מלאכת יד עתיקה מקבלת מראה חדש, תמונה מתוך האינסטגרם dianemeyerstudio@

מה נרקם פה? מאמנות עתיקה ליצירה חדשנית

5 מעצבות שמשלבות את הרקמה ביצירות שלהן, נותנות לה פרשנות מודרנית ועושות כבוד למלאכת היד

הרקמה היא אחת ממלאכות היד העתיקות, שעקבותיה מוליכות אותנו עוד לתקופת האדם הקדמון, כשהחל להשתמש בחוט לקישוט בגדי הפרווה שלו. מאז, היא עברה גלגולים רבים, בין נשים בשמלות נפוחות בתקופת הרנסאנס שרוקמות על טבעות העץ ועד לרקמה ממוחשבת שמשמשת כיום למיתוג ועיטור פריטי אופנה. קבלו השראה מחמש היוצרות הבאות, שמשתמשות במלאכת היד בדרכים לא קונבנציונאליות ולוקחות אותה למחוזות חדשים.

 

Diane Meyer

האמנית דיאנה מאייר מלוס אנג'לס משלבת את נפלאות הרקמה על גבי תצלומים. דרך האמנות שלה היא מחייה את התמונות הדיגיטליות, שכבר לא נשארות רק על המסכים, אלא מודפסות, עליהן מאייר מתערבת בעזרת הפרטים הרקומים. חלקים מהתצלומים מטופלים ידנית בתפרי רקמה שמטשטשים ומהדהדים לשפת הפיקסלים בצורה אנלוגית.   

Victoria Villasana

אמנית נוספת, שגם היא מציגה את עבודות הרקמה שלה על גבי תצלומים קיימים היא ויקטוריה וילאסנה. מעצבת הטקסטיל המקסיקנית יוצרת קולאז'ים רקומים עם צבעוניות עזה. היא עוסקת הרבה בנושאים תרבותיים ונוגעת בעולמות האופנה. היא מרבה להשאיר את קצות החוטים פרומים ונתלים שמעניקים טקסטורה לעבודה ותלת ממד מוחשי.

Ear

המעצבת מאחורי המותג EAR, החליטה יום אחד לצאת להרפתקה חוצה יבשות ביחד עם בן זוגה, מסע שמשרה בה השראה ליצירה. על טבעות עץ טיפוסיות, היא מספרת סיפורים דרך עבודות הרקמה. ביצירות, מלאות בפרטים וצבע, מופיע הזוג על רקע סביבות משתנות, שייקחו אתכם לטיול סביב העולם.

Ipnot

העבודות הרקומות של האמנית היפנית העונה לשם Ipnot, מגיחות החוצה מתוך טבעות העץ ונותנות אשליה תלת ממדית קסומה. העיצובים המיניאטוריים שלה משלבים לרוב אלמנטים מעולם הקולינריה במראה ריאליסטי ומתעתע.

olgaprinku

מעצבת גראפית בהכשרתה וחובבת נלהבת של מלאכת יד, האמנית אולגה פרינקו, לוקחת את טכניקת הרקמה לעולם הבוטני. היא רוקמת פרחים על גבי רשתות טול שקופות ויוצרת מהן קומפוזיציות ודימוים מלבלבים, אהובה עלינו במיוחד סדרת האותיות הפרחונית.

אולי יעניין אותך גם...