Sun Woo Chang, בין לבין (צילום: יח"צ)

א' אוהל ב' זה בגד, או מה הקשר בין אופנה וריחוק חברתי?

תחושת חוסר השייכות והגעגוע לחברה הביאו את סאן וו צ'אנג לעצב קולקצייה שהפריטים בה הם משהו שבין בגד לבין בית. מתאים במיוחד לנוודים המודרניים אבל לא רק

מעצבת האופנה הדרום קוריאנית סאן וו צ'אנג (Sun Woo Chang), חשפה לארונה את קולקציית 'בין לבין' החדשה שלה, שבה היא חוקרת פרטי לבוש כאילו היו "בתים נישאים" שיכולים להציע ללובשים אותם סוג של הגנה בפני המציאות.

סוג של אוהל (צילום: יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

בגד שהוא בית

בשלושה עשר הפריטים בקולקציה, כוללים חולצות, מכנסיים, חצאיות, שמלות ואפילו כובע כשבחלקם שתולים אלמנטים דמויי טבעת המתחברים לבגדים ומאפשרים את המבניות ההנדסית שלהם. אותם אלמנטים, המעניקים נפח לפרטי הלבוש, עשויים מבד שנמתח על גבי מוטות גמישים ומזכירים, לכן, את העיצוב של אוהל שניתן לבנות ולפרק ברגע. גם האפן השטוח, בו ניתן להניח את הבגדים לאחר השימוש, מזכיר את הקיפול הקומפקטי של אוהל נייד.

מבניות הנדסית (צילום: יח"צ)

צ'אנג צוטטה באחד הראיונות שנערכו איתה, כמי שאמרה שמעבר לצורניות, לקומפקטיות ולהיותם של הפריטים לבישים, המשיכה שלה לאוהלים נובעת מההקשר החברתי שלהם, שלא חוותה מאז היותה ילדה. לדבריה, החוויה אליה היא כמהה מאז, הובילה אותה לנסות לזקק את תחושת השייכות הזו, לתוך בית נלבש שהיא יכולה לקחת איתה לאן שהיא הולכת ושיגן עליה מפני רעות העולם.

קומפקטי ולביש (צילום: יח"צ)

הכל מתחיל בלונדון

צ'אנג היא בוגרת טרייה של סנטרל סנט מרטינס הלונדוני, שנחשב לאחד מבתי הספר היוקרתיים והטובים בעולם לעיצוב אופנה. בריאיון נוסף, סיפרה צ'אנג שכשהייתה גרה בלונדון, היא נהגה להתבונן בחסרי בית שישנו באוהלים שלהם ואיך הם עברו איתם ממקום למקום כאילו הם היו בתים נישאים. "חשבתי שזה דומה קצת לסגנון החיים שהייתי רוצה לעצמי, כי מאז ילדותי, תמיד הרגשתי שאני לא באמת שייכת לקבוצה כזו או אחרת".

כמיהה לשייכות (צילום: יח"צ)

בהתבסס על הרעיונות האלה, יצרה צ'אנג את קולקציית 'בין לבין' שבבסיסה עומד שלד גמיש שעדיין שומר על צורה מבנית, אותו היא כיסתה בחתיכות של חוטי מתכת שהושתלו בצינורות פי.וי.סי לפני שהושחלו במנהרות הבד שיצרה בכל בגד. כך, מעבר לגזירת הדוגמה, נוצר גם מבנה הנדסי שהופך את הבגד לא רק לכזה שניתן ללבוש בפועל, אלא גם ליצירת אמנות.

גם לביש וגם אמנותי (צילום: יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...