עיצוב יפני, עיצוב חדר שינה, עיצוב סקנדינבי, עיצוב חדר תינוק, עיצוב סלון
הטרנד החדש, מתוך עמוד האינסטגרם @japandi_design

הכירו: כשיפן פוגשת את סקנדינביה נוצר טרנד מינימליסטי טהור

שני סגנונות עיצוב מתאחדים בחגיגת פשטות מודרנית ויוצרים את ג'פנדי, טרנד יפהפה שמדבר שתי שפות ויוצר סגנון עיצובי חדש. סקנדינביה ויפן מעולם לא היו קרובות כל כך

הטרנד המחבר בין יפן וסקנדינביה חדר לחיינו כבר בשנה שעברה. ממבט חטוף זה נראה חיבור מפתיע, אך כשמתעמקים מבינים שזוהי הכלאה מתבקשת למדיי. מי שעוד לא שמע על ג'פנדי, זהו טרנד בעיצוב פנים הצפוי ללוות אותנו גם בשנה הקרובה. כפי שהשם מרמז, מדובר בטרנד המשלב שני סגנונות עיצוב, אלמנטים סקנדינביים ואת המסורת היפנית. השניים, מקדשים את המינימליזם וחוגגים את הפשטות במיטבה.

 

המגמה מתייחסת לא רק לפן האסתטי, זו היברידיות של תרבויות ופילוסופיות. מצד אחד, ההיג'ה הדני, כפילוסופיה המגיעה ממדינות סקנדינביות קרות. תרבות ההיג'ה מעודדת שהות בבית, בחמימות ומדגישה את ההנאות בדברים הפשוטים של החיים.

הכלאה תרבותית

לצדה, הוואבי- סאבי היפני, השקפת עולם המקדשת את החוסר שלמות ומוצאת חן ויופי בטבעי, בארעי, המחוספס והפגום. שונות אך דומות, שתי הפילוסופיות חולקות ערכים של אותנטיות, פשטות וצניעות המשרות שלווה, רוגע ותחושת רווחה.

 

אז איך בעצם מיישמים את הטרנד? כיאה למינימליזם, לכל רהיט או חפץ בחלל יש פונקציה והצדקה. בנוסף, הסגנון הג'פנדי מושתת על הקראפט, הערכה למלאכת היד ותשומת לב לפרטים. הרהיטים לרוב יהיו נמוכים, המאפיינים את הישיבה היפנית המסורתית שמאחוריה, השאיפה לקרבת האדם לטבע ולאדמה.

פלטת הצבעים המלווה את המגמה משלבת את הצבעים הבהירים, הקרים יותר של העיצוב הסקנדינבי, צבעי פסטל ניטרליים עם צבעוניות חמה וטבעית. בפן החומרי, המגמה מתחברת עם טרנד הבר קיימא שמלווה אותנו בשנים האחרונות. כך, נראה הרבה חומרים טבעיים כמו עץ, ראטן, בדים עם טקסטורות וקרמיקה.

 

האיכות ורמת הגימור הגבוהה, מחזקות גם הן את מגמת הקיימות בפריטים הנשמרים לאורך זמן. לבסוף, שילוב צמחייה באיפוק ומינון יוסיפו נקודות צבע טבעיות בחלל. המפתח, שילוב נכון של שני העולמות, בחירת כל פריט עם משמעות ונוכחות ולבסוף איזון הכל יחד להרמוניה מוחלטת.

 

נראה כי עיצוב יכול לגשר על הפער ולמצוא את המשותף שבין שתי תרבויות שונות זו מזו ואנחנו, זוכים להנות מכל העולמות, בין הפשטות הטבעית היפנית ועד הקווים הנקיים הסקנדינביים.

אולי יעניין אותך גם...