לא קמפיין ספארי, מתוך היוטיוב של קסטרו

דיס איז נוט אה ספארי קמפיין: זה מהלך עיצוב חשיבה מבריק

אם אתם רואים טלוויזיה פעם ביום יומיים או גוללים את הפיד שלכם באיזושהי פלטפורמה, אין מצב שלא נתקלתם בפרסומת החדשה של קסטרו, אז מה חשבתם עליה?

פרסומות הן כבר חלק מחיינו לא מעט שנים והמטרה שלהם בדרך כלל ברורה. להראות לנו מוצר מסוים, לספר לנו עליו רק דברים טובים ולגרום לנו לרצות לקנות אותו. לא מעט חברות, בעיקר גדולות ומוכרות אבל גם לפעמים קטנות, בוחרות להשתמש בפלטפורמת הפרסום דווקא בצורה קצת אחרת. המטרה טיפה משתנה והן למעשה רוצות שתזכרו אותן. כן, גם שתתלהבו מהמוצר אבל בעיקר שהזיכרון הטוב שלכם מהפרסומת יביא אתכם לחנות.

 

מותג האופנה קסטרו בילה לא מעט בכותרות בתקופה האחרונה בעיקר בגלל התחושה כי הוא איבד מהערך שלו. כבר לא כל כך מוביל ולא ממש מצליח להתרומם, הבגדים לא איכותיים, הגזרות לא מספיק מיוחדות והאופי החזק שהיה לו נעלם כלא היה. נראה שתקופת המשבר עשתה להם לא רע בכלל והם יצאו עם קמפיין הספארי החדש שמצליח לגרוף הרבה מאוד תשומת לב, גם טובה וגם איך אפשר בלי, רעה.

מומלץ בחום לראות את הפרסומת פה למעלה אבל אם אין לכם זמן, הנה תקציר: בפרסומת רואים את רותם סלע מצטלמת לקמפיין חדש שנראה כ'קמפיין ספארי' כשריף נאמן נכנסת לתמונה ומסרבת להאמין שרותם מצטלמת לקמפיין ספארי בלעדיה. סלע מכחישה בתוקף וכשנאמן שואלת אותה 'אז למה מרגי פה?' היא מסבירה לה שהיא סתם היסטרית ושהם לא מצלמים שום קמפיין ספארי בלעדיה. בסוף, נאמן כביכול מקבלת ומאמינה לסלע למרות שברור שהם כן, באמת מצלמים קמפיין ספארי בלעדיה.

ריף נאמן לא מאמינה, מתוך עמוד היוטיוב של קסטרו

באיזה צד של הגדר אתם יושבים?

בצד אחד שוב עולות טענות כלפי המותג שעושה שימוש לרעה בציניות כלפי נשים. בפעם האחרונה שעשו זאת, זו היתה הפרסומת בה רותם סלע חוטפת מישהי כי היא רוצה את השמלה שלה (פרסומת שהורידו מהאוויר במהרה) והנה פה, מייחסים לאישה את התכונות ההיסטריות שבדרך כלל מייחסים רק לנשים.

על הצד השני של הגדר יושבים המעריצים, אלה שחושבים שזה דווקא מהלך שיווקי מעולה, כזה שמעלה את קסטרו בחזרה על הסוס, מדגיש את המהפך שהמותג עובר ולמעשה מסכימים עם מה שאמרה מנהלת השיווק של קסטרו, מור פסו "כחלק מהשינויים שהמותג עבר בשנה האחרונה, מהעיצובים, הגזרות, האיכויות והמחירים, החלטנו שחייבים לצעוק 'שינוי' בצורה שונה ובולטת. רק מותג האופנה המוביל בישראל יכול להמציא מגרש משחקים משלו ולייצר שפה חדשה, פרשית, הומוריסטית ובעיקר מבודלת מכל מה שאנחנו רגילים לראות במותגי אופנה אחרים".

מה כבר עשינו לא בסדר הפעם? מתוך עמוד היוטיוב של קסטרו

לא מדובר פה בעוד סט צילומים עם מכנסי חאקי ואוברול בצבע חום, עוד שמלה מנומרת ועוד חצאית מזוברת, קסטרו עיצבו עולם שלם של ספארי שטוען להיות אמיתי ונראה כאילו לקוח מתוך איזה חלום בלהות של הדוגמנית ריף נאמן בלילה שלפני הצילומים.

 

עטרה בילר, אסטרטגית של מותגים כותבת באתר מנהלי שיווק מצייצים "קמפיין ספארי חילץ את עצמו בשן ועין מלהיות קלישאה נבובה תוך שהוא משתמש בחומרים של הקלישאה ויוצר מהם דבר אחר, מקורי שהוא גם מצחיק וגם עמוק. קצת כמו ליצור תמונה מחפצים סתמיים. מגזרי עיתון ואטבי כביסה. אז אם יש מישהו בקסטרו שחושב שמדובר רק בהומור פרוע ושלוח רסן – הוא טועה. יש פה 'צחוק צחוק שבסופו יש טיפה בכי' כמו שהסבתות הפולניות אוהבות להגיד. זה מה שהופך את הקליפ לבלתי סתמי, צפי מאד ומעורר רגשות ומחשבות."

מרגי באמת פה ובאמת עושה קמפיין ספארי, מתוך עמוד היוטיוב של קסטרו

עם הפילים ברקע, הסמור על הכתף של מרגי והנמר והצ'יטה מאחורי רותם, באיזה צד של הגדר אתם יושבים?

יש לכן רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...