טיול שקיעה על מיין (צילום נעם בן צבי)

מלא גוונים של אפור: קבלו את המלצות העיצוב שלנו לפרנקפורט

יש שיגידו שאין מה לחפש בה, אנחנו דווקא חשבנו שהיא מיוחדת במינה ואף לרגעים קסומה, אפורה מבחוץ ומשגעת מבפנים. הנה כמה מלונות, חנויות עיצוב, מסעדות ומוזיאונים שידליקו אתכם על פרנקפורט

הרבה דברים נאמרו על העיר פרנקפורט, או בשמה המלא 'פרנקפורט על המיין' הממוקמת בלב גרמניה. מעבר למשכנה על גדות נהר המיין, היא העיר החמישית בגודלה בגרמניה (אחרי ברלין, המבורג, מינכן וקלן) ויש בה כ 650,000 תושבים. בנוסף, היא מוגדרת כמרכז כלכלי אירופאי עם למעלה מ 350 גורדי שחקים הנטועים ברחובותיה. יש שיגידו שהיא תעשייתית, אפורה ומשעממת, אנחנו דווקא התאהבנו.

בין אם בביקור אביבי מלבלב או בביקור קפוא באמצע החורף, כמות התיירים בפרנקפורט נמוכה וכמעט בלתי מורגשת. הרחובות נעימים ומרכז העיר מזמין הסתובבות בין הסמטאות. חנויות קטנות וגדולות מכל הסוגים, בתי קפה ומסעדות, הגשרים מעל הנהר, שדה התעופה הקרוב וכמובן מסה פרנקפורט – מרכז התערוכות הענק הממוקם במרכז העיר. כל אלה, ועוד הרבה אחרים, הופכים את הביקור לחוויה חדשה בעיר אולי קצת אפורה אבל שווה כל מטר של בטון מזוין.

פרנקפורט על המיין (צילום לירון סימסולו)

אפור מבחוץ, מטריף מבפנים

אחד הדברים החשובים בביקור בעיר זרה הוא המקום בו שמים את הראש בסוף היום וזה שמתעוררים בו ליום חדש של גילוי אורבני. אנחנו ממליצות לעשות זאת באחד משני המלונות הבאים:

Adina Apartment Hotel Frankfurt, יש שניים כאלה בעיר והם חוויה שבהחלט היינו חוזרים עליה בשנית. הצוות חברותי במיוחד ולא רק ביחס למלון בגרמניה. ארוחת הבוקר מוגשת עם הרבה סטייל, קישוטים ולוחות שכתוב עליהם בגיר והחדרים ירגישו לכם ממש כמו בית – דירות של ממש. לא לשכוח את חדר הכושר, הבריכה והסאונה בה התפנקנו כל בוקר (כן, כל בוקר) ושאותה ידליקו במיוחד בשבילכם. הרשת עצמה שייכת ל- TFE Hotels והיא פרוסה בעיקר ברחבי גרמניה ואוסטרליה, עם מלונות בודדים בניו זילנד, דנמרק והונגריה.

ציורים וקשקושים בגיר בארוחת הבוקר (צילום נעם בן צבי)

המלון השני הוא 25hours Hotel  שם מזמינים אתכם לקחת חלק בחוויה ייחודית. עם הרבה מאוד תשוקה לאנשים, לפרטים הקטנים ולא מעט חוש הומור, תוכלו למצוא אותם בכל הערים הגדולות בגרמניה וגם מעבר לגבולותיה בצרפת, שוויץ, אוסטריה ובקרוב בדובאי. בפרנקפורט יש שניים כאלה והם מאוד שונים אחד מהשני וזה מבלי לדבר על החדרים ששונים בתכלית אחד ממשנהו. יש בהם אופניים תלויים על הקיר, שטיחים הזויים שלפעמים מכסים את הקירות, כריות מוזרות ושלל פריטים אקלקטיים ישדרגו לכם את החלומות בלילות. העובדים נמצאים שם כדי לוודא שאתם מסתדרים עם כל המגניבות הזו ולהכווין אתכם לחללי עבודה משותפים, מסעדות מדליקות, שהופכות לברים בלילות, ומרכז פיטנס צמוד שמחכה רק לכם.

לפעמים צריך להסתכל על הקנקן גם מבחוץ

שני מוזיאונים שלא כדאי לפספס משתי סיבות שונות הם MMK museum of modern art בגלל החשיבות שלו בעולם האמנות המודרנית. המוזיאון פתח את דלתותיו ב 1991 אחרי עשר שנים של תכנון ובנייה ומאז מציג יצירות אמנות משנות ה 60 ועד היום של אמנים מקומיים ובינלאומיים. הרבה תערוכות מעניינות וחללים רבים להתהלך בהם ממש במרכז העיר פרנקפורט.

המוזיאון השני הוא Museum Angewandte Kunst (Museum of Applied Art) אליו דווקא היינו ממליצים להגיע בגלל המבנה בו הוא שוכן. אדריכל ריצ'רד מייר (Richard Meier) שהיה חלק מהאדריכלים שפיתחו את הפונקציונליזם באדריכלות, הוא זה שתיכנן אותו בהשראת עבודותיו של לה קורבוזיה. המבנה המרשים מכניס את האור הטבעי פנימה לחללי הכניסה ומסדרונות המעבר בין חללי התצוגות ומאפשר להתפעל לא רק מהמוצג בהם אלה גם מהאדריכלות עצמה.

פונקציונליזם במיטבו (צילום לירון סימסולו)

איפה מתחבאים הספרים, הבגדים, התיקים והמותגים המיוחדים

חמש חנויות חשובות שאסור לפספס: Design home Stockholm – חנות יפהפייה עם פריטי עיצוב מיוחדים, גופי תאורה, שעונים, דברים יפים לשים על המדפים בבית, דלגו גם לקומה השנייה!

The Listener – מכירים שאתם פותחים את דלת החנות והסטייל נוזל החוצה ובתקווה קצת דובק בכם? אז זו החנות. רק לעבור ולגעת בכל מה שמונח על המדפים או תלוי על הקולבים, נזלנו בעצמנו.

Buchhandlung Walther König – חנות הספרים של וולטר קוניג מציעה כל ספר אמנות, אדריכלות, עיצוב, אופנה או צילום שיכולתם לחשוב עליהם, מדובר בגן העדן עצמו.

Hayashi – חנות לבגדים, נעליים ואקססוריז אבל אחת כזו שלא תשכחו בחיים שלכם, באחריות. ולנטינו, מארני, קלואה, קנזו ועוד מלא חברים טובים ויפים כל כך שתרצו לקחת הביתה. מיותר לומר שמאוד יקר, אבל להסתכל זה תמיד בחינם.

אחרונה חביבה היא החנות של המותג הותיק Freitag שאם עדיין לא ביקרתם בכזו, זו תהיה הזדמנות מצוינת לעשות זאת. מגירות מגירות, לבנות לבנות, מחביאות בתוכן תיקים מכל המינים והסוגים, עשויים ברזנטים צבעוניים שפעם כיסו משאיות והיום יש להם חיים חדשים. חוויה על חושית אמיתית.

אם זה מקומי כדאי שיהיה עם טוויסט

שתי מסעדות שהומלצו על ידי המקומיים שכנראה יודעים על מה הם מדברים הן Stanley diamond, אוכל גרמני עם טוויסט שבעצם הופך אותו למצוין, כי אוכל גרמני סתם כך זה לא משהו לכתוב עליו הביתה. כאן, האוכל מדהים, חוויה קסומה.

המסעדה השנייה היא מסעדת Weinsinn שתגיש לכם אוכל מודרני ומתוחכם, עשוי מרכיבים מקומיים עם מבטא בינלאומי. זה לפחות מה שהם מבטיחים באתר, אנחנו יכולים רק לספר שפשוט ממש ממש טעים, נעים ויפה, לא זול אבל שווה את זה.

ביום האחרון כשכבר אין זמן וצריך לחטוף משהו מהיר וזול, שנייה לפני שנוסעים לשדה התעופה, לכו על Vapiano רשת מזון מהיר איטלקית, זולה וטעימה שתחמם לכם את הבטן לפני הנסיעה הביתה.

טיפ של אלופים:

צאו לטיול שקיעה על הנהר. תחצו את גשר Untermainbrücke עם השמש ששוקעת במערב ותחזרו בחשיכה על גשר Eiserner Steg. הוא מואר, אפשר לראות ממנו את כל העיר מוארת וכמו כל גשר טוב, יש גם מנעולים.

גשר המפתחות של פרנקפורט (צילום לירון סימסולו)

אולי יעניין אותך גם...