זהירות לא לדרוך, שטיח מתוך קולקציית הקפסולה של וירג'יל אבלוה ואיקאה (יחצ)

מחר תושק בישראל קולקציית קפסולה בועטת של וירג'יל אבלו ואיקאה

כיסא עם מעצור לדלת, מראה עם סדק, תמונה מוארת של המונה ליזה וסט כלים שכתוב עליו homework, הם רק חלק מפריטי הקולקצייה המיועדת לצעירים העוזבים לראשונה את בית ההורים 

אספנים היכונו – לא בכל יום, יוצאת איקאה בקולקציית קפסולה ייחודית עם מותג אופנה ובטח ובטח שלא עם מנהל אמנותי מוערך ובועט כמו וירג'יל אבלו. אמנם, איקאה כבר שיתפה פעולה בעבר עם מעצבים נחשבים ומותגים אופנתיים כמו: HAY, ביה אקלרוד (הסטייליסטית של מדונה וליידי גאגא) והמעצב טום דיקסון, אבל עכשיו נראה שמדובר בקולקציה מקורית, משעשעת ואוונגרדית במיוחד.

הפעם, מדובר בלא אחר מאשר המנהל האמנותי של חטיבת הגברים בלואי ויטון, וירג'יל אבלו, המשמש גם כיזם, אמן די ג'יי ומנכ"ל של מותג האופנה Off-White האורבאני והמדליק. אם אתם ממש רוצים לדעת, בתחילת דרכו, לפני כעשור, עבד אבלוה גם כמתמחה ב'פנדי' יחד עם הראפר קניה ווסט (הבעל של) והקשר האמנותי בין השניים הזניק את הקריירה המוצלחת שלו, שעשור אחר כך, גם זיכתה אותו בכבוד לקחת חלק ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם לשנת 2018 מטעם המגזין 'טיים'. 

וירג'יל אבלו (יחצ)

פונקציונאליות וחזון

קולקציית הקפסולה המוגבלת MARKERAD תושק מחר, יום חמישי, 31/10, בכל סניפי איקאה בעולם ובישראל. הקולקצייה, המונה 15 פריטים, פרי עיצובו של אבלו, כוללת רהיטים וחפצים מקוריים כמו מראה עם סדק, שעון קיר עם הכיתוב temporary, שטיח 'לא לדרוך על הדשא', שטיח המדמה חשבונית של איקאה, כיסא עם מעצור דלת ועוד. על פי ההבטחה, כל הפריטים משלבים את הפונקציונליות האיקאית לצד החזון העיצובי של אבלוה. 

שעון זמני (יחצ)
ושטיח חשבונית (יחצ)

כשמתבוננים על הפריטים השונים, ניתן לחוש שאירוניה וחוש הומור הם ללא ספק חלק בלתי נפרד ואפילו מרכזי בתהליך התכנון של אבלו. כמעט לכל פריט שבבסיסו עיצוב קלאסי ומינימליסטי, הוסיף אבלוה חותמת אישית המאפיינת את אישיותו ואת דרך מחשבתו. בין היתר, ניתן גם למצוא בקולקציה שימוש בסמלים אייקוניים אליהם הוא הוסיף קריצה משעשעת כמו כיסא סקנדינבי אליו הוסיף על אחת הרגליים מעצור לדלת, תמונה של המונה ליזה שתמכר עם תאורה מאחורה וסט כלים שכתוב עליו homework. 

למה כיסא צריך מעצור (יחצ)
ומה שלום המונה ליזה (יחצ)

שייך לצעירים

לקראת בניית הקולקצייה, ערך אבלו מחקר מקיף על התנהלות הצעירים בחיי היומיום שלהם במטרה להבין בצורה טובה יותר את צורכיהם בעת עזיבתם את בית ההורים בפעם הראשונה. לאחר מכן, במהלך סדנאות שנערכו במרכז העיצוב של איקאה בשוודיה, הוא עבד בשיתוף פעולה עם הנריק מוסט, המנהל האמנותי של המותג, על מנת לפתח תרשימים ואבות טיפוס ולבחון את המוצרים גם באפן פיזי. באמצעות שילוב שתי גישות העיצוב של וירג'יל ואיקאה, נוצרה קולקציה המעודדת אנשים להקים את הבית הראשון שלהם כמשהו שמשקף אותם באפן מובהק. 

סט כלים. חובה בבתי צעירים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...