של טמבור מבשר על סערה

בדומה מאוד לגוון של פנטון, מכריזה היום טמבור על הכחול העמוק כגוון שלה לשנת 2020. "יהיה מעונן. יהיה סוער. יהיה שקט. יהיה מרגש" הם אומרים. יש כנראה למה לחכות

רק לפני רגע, בישרנו לכם על גוון השנה של חברת הצבע האמריקאית פנטון – בדמותו של הכחול הקלאסי הרגוע והנצחי. והנה, לא עברו להן 24 שעות, וחברת הצבע המקומית, טמבור, מכריזה על גוון כמעט זהה. טמבור, מכנה את הגוון שלה 'כחול עמוק' וטוענת שהשנה היא מעבירה את הפוקוס למעטפת של העולם: מים ושמים, מעמקים ועננים.

וככה פותחת טמבור את ניוזלטר ההכרזה שלה. אנחנו אומרים, שיותר ציורי מזה, לא יכול להיות: 

"דמיינו שאתם נמצאים בחוף הים ביום חורפי: אתם מתכרבלים במעיל, שומעים את הגלים הגועשים וברקע מתגלגל לו רעם בין עננים. אולי עוד רגע יתחיל לרדת גשם. מרגיש קצת כמו הרפתקאה, לא?" 

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה הזמן להקליק

אם יש גן עדן

בשנים האחרונות, אנחנו עדים למגמה של חיבור בין הפנים לחוץ. זו, באה לידי ביטוי, בין היתר, ברצון להכניס אלמנטים מהטבע ומהסביבה החיצונית פנימה הביתה. "בעוד שבשנת 2019 בחרנו בגוון המנטה ככזה המכניס את הקסם הירוק הביתה, השנה אנחנו ממשיכים עם מוטיב הטבע אך הפעם מסבים את הפוקוס למעטפת של העולם: המים והשמים, מעמקים ועננים" מוסרים בטמבור. 

את הכחול העמוק שיוביל אותנו במחינת טמבור בשנה הבאה, מכנה חברת הצבע Storm Cloud. תפקידו, ככזה, לחבר אותנו אל הטבע ואל האוויר שאנחנו נושמים. בדומה להסבר של אנשי פנטון, גם הכחול הזה מכניס הביתה תחושות של שקט ויציבות, המאפשרות לנו להשאיר מאחור את ההמולה והעומס של החיים המודרניים, וליצור לנו גן עדן פרטי המדמה מקום נעים ונוח להתנתק בו מהרעשים.

כבר בולט בעיצוב פנים, קרן ניב טולדנו (צילום איתי בנית)
שילוב של כחול ווזהובים, ביתילי (צילום דרור קליש)

בעוד שנירלט ביססו את גוון השנה שלהם בעיצוב פנים על עיצוב נורדי מחבק ושיקי בוהמייני, בטמבור מדברים על שילובו בסגנון עיצוב מודרני או סקנדינבי, אבל גם תעשייתי ואתני. לדברי המומחים של טמבור "הוא מזכיר את גוני הטקסטיל של האריסטוקרטיה האירופאית ולכן יש לו ניחוח יוקרתי אך מאופק. ככזה, הוא משתלב מצוין עם גוני הפודרה המלווים אותנו כבר מספר שנים ומשלימים אותו".

משתלב מצוין עם פודרה, פוקס הום (צילום יורם אשהיים)
ניגודים משלימים, גולדשטיין גלרי טפט (צילום יחצ)

יהיה מרגש

עוד מציינים בטמבור, ממש בדומה להכרזה של נירלט, שמומלץ להשתמש בגוון השנה הכחול שלהם בעיקר בחדר השינה, בחדר העבודה ובאופנים מסוימים גם בסלון ושהוא יעבוד מצוין גם עם אלמנטים בזהב, נחושת, עץ, בטון, ברזל ואלומיניום.

יאיר דורם (צילום יחצ)
אדית (צילום יחצ)

אז יהיה מעונן. יהיה סוער. יהיה שקט. יהיה מרגש. הכחול העמוק אמור להשרות עלינו אווירה של דמדומים, של אותו רגע ביום שהשמש שוקעת והשמים מתכהים, אבל עדיין לא חשוך לגמרי. בדיוק הזמן והמקום להוריד הילוך, להשאיר מאחורינו את המולת היום ולהתכרבל מתחת לפוך.

 

אולי יעניין אותך גם...