קנזו טקדה, 1939-2010 (צילום: #kenzotakada_official)

המעצב היפני קנזו טקדה הלך לעולמו בגיל 81 עקב סיבוכי קורונה

כך הודיעו היום חבריו למותג עיצוב הפנים K3 אותו השיק בתחילת השנה. מה שבטוח הוא, שבעשור התשיעי לחייו הוא לא התכוון לעצור. להפך

בינואר האחרון פגשנו אותו. את קנזו טקדה. בכבודו ובעצמו. זה היה ממש רגע לפני הטיסה חזרה ארצה. האמת, כמעט פספסנו אותה מרב התרגשות. והאמת, שלא ממש היה לנו אכפת.

זו הייתה גם הפעם הראשונה שישבנו מול מרואיין ופשוט נעתקו המילים מפינו. ממש התבלבלנו. הסתכלנו אחת על השנייה ולא ממש האמנו שאנחנו נמצאות בסטודיו של המעצב הגדול. חיכינו לו ופתאום הוא נכנס. צנום למדי, לבוש מצוין ומטופח מאוד. אבל שקט. מאוד שקט. כמעט גובל בביישן. 

נראה בדיוק ככה, ינואר האחרון (צילום: יח"צ)

בבית של קנזו טקדה

במהלך הריאיון, שהתקיים באנגלית וצרפתית, הבנו שטקדה גר ממש בדירה שמעל הסטודיו. בעזות מצח, וקצת גם בחוצפה, שאלנו אם נוכל להציץ. תוך דקות ספורות, מצאנו את עצמנו עומדות, יחד עם המעצב הענק הזה, במעלית קטנטונת ויחד אנחנו עולים לבקר בפנטהאוס הפרטי שלו שמשקיף כמעט על כל העיר. בדיוק כמו שכתבנו אז, עד היום אנחנו מרגישות שהתאהבנו במי שהיה לו הכל אבל שבסוף היום הלך לישון לבד תוך צפייה בסדרות יפניות בטלוויזיה וציפייה לבן זוג שאולי יגיע ושכבר לא יבוא.

קנזו טקדה בסטודיו בפריז (צילום: יח"צ)
הסטודיו בפריז (צילום: לג'יט)

ביקור בישראל

כשחזרנו לארץ, בקשנו מטקדה להתראיין למדור שלנו 'ריאיון בתמונות' ונענינו מיד בחיוב. טקדה שקד על התשובות וגם עשה מאמץ לשלוח לנו צילומים נדירים שממחישים נקודות משמעותיות בחייו. אולי זה המקום לגלות גם, שפרט לעובדה שבאותו ביקור לרגע נכנסנו גם לחדר השינה שלו, גם השתעשענו באפשרות לארח אותו כאן בארץ. כבר יצרנו קשר עם אנשיו וקבלנו תשובה חיובית. הוא מאוד רצה להגיע לישראל. ואז. אז בא נגיף הקורונה וטרף את הקלפים. התכניות נדחו וקבענו לשוב ולדבר אחרי שכל זה יעבור.

בתחילת דרכו כמעצב אופנה צעיר בפריז (צילום: יח"צ)
איור אופנה של קנזו טקדה, 1980 (יח"צ)

לא חשב לעצור

אבל כמו אצל רבים וטובים, גם הדברים אצל קנזו טקדה סטו מהמסלול. הוא חלה והלך לעולמו היום, יום ראשון, 4/10, בבית החולים.

לא יאומן, קנזו טקדה, 1972 (צילום: יח"צ)

רק בינואר השנה, כשהוא בן 80 אבל שמור כמו בן 20, השיק טקדה את K3, מותג יוקרתי לעיצוב הבית. באותה הזדמנות, הוא הציג אותו לראשונה בתערוכת maison&objet ובאולמות תצוגה בעיר. 

קנזו טקדה עם שותפיו למותג K3 (צילום: יח"צ)
קולקציית Sakura (איור של קנזו טקדה)
קולקציית Maiko (איור קנזו טקדה)

את מותג העיצוב לבית, הקים טקדה כמעט 50 שנה אחרי שיסד את מותג ההלבשה Jungle Jap, שבהמשך הפך למותג הידוע KENZO. המותג, הנושא את שמו, נמכר בשנת 1999 לחברת הענק LVMH, אבל טקדה המשיך לתמוך בו מבחוץ ואף שיתף עמו פעולה לא פעם.

קנזו טקדה נולד ב 27/2/1939 בהימג'י שביפן. לפריז הוא עבר אחרי שלמד אופנה בטוקיו.

קנזו טקדה ואמו (צילום: יח"צ)
בחתימת ידו (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...