התפריט של frutte, הוליווד קליפורניה

הפסיכולוגיה שמאחורי הפריט שאסור לשכוח לעצב במסעדות

יש שיגידו שמדובר בשירותים ויש כאלה שדווקא יחשבו שהצלחות והסכו"ם הם הדבר החשוב ביותר אבל איך באמת גורמים לנו להזמין יותר ולהיות נועזים בבחירות הקולינריות שלנו?

הדעה הרווחת לאנשים מהשורה שאוהבים לבקר במסעדות היא כי ככל שבתפריט יהיו יותר סוגי אוכל אקזוטיים, זה יעודד את הסועדים להזמין יותר ומדברים שונים. מסתבר שזה פשוט לא נכון. אנשים רגילים, כמוני, כמוכם, בדרך כלל נשלטים על ידי הרגלים ונוהגים להזמין בדיוק את אותם הדברים, כמה מאיתנו? בערך 70%. אז איך מסעדנים אמורים לשכנע אותנו להזמין דברים אחרים, חדשים, שיפתחו לנו את הצ'אקרות ויגרמו לנו להזמין עוד ועוד ולנסות את הכל?

התפריט של L’encant, גרנולרס, ספרד

אנחנו צריכים קצת הכוונה

אם אתם לא צוקית מ'חתונה ממבט ראשון' ולהמשיך לנסות דברים חדשים מהתפריט זה לא חלק מהבילוי שלכם, יש כמובן את הדברים המובנים מאליהם שיגרמו לכם להנות מהחוויה ואולי להזמין עוד מסוגי אוכל שונים, דברים כמו השירות, האווירה, עיצוב החלל, הניקיון של המקום, הביקורות שהביאו אתכם לשם מלכתחילה, אבל אלמנט נוסף, חשוב ביותר שלא תמיד מקבל את תשומת הלב הראויה לו הוא עיצוב תפריט המסעדה.

 

לא מדובר על איזה מאכלים ומשקאות מופיעים בו אלא דווקא כיצד הם מופיעים ואיך זה יכול להשפיע על קבלת ההחלטות שלכם מרגע שהתיישבתם על הכיסא בשולחן הפינתי או על הבר במרכז המסעדה. מדובר על היבטים פסיכולוגיים עמוקים בדומה לתורות אחרות כמו איך מסודר סופרמרקט או חנות בגדים שאמורים להשפיע על המחשבה שלנו ולעזור לנו לקחת את ההחלטות הטובות ביותר, עבור המסעדה כמובן.

לכל חלבון יש פנים ב simple happy markt, תל אביב

התנועה לתפריטים מקוריים

יצירתיות היא שם המשחק והיא יודעת לשווק מותג בצורה הטובה ביותר. הרי השקעתם מחשבה באיך ייראו השירותים ומה כולם יגידו עליהם, לא תשקיעו באותה המידה באיך יצטייר האוכל מבעד לתפריט? הוא יכול לייצר אהבה ממבט ראשון לאוכל שעוד לא טעמנו או להיות שקוף וחסר כל משמעות, יש אפילו שיגידו שהוא זה שמייצר את הרושם הראשוני ולא המסעדה עצמה, למה לוותר על האתגר? עיצוב תפריטים בדרך כלל מגיע לקראת הפתיחה ומסעדות מגיעות לרגע זה עם הלשון בחוץ ומחפפות אותו מבלי להבין את היעילות השיווקית של המותג אותה הוא יכול לייצר.

תפריט קונספט של Elle Benway
עוד מהתפריט של Elle Benway

בין זיכרונות לרגשות לאינפוגרפיקה

זיכרונות – עיצוב התפריט הוא חלק מהחוויה שהלקוח מקבל, לפחות היא יכולה להיות. עם עיצוב מקורי כזה או אחר, התפריט עצמו יכול בקלות להיות אחד הדברים הכי בולטים ולהיות זה שיגרום לנו לזכור, לדבר על המקום ולחזור.

 

הסברים והבנה – בלא מעט מסעדות היום, אופן בחירת האוכל והשתייה הפך למשחק או מאין חידון, במקום להעמיד מלצר שיסביר שוב ושוב, אפשר לעצב את התפריט בצורה בה הוא יסביר את עצמו ויחסוך את ההסברים הוורבאליים הבלתי נגמרים, זה בדיוק בו נכנסת אינפוגרפיקה, לספק את המידע בצורה מסודרת ויפה.

 

מיתוג – עיצוב התפריט הוא חלק ממיתוג המסעדה, בין אם היא עם מיתוג יוקרתי, או דווקא צעיר או בוגר או מגניב, התפריט הוא אחד האלמנטים הבולטים בחלק הזה של פיתוח הקונספט, אולי אפילו צריך להתחיל ממנו?

 

פיתוח רגשי – בין אם הלקוחות באים כדי לקבל חוויה אקסטרימית לבין אם הם אמורים להרגיש בבית או באיטליה, התפריט יכול להיות זה שיעזור להם לצלול אל המקום הזה, יותר מהרבה מאוד אלמנטים אחרים, לרגש ולהתאים את הציפיות והחוויה למה שקורה במסעדה.

 

חווית משתמש – רוב האנשים שקוראים תפריט במסעדה לא ישימו לב לדרך בה הוא מסודר כדי לתרגם את זה לחוויית נוחות אותה חוו או לא חוו אבל אם התפריט לא מייצר חוויה של הבנה – בשביל מה בכלל הנחתם אותו על השולחן?

אז בין פונטים, איורים, צבעים, קיפולי נייר, סוגי חומרים שונים ואינטראקטיביות מתפרצת, יש הרבה דרכים להפוך תפריטים במסעדות לשונים, חדשניים, מרתקים ומפתיעים וזה אפילו לא תמיד חייב להיות כל כך מורכב, לפעמים הפשטות עושה את העבודה, אז למה בעצם שנתפשר על תפריטים רגילים? אנחנו מקימים את 'התנועה לתפריטים מקוריים', מי מצטרף?

תפריט האונליין של michi ramen, אוסטין טקסס
תפריט עמוס של chau veggie express, וונקובר קנדה
שלא תשכחו איזו בירה טעמתם, Cellar maker, סן פרנסיסקו קליפורניה
שירים לפלאפל ב Hubbly Bubbly Falafel Shop, אורלנדו פלורידה

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לחלוק איתנו? כתוב לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...