מאיה איש-שלום, מתוך סדרת ההרצאות Creative Tuesday של ענבל יצחקי-חיון

ישראלי זה הכי אחותי: המעצבות שכבשו את טוקיו וניו יורק

הכפר הגלובלי רלוונטי היום יותר מאי פעם. כשאי אפשר סתם ככה "לתפוס מטוס", למה שלא נשב מול המסך ונקשיב להרצאות משוודיה, טוקיו וניו יורק?

לפני כשלושה שבועות בערך, בישרה ענבל יצחקי-חיון, בהתרגשות על השקת הפרויקט החדש שלה שבחרה לקרוא לו Creative Tuesday. הפרויקט, נולד גם הוא בעקבות אילוצי התקופה המאתגרת שכולנו חווים עכשיו ומתוך הצורך והרצון לטייל בעולם, לצרוך תרבות, לקבל השראה ולהרגיש קצת שמחה בלב. וכל זה – בלי לצאת מהבית.

ענבל יצחקי-חיון, Arts and Bites (צילום: יח"צ)

יצחקי-חיון החליטה לארח און ליין להרצאה, נשים מעוררות השראה בנושאי עיצוב, אמנות, ולייפסטייל. בסדרה הראשונה, שתתקיים בעברית, יתארחו נשים מעצבות ישראליות שגרות במקומות שונים בעולם וחוות חוויות דומות לשלה.

שרית סלע, מתוך ההרצאה הראשונה (צילום: יעל רסנר)

כך, במשך ארבעה ימי שלישי רצופים, תעביר כל אחת מהן הרצאה העוסקת בתחום הקרוב לליבה. ״לאורך החודשים האחרונים, הצבתי לעצמי מטרה להאזין פעם בשבוע להרצאה בנושאי אמנות, אסתטיקה ועיצוב" אומרת ענבל יצחקי-חיון "כשגיליתי כמה זה גורם לי אושר וממלא אותי בהשראה, החלטתי לחלוק את זה עם כולם גם בעצמי". 

שכבר הועברה (צילום: יעל רסנר)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

גדול ביפן

ביום שלישי הקרוב, 17/11, תתקיים ההרצאה השנייה בסדרה תחת הכותרת 'טוקיו כאן ועכשיו'. תעביר אותה מעצבת התכשיטים מירית וינשטוק. ממקום מושבה בטוקיו, המעצבת, האמנית ובעלת מותג התכשיטים Mirit Weinstock, תדבר על אמנות, אומנות, עיצוב, מלאכות מסורתיות ותרבות יפנית. בהרצאה, מירית תספר על המעבר שלה לטוקיו על מנת להתמחות במלאכות יפניות מסורתיות וכן על ההשפעות ההדדיות והפיוז'ן המרתק בין מסורתי למודרני בתרבות היפנית.

(צילום: מירית וינשטוק)
(צילום: מירית וינשטוק)

השלם החדש

ביום שלישי הבא, 24/11, תתארח האמנית והמעצבת נועה רביב, בעלת האתר noa raviv המתגוררת בניו יורק להרצאה בנושא 'שבור זה השלם החדש'. בהרצאה, היא תדבר על טעויות כחלק בלתי נמנע מתהליך היצירה ולמה היא מאמינה ששבור זה השלם החדש. רביב, עוסקת בעבודותיה בקשר שבין הגוף הנשי לסביבה ויוצרת קולאז'ים ועבודות תלת ממדיות מטקסטיל, טייפ, מגזינים וחומרי אריזה. עבודותיה הוצגו במוזיאון המטרופולין בניו יורק, מוזיאון בוסטון לאמנות, מוזיאון העיצוב בחולון ומוזיאון ישראל בירושלים והתפרסמו בין היתר במגזינים כמו Vogue ו Marie Claire וכן ב  BBCו Wired. 

נועה רביב (צילום: רון קדם)
(צילום: נעה רביב)

עצמאית בניו יורק

בעוד שבועיים, ביום שלישי, 1/12, המאיירת מאיה איש-שלום, המתגוררת בברוקלין שבניו יורק, תעביר הרצאה בנושא 'איור, תהליכי יצירה ומחסום קריאטיבי'. בהרצאתה, תספר מאיה על הדרך שהובילה אותה לבחירה באיור כמקצוע ותשתף בחוויות שלה כמאיירת עצמאית בניו יורק. כמו כן, היא תציג פרויקטים שעשתה לאורך השנים ותעלה באמצעותם שאלות הנוגעות לתהליך היצירה שלה – כיצד מעבירים רגשות באמצעות דימוי, מה עושים לה הגעגועים והמרחק מישראל, ומה עושים כשיש בלוק יצירתי.

איש-שלום, בעלת portfolio.mayaishshalom.com, מאיירת עבור עיתונים, מגזינים, ספרים, פרסום ומיתוג. בין לקוחותיה הבולטים: מגזין הניו יורקר, הניו יורק טיימס, באזזפיד, פייננשל טיימס, הוצאת פינגווין וידיעות ספרים. 

(איור: מאיה איש שלום)
(איור: מאיה איש שלום)

התחלה מוצלחת

ההרצאה הראשונה, שכבר התקיימה, בסדרה הייתה של שרית סלע, בעלת האתר Minimalist me שגרה בסטוקהולם ומשמשת כיועצת קונמארי מוסמכת. קונמארי זה סגנון חיים ודרך להיפטר מהבלאגן בחיים. "ההרצאה הראשונה, הייתה מוצלחת ממש" אומרת יצחקי-חיון "בהרצאה, שרית לימדה אותנו את עקרונות שיטת הקונמארי והמינימליזם, ונתנה כלים לסידור הבית והחיים".

(צילום: שרית סלע)

ענבל יצחקי-חיון, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר ובעלת מאסטר בעיצוב Creative Academy מילאנו, איטליה. גרה בשנים האחרונות בקליפורניה, עוסקת בצילום וכתיבה ובעלת עסק לסיורי בוטיק בסן פרנסיסקו Arts & Bites סיורים המשלבים עיצוב, אמנות ומתוקים. במסגרתם לוקחת ענבל את המבקרים לסטודיו של אמנים שונים, לגלריות וחנויות עיצוב מעניינות ולטעימות של קפה ומתוקים מיוחדים.

(צילום: ענבל יצחקי-חיון)

כל ההכנסות מהפרויקט מועברות במלואן למעצבות עצמן, לתמיכה בתקופה זו. ההרשמה כאן.

(צילום: ענבל יצחקי-חיון)

אולי יעניין אותך גם...