נועה ברוך, מקום ראשון בקטגוריית דיזל בתחרות IT'S 2020 (צילום: IT'S)

חם בגזרה: מקום 1 לבוגרת שנקר בתחרות אופנה בינלאומית

נועה ברוך תקבל 10,000 יורו על דגם ייחודי שעיצבה 'לדיזל' והתמחות מעוררת קינאה באיטליה. יותר טוב מזה, יש?

ביום ששי האחרון, ממש לפני יומיים, התבשרה נועה ברוך, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, שהיא הזוכה בקטגוריית 'דיזל' הבינלאומית, במסגרת תחרות IT'S. לברוך יוענק סכום יפה של 10,000 יורו וכן התמחות בת שישה חודשים בחברת דיזל באיטליה.

הזוכה המאושרת נועה ברוך (צילום: ארכיון פרטי)

תחרות International talent support – ITS, שתקיימה השנה זו הפעם ה 19, נחשבת לפלטפורמה המוכרת ביותר לתמיכה בכישרונות האופנה הצעירים החזקים ביותר בעולם. השנה, הוגשו לתחרות למעלה מ 600 פרויקטים מ 60 מדינות שמתוכם נבחרו 23 פיינליסטים בסך הכל. נושא התחרות, Here We Belong, עסק בשייכות למקומות, לתרבויות, לקהילות, ובעיקר לאנושות.

מקום ראשון (צילום: דניאל ג'קונט)

ממש מרגש, איך ומתי נודע לך שזכית?

"ממש במהלך טקס הענקת הפרסים שהתקיים ביום ששי האחרון. השנה, באופן חריג, הטקס נערך באופן וירטואלי ב zoom ושודר בלייב.

"בהתחלה, כשנודע לי שהטקס, שמתקיים בשגרה בטריאסט שבאיטליה לא יתקיים פיזית, הייתי מאוד עצובה, כי זו הזדמנות נהדרת לפגוש המון אנשים חשובים מהתעשייה ואת שאר המתחרים. אבל היו יתרונות בטקס ששודר בלייב באינטרנט כי כל המשפחה, החברים והמנחים שלי צפו בזה יחד איתי ממדינות שונות וזה היה מרגש".

זכייה בשידור חי (צילום: דניאל ג'קונט)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

סיפור בג'ינס

הקטגוריה של 'דיזל', בה זכתה ברוך, היא חלק מאתגרי התחרות. כל מועמד בקטגוריית האופנה, התבקש לעצב פרויקט מיוחד נוסף עבור המותג Diesel. האתגר היה לייצר מערכת לבוש המבוססת על אחד היסודות הלקוחים מעולם הספורט, המדים או המועדונים, כשהמטרה לבטא את האסתטיקה שלו תוך הבנת השפה של דיזל. מערכת הלבוש, הייתה צריכה לכלול ג׳ינס באופן דומיננטי וטכניקות הקשורות בג׳ינס. והכי חשוב, כל המועמדים נדרשו לעצב בגישה מקיימת.

בשפה שלהם (צילום: דניאל ג'קונט)

ספרי על הלוק שייצרת לדיזל

"הוא ממשיך את הקונספט של פרויקט הגמר שלי ומדמה צפייה בווסט ג׳ינס ממבט על. בדי הג׳ינס, ששימשו ליצירת מערכת הלבוש, סופקו לי על ידי דיזל מסטוקים ישנים ופגומים ובהם טיפלתי בטכניקות מקיימות כמו צריבות לייזר ושטיפות ביתיות.

"כך, יצרתי גוונים שונים של אינדיגו ופטרנים משובצים. אשליית הפרספקטיבה, הועצמה באמצעות הכפתורים שהודפסו בתלת ממד בגדלים שונים, הפטרן המעוות שנצרב במיוחד עבור כל חלק גזרה והתיפורים העליונים בג׳ינס שנתפרו בגודל ובעובי שונה בחלקים השונים".

נגזרת של פרויקט הגמר (צילום: דניאל ג'קונט)

שניים במקביל

לברוך, בת ה 28, נודע על התחרות בחודש פברואר האחרון. היא קיבלה שני מיילים במקביל. אחד, ממאיה ארזי, מרצה שלה מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר והשני, מטעם מארגני התחרות. "באותה תקופה, הייתי מאוד עסוקה בסטאז׳ במילאנו, אבל אחרי התייעצות עם מאיה ועם לא מעט עידוד נוסף, החלטתי בסוף לגשת" אומרת נועה ברוך "אין ספק שהמחלקה בשנקר מאוד דואגת לקדם ולדחוף סטודנטים לתחרויות, התמחויות ושיתופי פעולה, גם במהלך הלימודים וגם אחריהם".

במהלך השנה האחרונה לתואר, במקביל לפרויקט הגמר, נבחרה ברוך לייצג את מחלקת האופנה בשנקר בתחרות סריגה בינלאומית הנקראת Knit Game של בית האופנה האיטלקי Loro Piana. ברוך זכתה בתחרות ונשלחה להתמחות בבית האופנה במילאנו. שלושה חודשים לאחר מכן, בסוף פברואר, ההתמחות הופסקה בגלל משבר הקורונה.

למה לא בעצם? (צילום: דניאל ג'קונט)

נגזרת של פרויקט הגמר

ברוך ניגשה לתחרות עם הקולקציה Retroperspectiva, אותה יצרה כפרויקט הגמר שלה בשנקר. זו לא הפעם הראשונה שהקולקציה מובילה אותה לזכייה, לאחר הצגתה כפרויקט גמר, הוענקה לה, בזכותה, מלגת הצטיינות ללימודי עיצוב אופנה מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל.

הקולקציה מבוססת על השוואה בין מחברת גזרות בת 50 שנה, שהוכנה בעבודת יד על ידי סבתה, לבין תוכנות הדמיה בתלת ממד לייצור גזרות, שבהן משתמשים מעצבים בימינו.

התבססה על השוואה (צילום: דניאל ג'קונט)

מה גילית תוך כדי העבודה על הפרויקט? 

"במהלך ההשוואה, עלה עניין הממד – בעוד שהמחברת אפשרה לה להביט על הגזרות בצורה שטוחה, התוכנה אפשרה התבוננות על הדמיות מנקודות מבט רבות ושונות. הסתכלות מזוויות שונות על אותו הבגד, הניבה מראה שונה לחלוטין החל ברמת הסילואטה הכללית ועד לפרטים הקטנים כמו הפרינט, הכיס והכפתור. 

"מכאן הגיע הרעיון של עיצוב בגדים מחויטים שיוצרים אשליה של פרספקטיבה. כלומר, שגם אם בוחנים אותם מנקודת מבט פרונטלית, הם נראים כאילו שמסתכלים עליהם מזווית אחרת. הגזרות והצבעים בפרויקט שאובים מתוך מחברת הגזרות ופרינטים בהשראת זרם ה־אופ־ארט".

משחקי פרספקטיבה (צילום: דניאל ג'קונט)

אחרי הזכייה המבורכת, מה התוכניות שלך עכשיו? מה החלום?

"בעתיד הקרוב, אני רוצה להתמחות ולעבוד כמעצבת צעירה בבתי אופנה בחו״ל. מבחינתי זה הזמן לחוויה שכזו. החלום שלי לעתיד הרחוק, הוא להיות מעצבת אופנה בעלת מותג ישראלי. לא לוותר על הסגנון והשפה שלי ובו בזמן לצבור לקוחות בארץ ובחו״ל".

החלום (צילום: דניאל ג'קונט)

ישראל על המפה

ברוך, מסתבר, לא הייתה הפיינליסטית הישראלית היחידה בתחרות. לצידה, התבשרו באפריל גם המעצבים שרה מיכל וורקנה ואהרון גניש שהם נבחרנו להיות בין 11 הפיינליסטים בקטגוריית האופנה בתחרות. המעצב, האוצר והעיתונאי יובל סער נמנה עם חבר השופטים. 

הפרויקט של שרה מיכל וורקנה (צילום: IT'S)
הפרויקט של אהרון גניש (צילום: IT'S)

אולי יעניין אותך גם...