Dolce Gabbana (צילום יחצ)

גוצ'י, פראדה ולואי ויטון מתגייסים למען המלחמה בקורונה

בתי אופנה רבים הבינו שאם אין צורך בשמלות - הם יתפרו מסיכות. על זה ועל תרומות נדיבות נוספות הם הודיעו בזה אחר זה בימים האחרונים

מלחמת עולם מהסוג הזה שכולנו חווים עכשיו – אף אחד לא דמיין. אף אחד גם לא התכונן. אבל הפעם, שלא כצפוי, המלחמה היא לא על שטח, דת, אידיאלים, זכויות או עקרונות. המלחמה היא על הבית. או ליתר דיוק, על הבתים של כולנו. וכמלחמה כזו, היא בלי שום ספק מחייבת את ההתגייסות של כולנו.

במלחמה, כמו במלחמה, מי שיכול ורוצה, ובעיקר מי שיש לו משאבים, כוח עבודה וזמן – לוקח אליו את המושכות ומוביל מהלכים מרגשים ואפילו קריטיים. בימים האחרונים, בזה אחר זה, הודיעו מותגי על בעולם האופנה שהם יפסיקו עבודה בפסי הייצור הקבועים שלהם ויעשו שימוש באותם מתקנים על מנת לייצר ולתפור את מה שנחוץ במטרה לסגור פערים וחוסרים בציוד ההגנה הפיזית בפני מגפת הקורונה.

פראדה ולואי ויטון

מותגי אופנה כמו פראדה ולואי ויטון, החליטו להתארגן מחדש ולעשות שימוש בציוד הקיים אצלם גם ככה במטרה לייצר מסיכות הגנה לפנים. בית האופנה האיטלקי פראדה למשל, הודיע שהוא מתכוון לייצר 80,000 אוברולים רפואיים ולמעלה מ 100,000 מסיכות פנים כדי לעזור להתגבר על החוסר בציוד הקיים בטוסקנה.

איב סאן לורן ובלנסיאגה

במקביל, מותגים כמו איב סאן לורן ובלנסיאגה, השייכים לקבוצת Kering, כבר החלו בייצור מסיכות כותנה לפנים. כל אותם בתי מלאכה, שבזמנים רגילים עומלים על בגדי יוקרה עבור שני המותגים, יעברו בזמן החרום הנוכחי, למוד של ייצור מסיכות. בנוסף, תקנה הקבוצה ותייבא מסין 3 מיליון מסכות, אותן היא תתרום למערכת הבריאות בצרפת.

גוצ'י

בגוצ'י, השייך גם הוא לאותה קבוצה, אמרו שיתרמו בשבועות הקרובים יותר ממיליון מסיכות ולמעלה מ 50,000 אוברולים לבתי חולים ברחבי איטליה. במקום אחר אף היה כתוב, שגוצ'י תתרום כשני מיליון יורו לארגון הבריאות הבינלאומי למלחמה בקורונה ולמחלקת ההגנה על בריאות הציבור באיטליה. מרקו ביזארי, מנכ"ל גוצ'י, תרם באפן אישי 100,000 דולר לבתי חולים באיטליה שבהם מאושפזים חולי קורונה רבים.

ולנטינו

מותג האופנה ולנטינו הכריז מצדו שהעמותות ללא מטרות רווח שלו, יתרמו מיליון יורו לטובת בית החולים החדש לענייני קורונה הנמצא באוניברסיטה בעיר שהוסבה לטובת העניין. "ברגע גלובלי כל כך דרמתי, רצוי לתרום את חלקנו לניצחון בקרב הזה נגד האויב הנורא הזה שאינו נראה" אמרו בולנטינו "הוקרת התודה שלנו מופנית, בראש ובראשונה, לאותם נשים וגברים שנלחמים יום ולילה כדי להציל חיי אדם בבתי החולים באשר הם".

LVMH

חברת העל LVMH, הממוקמת בפריז, לא נשארת חייבת. אחרי שתרמה בחודש פברואר 2.2 מיליון דולר לצלב האדום בסין, היא ממשיכה במאמציה להילחם בנגיף. החברה הבטיחה לתרום מיליון מסיכות ומכונות הנשמה במטרה למלא חוסרים קריטיים.

בנוסף, הודיעה הקבוצה שהצליחה לסגור עסקה עם הסינים שאמורה לספק עוד 10 מיליון מסכות לאומה הצרפתית. כמו כן, תזמין הקבוצה מסין, ארבעים מיליון מסיכות פנים קשות יותר לייצור המספקות הגנה דו כיוונית למשתמשים. עוד הודיעה הקבוצה, שתעמיד את מפעלי הקוסמטיקה שלה לטובת ייצור ג'ל חיטוי אותו תפיץ, חינם כמובן, לבתי חולים ומוסדות שונים בצרפת.

ורסצ'ה, בולגארי וארמני

דונטלה ורסצ'ה לא נשארה חייבת ויחד עם הבת שלה, אלגרה וורסצ'ה בק, תרמה 200,000 דולר למחלקת הטיפול הנמרץ של אחד מבתי החולים במילאנו. המותג בולגארי מצדו, הרים גם הוא תרומה לטובת מחלקה במכון מחקר ברומא העוסק במלחמה בהתפשטות הנגיף. גם ג'ורג'יו ארמני תרם 1.4 מיליון דולר לבתי חולים שונים באיטליה.

הרבה מהמותגים הגדולים מאפשרים הרמה של תרומות באמצעות ודרך הרשתות החברתיות שלהם. גם כאן, בולט המותג גוצ'י שמעודד את לקוחותיו ואת העוקבים שלו לתרום באפן פרטי דרך הקמפיין We Are All In This Together.

הרשתות הגדולות

גם הרשתות הגדולות והפופולאריות יותר, כמו קוס, זארה ומנגו הצטרפו למלחמה בנגיף. קבוצת הבעלים של זארה ומנגו, עברה לייצור מסיכות מנתחים ומדווחת שהיא כבר נמצאת בתהליך של הפצת שני מיליון כאלה ברחבי ספרד.

חברת קוס, לעומת זה, הודיעה בעמוד האינסטגרם שלה, בצניעות ואפילו כמעט בהיחבא, שהיא מתכוננת בשלב הראשון לייצור מסיכות לעובדי מערכת הבריאות וכי תודיע על צעדים נוספים בהמשך.

בעתות משבר, מסתבר, נוטים רבים להתגייס, לתרום, להושיט יד ולעשות דברים חשובים למען ולטובת הכלל. בארץ שלנו, תעשיית האופנה רזה יחסית ואין ביכולתם של אנשיה לעשות זאת. להיפך, עצוב ככל שזה יהיה, הם בעצמם נלחמים, כל אחד כפי יכולתו, על פת לחמו. עם זה, רבים וטובים, אנשים פרטיים ועמותות, מוסדות ציבוריים וחברות – עושים כל שביכולתם כדי להירתם למשימה במטרה להיטיב עם מי שאפשר ועל כך אנחנו כמובן מברכות אותם.

יש לכם רעיון אופנתי? מחשבה? סיפור שאתם רוצים לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...