ספריית החומרים, שנקר, סתו סטרשקו
עבודתה של מאיה שטיין (צילום שי פרנקו)

ככה תופרים עתיד: שבוע אירועים מיוחד לחדשנות בתחום הטקסטיל

ספריית החומרים במוזיאון העיצוב חולון מרימה את הכפפה ומארחת הרצאות, סדנאות ותערוכה אחת שתחבר לכם את חוט המחשבה, לדברים החדשים ביותר שקורים בעולם הטקסטיל

טקסטיל נמצא בכל מקום, הוא מקיף אותנו, עוטף אותנו, בבית, בעבודה, אפילו כשאנחנו ישנים. בדים מגנים עלינו מסכנות שונות כמו מזג אוויר, קרינה או חיכוך עם העור ויש לו חשיבות עצומה בעולם שלנו. עם ההתפתחות הטכנולוגית שהולכת ומאיצה, גם תחום הטקסטיל קיבל תפנית חדשה והפך מלאכות של פעם, לטכנולוגיה חדישה ויצירתית.

 

תעשיית האופנה ממציאה את עצמה מחדש בתהליכי ייצור ברי קיימא, באופנה ווירטואלית ובכל מיני פתרונות טכנולוגיים אחרים. ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן במוזיאון העיצוב חולון, אספה את כל המידע ויצרה ממנו שבוע אירועים מיוחד בו תוכלו להכיר טכנולוגיות חדשים, לגלות מה קורה בתחום ולקחת חלק בטרנדים שכובשים את העולם. אירוע 'איף תופרים עתיד' ייצא לדרך בשבוע הבא וזה מה שמחכה לכם שם –

הפרויקט של דנה כהן (צילום רון קדמי)

הרצאות

 

'ההיסטוריה של העתיד', יערה קידר + עדי יופה // 24.11.2021 09:30

יערה קידר, אוצרת תערוכת הנשף והיסטוריונית אופנה בשיחה עם עדי יופה – טרנדולוגית ומומחית לעתידנות עסקית. על העתיד של הצריכה, המעבר ההולך וגובר לקנייה אונליין ומה המטא-וורס יעשה לחוש המגע.

 

'הבד הבא' – שתי הרצאות בנושא עתיד הטקסטיל // 25.11.2021 10:00

 

עידית ברק – תוכן זה השחור החדש

בהרצאתה תציג ברק את העבודה שלה כחוקרת אופנה מרובדת – שכבות של חומר פיזי ודיגיטלי המשולבות יחד ומוסיפות ערך מוסף למוצר שנראה שאיבד את ערכו בעולם הפיזי. יחד ננסה לבחון האם דווקא מתוך הקיצוניות הדיגיטלית הצפויה לנו נחזור לחוות את העולם הפיזי ונתנתק מהמסכים.

 

איילת כרמון – Super Fabrics

בהרצאה נחשף לחזית המחקר העכשווית בטקסטילים חכמים, ננסה להבין את הדחף הגדול של המדע לגרום לכל התכונות האפשריות לקרוס יחד אל המשטח הרך והגמיש של הבד, ובכך לקבל תמונה על עתיד אפשרי, גם לבדים וגם לאנשים.

קריסטלים (צילום שחר ליבנה)

סדנאות

 

Growing Crystals

סדנה ייחודית וראשונה מסוגה על גידול קריסטלים ושימוש בחומרים ביולוגים בתעשיית האופנה והתכשיטים.

שחר ליבנה 29.11.2021 // 18:30

 

כיוון הסיבים: אמנות המיחדוש בטקסטיל

דנה כהן, מעצבת אופנה בוגרת שנקר בהצטיינות, בעלת מותג אופנה בר קיימא, תסקור בהרצאתה את השינויים העוברים על התעשייה מהזווית של חומר הגלם – הטקסטיל.

דנה כהן 26.11.21 // 12:00

הפרויקט של ניקה יעקובוב (צילום עמית סליקטר)

תערוכה

 

'חוטי מחשבה' – תערוכת עיצוב ייחודית בספריית החומרים

אם הלבוש מייצג כל אחד מאיתנו כאינדיבידואל, מה מעידה תעשיית הטקסטיל עלינו ועל העולם שבו אנו חיים? וכיצד נרצה שהעולם הזה ייראה בעתיד?

 

איך תופרים עתיד – שבוע אירועים בנושא חדשנות בתחום הטקסטיל בספריית החומרים מוזיאון העיצוב חולון // 24-29/11/21

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...