מאירים את היער, תמונה: יח"צ

סוני נרתמת למאמץ למען איכות הסביבה בתערוכת עיצוב חדשה

ענקית הטכנולוגיה מראה שגם לה אכפת בתערוכת עיצוב חדשה סביב הפסולת שלנו

קשה כבר להתעלם מבעיית הפסולת שבני האדם מייצרים וכוכב הלכת שלנו סובל ממנה. תערוכת Waste Age שנפתחה לאחרונה במוזיאון העיצוב בלונדון, מראה איך מעצבים ממציאים מחדש את הפסולת סביבנו, מוצאים בה ערך והופכים אותה בדרכים יצירתיות למשאב שימושי.

 

ענקית הטכנולוגיה העולמית, סוני, לוקחת חלק בתערוכה החדשה שלמעשה בוחנת  את תפקידו של העיצוב במשבר הסביבתי שמתדפק על דלתנו ואיך עיצוב יכול לעזור, לייעל ולשנות, למען עתיד טוב יותר.

כדי להאיר את המטרה הזו, מרכז העיצוב של סוני אירופה יצר עבור התערוכה מיצב אינטראקטיבי שנושא את השם Life from Light, עולם חי ועשיר שצומח ונרקב ומסמל את מעגל החיים שלנו. מדובר בחוויה אינטואיטיבית, בה המבקרים מוזמנים להתהלך בחופשיות וכשהם עוברים ליד המסך, היער קם לחיים ונדלק בסנכרון מוחלט עם תנועתם, כל זאת בליווי פסקול של אמן הסאונד Takahisa Mitsumori. בדרך חדשנית ויצירתית, המיצב מחבר את המשתתפים עם היער והחיים שטומן בחובו.

 

בנוסף למיצב המרהיב, התערוכה תכלול גם דוגמאות של חומרים ברי קיימא שפותחו על ידי החברה. ביניהם, חומר בשם TriporousTM המיועד לסינון מים ואוויר, עשוי קליפות אורז. חומר נוסף Original Blended Material, זהו נייר עמיד המתאים למגוון רחב של אריזות ומורכב מצמחים עם מחזור צמחיה קצר כמו הבמבוק וסיבי קני סוכר.

Life from Light של סוני, תמונה: יח"צ

כאחת היצרניות הגדולות של מוצרי אלקטרוניקה בעולם, חברת סוני בעצמה מציפה את השוק בלא מעט מוצרים, שחלקם מסיימים גם הם את חייהם כפסולת. לצד זאת, זה ראוי להערכה שהיא לא נשארת אדישה למצב ופועלת למען המאמץ המשותף לצד דור חדש של מעצבים שמדמיינים עולם חדש, נקי וטוב יותר.

 

נעילה: 20.2.22Waste Age, The Design Museum, London

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...