נייקי, מרכז חדשנות, לברון ג'יימס
LeBron James Innovation Center (תמונות באדיבות נייקי)

נייקי מגדירים מחדש את המושג 'חדשנות' עם מרכז ייחודי חדש

תאגיד הספורט הבינלאומי מזמין אתכם להכיר ולבקר במרכז החדשנות החדש של החברה על שם לא אחר מאשר לברון ג'יימס. זה מה שמחכה לכם שם

בלב משרדי המטה המרכזיים של נייקי, באורגון שבארה"ב שוכן לו הבניין החדש של מרכז החדשנות על שם לברון ג'יימס. בקומה העליונה של אותו מבנה, נמצאת מעבדת מחקר הספורט החדשה של נייקי, ובשונה ממעבדות דומות, נראה כי היא עתידה בצורה כזו או אחרת באמת להשפיע על העתיד שלנו, לפחות זה שנייקי מתכננים עבורנו.

 

המרכז החדש הוא הבניין השישי בקמפוס של נייקי והוא מתפרס על פני 70,000 מ"ר, אותם לקח ארבע וחצי שנים להפוך למציאות. את התכנון והעיצוב הוביל האדריכל טום קונדיג ששם דגש בעיצובו על המונח 'מהיר' שהוא לדעתו הדבר האמיתי שעומד מאחורי האג'נדה של נייקי "הרעיון הגדול מאחורי הבניין הזה היא האג'נדה הבסיסית של נייקי שמדברת על 'מהר'. אתלטיקה בכל הרמות וחדשנות בשירות הספורטאים – הם עוסקים בלכידת מהירות, בלהתקדם במהירות. התחושה הרוחנית של הבניין משקפת את הבסיס הפונקציונאלי הזה, כמו גם את הגימור הפיוטי של המונח" מסביר קונדיג.

earned not given, lebron james
מרכז החדשנות ע"ש לברון ג'יימס (באדיבות נייקי)

נייקי משלבת כאן לראשונה ביגוד, עיצוב נעליים וניתוח ביצועי ספורטאים במקום אחד וזה עתיד להשפיע על העבודה והפיתוח, שכן לראשונה מעצבים וחוקרי ביומכניקה יושבים יחד תחת קורת גג אחת. במעבדת המחקר בקומה העליונה, שנראית כמו חדר כושר טכנולוגי ועתידני במיוחד, יוכלו להיבחן כדי להשתתף במחקרים של ענקית הספורט, לא רק ספורטאים מקצועיים מהטובים בעולם, אלא גם בני אדם רגילים, שיוכלו לעזור לנייקי להבין טוב יותר את נפלאות התנועה של הגוף האנושי.

חדשנות אחרת (באדיבות נייקי)

"המטרה שלנו כל יום היא להפוך אתלטים לטובים יותר ולשפר את העולם עבור הספורטאים", אומרת קת'י גומז, סמנכ"ל חדשנות הנעלה בנייקי. "הבנת סוגים נוספים של גופים, יותר מינים, יותר רקעים ורמות יכולות שונות עוזרות לנו ליצור מוצר טוב יותר וספציפי יותר." היא מסבירה.

 

"מההתחלה היינו חברה לרצי עילית. התרחבנו לרצי פנאי, ואז נכנסנו לענפי ספורט אחרים", אומר טום קלארק, נשיא החדשנות של נייקי, "בכל שלב בדרך, היה צורך לספק את המחקר, ואת ההוכחה המדעית, כי אנחנו משפרים את המוצרים שלנו" הוא אומר.

המקום בו לראשונה הכל מתחבר (באדיבות nike)

בעידן שבו החדשנות הפכה למטרה עבור רבים, מעבדות חדשנות צצות כפטריות אחרי הגשם, ולא תמיד מהסיבות הנכונות, או בצורה הנכונה. "במקרה הזה", אומר לנו עומר מילויצקי, מנהל תחום הדיגיטל והחדשנות במיטב דש ומומחה בתחום, "זוהי דוגמה 'קצת' אחרת למושג השחוק, וכשאני אומר קצת אני מתכוון בעצם הרבה."

 

"מנהל המעבדה החדשה אומר שמחיר הכניסה למרכז הוא – דאטה, ולא יכולות ספורטיביות" מסביר מילויצקי את הטענה שלו, "ואכן נייקי מכוונת לשלב במקום ניתוח פעילות גופנית של עשרות אלפי אנשים בשנה, ספורטאים מקצועיים ואנשים רגילים לגמרי, כאחד. מה יוצא למשתתפים בתמורה? הבנה טובה יותר על המצב הפיזי שלהם, ובתקווה קו של מוצרים מתקדמים שיתאימו למיליוני אנשים ברחבי העולם." הוא אומר.

באדיבות Nike

"מטרת המעבדה היא לייצר מוצרים טובים יותר עבור הלקוחות. לכן כל מי שמגיע למעבדה עובר סקירה מקיפה ומהירה של הגוף. דקות בודדות מייצרות מפה דיגיטלית של המצב הפיזי, תוך יכולת לזהות מיד נקודות תורפה בהיבט הספורטאי. מעבר לזה, יש במעבדה אולם ספורט מקצועי, מסלול ריצה שמדמה פעילות ריצה אורבנית, ואזור שנועד לדמות מגרש כדורגל. כל נקודה במעבדה – מנוטרת ומנותחת, לא כאח הגדול, אלא כדי למקסם את הררי הדאטה לתובנות מוצריות" מסביר מילויצקי.

 

וזה לא הכל, יש במרכז 400 מצלמות עם חיישני תנועה, כ 100 חיישני משקל בתוך הרצפות, רמפה שיוצרת שיפוע מלאכותי בגובה ארבע קומות שנועד לדמות פעילות בתנאי שטח הררי, ואפילו תאים שקופים שבתוכם נייקי מבצעת בדיקות תנאי אקלים.

חוויה ייחודית (באדיבות נייקי)

מילויצקי מסכם ומזכיר כי "באולימפיאדה האחרונה נוצר סקנדל גדול בעקבות הטענות שנעלי הריצה החדשות של נייקי תרמו באופן מלאכותי להישגים המאוד מרשימים של כמה ספורטאים. פה נשאלת גם השאלה: איפה עובר הגבול? והאם נכון למנוע מהם איכויות חדשות שבין היתר נוצרות במעבדה הזו?"

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...