טבעיות מחוספסת או רכות מלוטשת?

בין רכות לחספוס: אמני העץ שלוקחים את החומר למחוזות חדשים

אובייקטים מעץ קיימים סביבנו מאות שנים. באמצעות מלאכת יד מסורתית או שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אמנים רבים מפעילים עליו את קסמיהם ויוצרים איתו עיצובים מפתיעים

לוק הופ (Luke Hope)

אחרי לימודי עיצוב, לוק הופ זנח את המקצוע בשביל עיסוקים אחרים. כשני עשורים מאוחר יותר, אהבתו לעץ הציתה בו השראה. מאז, הוא יוצר אובייקטים פיסוליים ופונקציונאליים מהחומר ומכין כלי מטבח מחתיכות עץ בודדות. הוא משלב טכניקות מסורתיות עם אמצעים מודרניים ומגלף איתם אובייקטים מופלאים.

אריאל אלסקו (Ariele Alasko)

אחת האמניות האהובות עלינו וללא ספק ראויה למקום ברשימה הזו היא אריאל אלסקו. אלסקו מותחת את גבולות החומר, מפסלת בעץ עיצובים אמורפיים ובונה מהם אובייקטים יוצאי דופן. בין העבודות השונות, היא מייצרת מוביילים קינטיים המציגים לראווה אוסף צורות רכות ומגוונות שנעות באיטיות בחלל.

סופי סלו (Sophie Sellu)

סלו היא אמנית בעלת המותג Grain and Knot המציע פריטים ייחודיים בעבודת יד. את עבודותיה השונות היא מגלפת ידנית בעץ בר קיימא וממוחזר. עבודות שמשאירות את הטקסטורה מעט גסה, טבעית וחמימה של החומר.

אליסה סטרוזיק (Elisa Strozyk)

בעבודות ההיברידיות שלה, סטרוזיק ממזגת עץ וטקסטיל יחד. היא מפרקת לחלקים את העץ, מרכיבה אותם בחזרה על בסיס עשוי טקסטיל ויוצרת אובייקטים חדשניים. כל עיצוב הוא מעט שונה ובעל תכונות אחרות הנגזרת מהצורות הגאומטריות וגודל הסגמנטים.

לויק בארד (Loic Brad)

המעצב ואומן העץ לויק בארד חי ופועל מהסטודיו שלו במונטריאול. עיצוביו המונוכרומטיים מתחלקים בין עץ מולבן חיוור לשחור מפוחם, שמבטאים את השראתו מגוף האדם ועצמותיו. העבודות שלו כוללות אובייקטים שמנמנים ורכים כמו פריטי הריהוט שלו ומנגד, אובייקטים דקים כתער מסדרת המברשות המקסימה שלו. 

Raw Edges

מאחורי סטודיו Raw Edges המפורסם עומדים צמד המעצבים הישראלים והמוכשרים יעל מר ושי אלקלעי. לאחר לימודיהם ברויאל קולג' השניים התמקמו בלונדון. משם, הם יוצרים פרויקטים למותגים מובילים כמו קפליני, סטלה מקרטני, לואי ויטון וויטרה ומציגים את עבודותיהם במוזיאונים הגדולים בעולם, ביניהם מוזיאוןMoMa  הנחשב בניו יורק. ללא אג'נדה ממוקדת בעץ הם עובדים בחומרים משתנים, אבל עבודות העץ החדשניות שלהם חוקרות את הדרך בה צבע נספג בחומר והן פשוט מרהיבות.

אולי יעניין אותך גם...