WOM הראשון, צילום יחצ

צאו מהבית ובואו לחוות את WOM: זה כל מה שאתם צריכים

מסתבר שאפשר גם לישון במלון, גם להיות במרכז העיר, גם להכיר אנשים מגניבים וגם לא לשלם על זה כל כך הרבה כסף. מלון הפודים הראשון בישראל מתרגל לעולם פוסט קורונה

הכירו את WOM, רשת מלונות פודים חדשה שלקחה את שמה מהמונח 'מפה לאוזן' באנגלית (word of mouth) ומתכננת לכבוש בסערה את הצעירים בגילם ובנפשם. המלון הראשון נפתח בינואר השנה כשההשקה הרשמית התקיימה רק שבועיים לפני שנסגרו המלונות בארץ בעקבות משבר הקורונה. אחרי האכזבה גדולה, תחושת הפספוס של המומנטום והחשש שהלקוחות העיקריים שהיו בהתחלה, התיירים, לא יוכלו להגיע לתקופה בלתי ידועה, החליטו היזמים ליהי ודין גרסטנר להמשיך לנוע קדימה.

 

ליהי גרסטנר, האדריכלית והיזמית של פרויקט WOM, עוסקת בתחום האדריכלות והעיצוב כבר למעלה מעשרים שנה. לאחר שהשלימה את לימודיה לתואר שני באוניברסיטת קולומביה, ניהלה משרדים בניו יורק, פריז ובריסל, שבה לארץ ולימדה אדריכלות בפקולטות המובילות, היא יזמה עם עוד שני שותפים לפני שבע שנים את מיזם SPLACER, חברה להשכרת חללים למטרות אירועים, כמו Airbnb רק לאירועים. החברה הצליחה בכל העולם ובשנתיים האחרונות היא עובדת על פרויקט חדש יחד עם אחיה דין, שגם הוא אדריכל ושותפיהם לדרך, רשת מלונות בראון.

האופציה העכשווית

נראה כי זו דיי 'יציאה' עבור מלונות בראון אבל גרסטנר מסבירה כי "לרשת יש את כל סוגי הלקוחות והמלונות. ממלונות בוטיק קטנים כמו הביץ והווילות, למלונות יותר גדולים כמו הלייטהאוס והבובו החדשים. יש להם את הלואו קוסט של הדייב המגניבים ועכשיו עם הפודים ישנה אפשרות לקבל קהל חדש עכשווי ומאוד גדול. עם הנהירה של טיסות הלואו קוסט לארץ, תיירים מגיעים לכל מקום ב 50$ ולא מוצאים מקום לישון בו בפחות מ100-150$ ללילה. WOM מציעים אופציה שהיא לגמרי עכשווית, מגניבה ומתפתחת בכל העולם ובמחיר מאוד הגון" היא מסבירה.

חוויה מגניבה וצפופה (צילום יחצ)

מה זה בעצם WOM?

"אלו מלונות פודים המשלבים עיצוב מתקדם, טכנולוגיה חדשנית, נוחות מקסימלית ופרטיות של מלון עם שיתופיות, קהילתיות וחוויה של הוסטל. הרעיון היה לאפשר ליותר מיטות, יותר חדרים פרטיים בתוך שטח מרובע מצומצם. התכנון שלנו מאפשר למקסם חדרים פרטיים בתכנון אדריכלי – סטייל Tetris בחללים קטנים. החדרים אמנם מינימליים (יותר גדולים ממיטות הקפסולה ביפן ויותר קטנים מחדרי מלון רגילים) אך ההרגשה היא מאוד בוטיקית. בכל חדר יש מיטה כמובן, מקום לאחסון בגדים, שולחן עבודה, כיסא, כיור, כספת. כל החדרים נשלטים על ידי אפליקציה ייעודית שפותחת את הדלתות, התאורה, המיזוג ומאפשרת תקשורת עם צוות המלון ואורחים נוספים. במלון חלל ציבורי משותף עם מטבחון לאורחים, אינטרנט מעולה, חללי עבודה, פינות ישיבה וסלון לאורחים. הרעיון הוא שאין ממש קבלה, אנשי הצוות שלנו מרגישים כמו חברים של האורחים, אין דיסטנס, כולם חברים והאווירה מאוד חיובית ומשוחררת."

עיצוב עכשווי בלב תל אביב (צילום יחצ)

הדרך לרעיון

ומאיפה צץ הרעיון לפרויקט הזה?

"אחרי שחייתי 5 שנים בין ניו יורק לתל אביב וישנתי כמעט בכל המלונות בניו יורק שרובם היו סופר יקרים, ובכולם שהיתי פחות משמונה שעות ביום, הבנתי שיש בעיה בהיצע בשוק המלונאות. הנדל״ן בערים גדולות וצפופות הוא בלתי מושג ומאוד יקר לכל מטרה שהיא. בעולם המלונאות, כמעט ולא משתמשים בשטחים הציבוריים במלונות. מי באמת אוכל בחדר האוכל, או בבר של המלון, והלובי הענק והתורים בקבלה, לגמרי מיותר. האורחים, שכמעט ולא נמצאים בחדר, ומשלמים מחירי עתק על החדרים, היה לי ברור שישנה בעיה, שמחירי הלינה בערים הללו מאוד יקרים ושיש צורך בלינה ובמיטות זולות בערים. הבנו שיש פה שוק, שיש צורך ושלנו יש פתרון."

 

גרסטנר היא מנכ"לית משותפת לרשת ואחראית בפועל על המותג, המיתוג, השיווק והמכירות. המלון תוכנן ועוצב בשיתוף עם אחיה דין גרסטנר והם נמצאים בשותפות מלאה עם מלונות בראון. כשמציצים מבחוץ על המלון החדש, הוא יותר נראה כמו גלריה, מקום של אמנים וזה משתלב אל תוך החזון שהוביל את המהלך "העיר מבחינתנו היא הלובי של המלון, היא מלאה באטרקציות ובחוויות. הרעיון של הגלריה התפתח כרצון לשלב אותה ואת האומנות המקומית לתוך המיזם, מהחזית פנימה לתוך החללים הציבוריים והפרטיים. כל קירות החלל הציבורי במלון והחדרים, מאותרים באיורים של תל אביב שאויירו ע"י האמן המופלא אלון בריאייר. גם אם החדר קטן, הוא בכל זאת יכול להכיל חוויות מהעיר" אומרת גרסטנר.

גלריה לרחוב, הכניסה למלון WOM (צילום יחצ)

חלומות של אתמול

איך נשמעות התגובות של אנשים למלון הפודים הראשון בישראל?

"רוב האורחים שלנו קולטים ישר את המקום, את האני מאמין שלנו ומתחברים לחוויה, לעיצוב, לתכנון החכם ולמינימליזם. כמובן שישנם גם אנשים שלא מבינים את המוצר החדש, שציפו לדברים אחרים, כמו בכל מלון ואנחנו מאמינים שזה כנראה לא עבורם. קהל לקוחות יש בשפע, והנישה שלנו מלאה באורחים שמחפשים אפשרויות אטרקטיביות וחוויות שונות וחדשות כאלה. אני מאמינה שיש מקום לכל סוגי המלונות והלקוחות וגם למלונות מהסוג הזה."

 

בחודש ינואר האחרון נפתח המלון ברחוב אלנבי בתל אביב, מרחק 2 דקות הליכה מהים ובסוף חודש פברואר הושק באופן רשמי. שבועיים לאחר ההשקה, משבר הקורונה תפס תאוצה והמלון בעצם נסגר לאורחים. בתוך כל האי וודאות וההבנה שהתיירים לא יגיעו שוב כל כך מהר, הם עשו חישוב מסלול מחדש "הבנו שבעצם אורחים יש בשפע גם בארץ. לקוחות מכל הסוגים, לקוחות נאמנים וחוזרים. הבנו שיש אוסף של אנשים שמחפשים פתרונות כמו שלנו ואין להם מושג שאנחנו קיימים וזו ההזדמנות שלנו לתפוס את מקומנו בשוק המקומי. צעירים שעוברים לתל אביב ומחפשים מקום ביניים לשהיות קצרות עד שימצאו מקום, הרבה חברה שעזבו את הדירות שלהם בזמן הקורונה ומחפשים פתרונות זולים יותר ללא התחייבויות וערבויות ובעיקר לתקופות קצרות יחסית. ועוד הרבה אורחים מחוץ לתל אביב שרוצים לבוא להתאוורר.

חוויה שיתופית ומעשירה (צילום יחצ)

העתיד הלא ידוע

אז מה הולך לקרות ביוני?

ביוני אנחנו פותחים את המלון עם המון אנרגיות מחודשות. עם הרבה תכנים חדשים, אירועים ושיתופי פעולה. יש אורחים שבאים לתקופות של שבועיים, חודש ויותר וגם אורחים יומיים כמובן. המלון יהפוך יותר לבית, לקהילה, עם חלל ציבורי משותף, חלל עבודה שגם אותו נשכיר ללקוחות שרוצים לעבוד בו, עם אינטרנט מעולה, קפה ועוגיות, מוזיקה ואווירה טובה.

 

איזה אירועים כבר מתוכננים?

מערבי מוזיקה שבועיים, לסדנאות בישול ויוגה במלון ובים. סיורי רחוב ואוכל בשיתופי פעולה עם חברה מקומיים. וכמובן כל האירועים שיש במלון הלייטהאוס שממוקם בבניין שלנו, בר הייקו בגג הבניין, המועדון למטה במרתף הבניין, כל אלה פתוחים חופשי לאורחינו, לאורך כל השהות ב WOM.

 

אפשר להיות חלק מהקהילה גם מבלי להישאר לישון?

אפשר כמובן. אם זה בהשכרה חודשית של מקום עבודה בחלל הציבורי או בשיתוף פעולה עם הצוות שלנו, בסיורים או אירועים במלון ואנחנו פתוחים לעוד הצעות לשיתופי פעולה אם יש לכם כאלה.

 

אז בימים אלה מלון WOM באמת פותח מחדש את דלתותיו מתוך הרצון שלהם להכניס אנרגיה וחיים למקום, לאפשר לאורחים לגור בעיר לתקופה קצרה בחוויה תל אביבית מגניבה, להיות חלק מקהילה שיתופית, למגורים זמניים ושהיות ארוכות.

קירות מאויירים (צילום יחצ)

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...