שרית סלא, מינימליסט מי, מינימליזט, מומחית קונמארי, מארי קונדו, minimalistme
שרית סלע ובגדים שקופלו בשיטת קונמארי, צילום פרטי

היא לקחה עיצוב סקנדינבי, מינימליזם ואת מארי קונדו ויצרה דרך חיים

לפני שנתיים וחצי שרית סלע, ישראלית שחיה בסטוקהולם הוסמכה בשיטת קונמארי וזה שינה את נתיב חייה. הכירו את האישה שמאחורי הבלוג וחשבון האינסטגרם המצליח minimalistme

"הבית שלנו הינו המקום הכי חשוב שלנו. המקלט שלנו, דבר שהתחזק בשנה האחרונה מאוד. פעמים רבות, בגלל מרוץ החיים, אנחנו חיים בבית מבולגן שאינו משרה עלינו תחושת רוגע ושלווה." נכתב בהזמנה להרצאה שתעביר שרית סלע, או בכינויה 'מינימליסט מי', בשבוע הבא באולם התצוגה של מותג הסריגה IOTA ביפו.

 

אם אתם לא חיים על כדור הארץ בעשור האחרון, נתחיל מלספר כי מארי קונדו נחשבת לכוהנת הסדר היפנית. לפני קצת יותר מעשר שנים היא הוציאה את הספר 'סוד הקסם היפני' והחלה להפיץ את הבשורה בכל העולם. היא המציאה שיטה המלמדת אנשים לחיות רק עם הדברים שעושים להם אושר גדול או כמו שהיא קוראת לזה 'ספארק ג'וי'. השאר היסטוריה וגם, היסטריה. אנשים בכל רחבי העולם רואים בה גורו לסדר וארגון, לסגנון חיים שגם קיבל שם, קונמארי.

שרית סלע, בלוגרית מינימליזם
בית צריך להיות אי של שקט, לא לייצר אי-שקט, צילום פרטי

את סלע פגשנו לראשונה דרך חשבון האינסטגרם היפהפה שהיא מתחזקת, שאפשר לומר עליו שהוא מגדיר את המילה 'מינימליזם', בצבעים, בצורות, ברוח שהוא מעביר לעוקבים אחריו. כששמענו שהיא מגיעה להרצאה ביפו החלטנו שהגיע הזמן להכיר קצת יותר לעומק והזמנו אותה לספר לנו רגע לפני, מי היא, איך היא הפכה למינימליסטית ומה האג'נדה שעומדת מאחורי הכל וצובעת את החיים בגוונים פסטליים עדינים ויפים.

שיטת קונמארי, מארי קונדו, עיצוב סקנדינבי
קיפולים שישנו לכם את החיים, צילום פרטי

מהפך בחיים

"אני אהיה בת 42 בשבת הקרובה, יש לי שני ילדים, חיה בסטוקהולם כבר תשע שנים ואני יוצרת תוכן ויועצת בשיטת קונמארי של מארי קונדו לסידור הבית והחיים, זה הטייטל." אומרת לנו סלע כשאנחנו מתחילים לשאול שאלות. לסטוקהולם ולסקנדינביה בכלל יש משקל רב בסיפור ובדרך שעברה עד שהגיעה לכאן וזה ממש ברור לה, הכל נולד מתוך השילוב שנוצר בה.

 

"לפני 9 שנים הגענו לסטוקהולם לשנתיים, דרך העבודה של בן הזוג שלי והחלטנו להישאר יותר, זה היה לנו קצר מידי. לאט לאט ספגתי את כל מה שיש לעיר ולתרבות הסקנדינבית להציע. בשנים שלי שם הבנתי עד כמה התרבות הזו היא חלק בלתי נפרד ממי שאני, אני מרגישה שהמקום שלי הוא שם למרות שהוא גם בארץ, נראה לי שככה ישראלים תמיד מרגישים."

רק מה שעושה לכם ספארק ג'וי, צילום פרטי

איך נוצר החיבור עם עולם העיצוב?

"מצאתי את עצמי מסתובבת המון בחנויות עיצוב, לא באתי מהתחום אני עורכת דין בהשכלתי, ושאלתי את עצמי איך לא עסקתי בעיצוב, נהניתי מזה מאוד. לפני שנתיים וחצי נתקלתי במארי קונדו, ידעתי שזו יפנית שכתבה ספר על איך לסדר את הבית אבל בגלל שאני מאוד מסודרת אף פעם לא קראתי אותו. פתחתי את האתר וגיליתי שאפשר לעשות סמינר ולקבל הסמכה, להיות יועצת קונמארי. הבנתי באותו רגע שאני הולכת לעשות את זה."

 

מה זה היה ה'זה הזה'?

"לעשות את הסמינר, לפתוח בלוג, מינימליסט מי, לתת השראה לאנשים מה זה לחיות חיים מינימליסטיים. השקתי את האינסטגרם והבלוג לפני שנתיים, מהר מאוד האינסטגרם תפס תאוצה והגעתי ל 10K תוך ארבעה חודשים, אחרי ששתי תמונות שלי שותפו על ידי מארי קונדו. אז הבנתי שאני הופכת להיות יוצרת תוכן, לא הכרתי את זה עד אז. הבנתי שאני יכולה גם לעשות בזה כסף, חוץ מייעוץ על השיטה, התחלתי ללמד מיתוג באינסטגרם וליצור תוכן, בעיקר עבור חברות בשוודיה. כשאני מגיעה לארץ אני מעבירה הרבה הרצאות על השיטה ואני נכנסת להמון פינות של עיצוב, עיצוב אופנה, כל מה שמשיק לתחום שלי בארץ, מאוד אוהבת ליצור עם מותגים ישראלים."

על מה שבין מינימליזם לאורח חיים

איך התחיל העיסוק שלך במינימליזם?

"אני יכולה להגיד שזה עוד יותר התחדד לי מאז ההסמכה, זאת אומרת בשנים שלי בסטוקהולם לא הגדרתי את עצמי ככזו אבל היה תהליך טבעי, החיים שם והעיצוב הסקנדינבי חידדו לי את זה. אני לא אוהבת טרנדים חולפים, האופנה והעיצוב שם מדברים את זה. כשקראתי את הספר 'סוד הקסם היפני' של קונדו, היא מדברת על לחיות רק עם מה שעושה לנו שמחה בלב. השיטה שלה 'קונמארי' לא שווה מינימליזם, אני ראיתי את החיבור הזה עבורי. זה כלי נהדר לדייק לנו בחירות, מה נכנס אלינו הביתה. תמיד בהרצאות אני אומרת שזה לא רק הצבעים האלה שאני בוחרת והמינימליזם. אצלי זה בא באופן טבעי, זה רק נתן לי שם לאורח החיים. הבנתי שאני חיה את סגנון החיים והפכתי אותו למקצוע. סטוקהולם, קונמארי, עיצוב סקנדינבי, העובדה שאני מסודרת, אני דיי מינימליסטית מתברר."

 

את יכולה להיכנס לבית מקושקש ולחשוב שהוא גם וואו?

"אני מבחינה בין שני אספקטים, היותי יועצת קונמארי, היו לי לקוחות רבים שהיו צבעוניים ולא מינימליסטיים, ההפך הגמור, כיועצת אני עוזרת, בעיקר לנשים לעבור את התהליך הזה בעצמן, לדייק את הארון, את הבית, את הבחירות. האספקט השני הוא הפן העיצובי, אני אוהבת רק את זה. אני לא אכניס אליי הביתה דברים אחרים, דברים שהם לא אני. פונים אליי הרבה מוצרים לשיתופי פעולה ואני אומרת לא, רק 'ספארק ג'וי'. עבורי זה שקט וויזואלי לחיות חיים כאלה."

גם הארון שלכם יכול להראות כך, אפשר גם בצבעים אחרים :) (צילום פרטי)

היום שבו הבן זוג מבין מה זה ספארק ג'וי

איך הבחירה במינימליזם משפיעה על חיים של בן אדם?

"השיטה הזו היא לא סתם שיטה לסידור הבית, זה אורח חיים. התהליך שאנחנו עוברים, זו הבנה מה עושה לנו גו'י, מה אנחנו אוהבים לצד זה שאנחנו מגלים את היכולת שלנו להיפרד ממה שלא. יש לזה השלחה על הבחירות העתידיות שלנו. לחיות עם טרנדים נצחיים, לא חולפים, בחירה מושכלת של חומרים, של מה אנחנו קונים, עם חשיבה, דברים שישמשו אותנו לאורך זמן."

 

איך את מתמודדת עם שאר דרי הבית שחושבים שזה לא כל כך פונקציונלי לחיות עם מעט פריטים?

"זו שאלה שתמיד עולה בהרצאות שלי, זה מתבקש. התהליך הוא אינדיווידואלי, אם את רוצה ל'קנמר' לך את החיים אני עובדת איתך ולא בן הזוג שחי איתך. עוברים לפי קטגוריות, בגדים – שלך. אחרי זה עוברים לספרים – ונוגעים רק בשלך. מהניסיון שלי, תמיד אחרי שאני נכנסת לבית של לקוחה, ב99% מהמקרים, היא מראה את הארון לבן זוג והוא רוצה אותו דבר. בסוף את מכניסה הביתה משהו שהוא חיובי, בית מסודר, רוגע. סדר זה רוגע וכשבני הבית רואים את התהליך שאת עוברת זה משליך בצורה מאוד מאוד חיובית.

 

"זה בדרך כלל הופך להיות חלק מהשיח בבית, הלקוחות מדברות על זה. זה תהליך עמוק, הוא מאוד משפיע לטובה על בני הבית ועל הבית, על ילדים, כשזה הופך להיות אורח חיים זה מביא רק דברים טובים. לאט לאט זה מחלחל. יום אחד הבן זוג שלי חזר הביתה ואמר 'מה שאני לובש עכשיו זה ספארק ג'וי, אני רוצה שכל הארון שלי יהיה ככה'. אנחנו קודם כל צריכים לסיים את התהליך בעצמנו לפני שנוכל לעזור לאחרים."

למי היית ממליצה לעבור את זה?

"קודם כל לא רק מי שרוצה להפוך להיות מינימליסטי. כל מי שמרגיש שהבית שלו הוא לא המפלט שלו, המקום הרגוע שלו, מי שמרגיש שיש לו אי-שקט בבית, רעש וויזואלי, מי שרוצה בעצם לפתוח באיזושהי דרך, לא פשוטה, כי בתהליך אנחנו בודקים מה לא מסב לנו אושר. ממליצה גם לאנשים שיש להם קושי להיפרד מדברים, שריר האושר מתחדד לו בתהליך וזה מאוד מקל על החיים.

 

סלע מתארחת ב iota, מותג הסריגה שמלמד, מעצים ומעסיק נשים בייצור ריהוט יוקרתי לחללי פנים וחוץ. ההרצאה תתקיים ביום ב' 21/6 בשעה 19:00 ובה היא תלמד את עקרונות השיטה ותיתן כלים ליישם אותם בבית. פרטים והרשמה באתר.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...