כחול קלאסי, גוון השנה של פנטון לשנת 2020 (יחצ)

קלאסי ולא צפוי: גוון השנה של פנטון ל 2020 משעמם למדיי

הלילה, הכריזה חברת הצבע פנטון על גוון השנה שילווה אותנו בעונות הקרובות. נראה שבפנטון הלכו בעיקר על בטוח אחרת אין לנו הסבר טוב מספיק לבחירה התמוהה

מכירות את זה שכשאתן בהריון אז פתאום כולן סביבכן בהריון? ככה בדיוק הרגשתי הבקר אחרי הכרזת גוון השנה של פנטון לשנת 2020. פתאום, הוא צץ בכל מקום: תמרורים, רכבים, שלטים, צפרדעים לאיסוף נייר, איקונים במחשב והמון ג'ינס שכאילו כולם פתאום נזכרו בו ולבשו אותו דווקא היום. נראה שמקורה של התחושה הזו בכך שמדובר בצבע "פשוט" ו"רגיל", לא כזה שלא ראינו קודם, לא מסקרן ולא מתוחכם.

הגוון הנבחר של פנטון לשנת 2020 הוא כחול קלאסי ובסיסי, ולדבריהם "משרה רוגע וביטחון וכמו מבליט את התשוקה של כולנו ליצור לעצמנו יסודות אמינים ויציבים שעליהם נבנה את עתידנו". על פניו, נראה שקברניטי פנטון יכלו לבחור אותו השנה בדיוק כמו לפני חמש שנים ובעוד חמש שנים. זאת מכיוון שהוא על זמני, נצחי, אלגנטי ופשוט.

לא רשומים עדיין לניוזלטר של LEGIT? עכשיו הזמן להקליק

ממעמקים

לפי פנטון, הכחול כחול הזה, מרמז על השמיים בשעת בין ערביים והוא בעל איכויות של עידוד והרגעה. הוא משפיע על הנפש והנשמה וכך גם על רוח האדם כשהוא מציע לה מקום של מפלט וביטחון. הגוון, לפי בוחריו, עוזר לריכוז ובהירות מחשבה וכן עוזר לארגן מחשבות. "אנחנו חיים בעידן שדורש אמון ואמונה" אומרת לאטריס אייזמן, מנכלית מכון השבע פנטון "וזה בדיוק מה שמשדר גוון השנה שלנו: הוא קלאסי, סולידי וכזה שניתן תמיד להישען עליו. כזה שמאתגר אותנו לחשוב עמוק יותר, להרחיב את הפרספקטיבה ולפתוח ערוצי תקשורת".

PANTONE 19-4052 Classic Blue

הכחול שאיתו פותחת פנטון את 2020, נראה במידה מסוימת בתערוכות העיצוב האירופאיות הגדולות האחרונות, גם ב maison&objet בספטמבר האחרון וגם ב Salone del Mobile של אפריל. עם זה, הוא לא בלט מדי, כמו החום האדמדם והירוק, ושימש לרב כרקע תומך ומשלים לגוונים אחרים. בעיצוב פנים, הוא כבר קיים בשנים האחרונות ויש מי שעושים בו שימוש כגוון של קיר פוקוס או כארונות מטבח. בגדול, אפשר לומר, שמדובר בגוון מאוד "אמריקאי" שהוא גם פטריוטי וגם מתאים לטעם הרווח בחלק הזה של העולם ובהחלט אפשר לצפות שייכנס שם חזק גם לבתים וגם לאופנת הלבוש.

Eva Solo, נראה ב maison&objet, ספטמבר 2019 (יחצ)
Kartell, נראה ב Salone del Mobile, אפריל 2019 (יחצ)

כל העולם כולו

נראה, שככל שהטכנולוגיה תמשיך לצבור מקום הולך וגדל בחיי כולנו, וככל שהחיים ילכו ויהיו מלחיצים וסוערים יותר מכל הבחינות, כך היכולת האנושית לעכל את כל זה תתקל בבעיות. תפקידו של הגוון של פנטון הוא להוות אזור של נחמה, לנטרל את האגרסיות ולהיות כזה שניתן יהיה להישען עליו ולהתחבר אליו בקלות. 

איך יתאים הכחול הקלאסי לתעשיות הטכנולוגיה, עיצוב הבית, עיצוב אופנה, עיצוב מוצר וגרפיקה? רק ימים יגידו. איך הוא ישתלב בעולם הקולנוע, האמנות, הרשתות החברתיות, אירועי המדיה, הנסיעות, סגנון החיים ואולי אפילו הפוליטיקה, הכלכלה, התרבות והחברה? את הניתוח הזה נצטרך לעשות בדצמבר של השנה הבאה.

נטוצי (צילום יחצ)
פוקס הום (צילום דניאל לילה)

אולי יעניין אותך גם...