קרסון והמזוודה לציון 50 שנה לנחיתה על הירח (צילום יח"צ)

טיסות נוסעים לירח עדיין אין אבל המזוודה לירח כבר כאן

נאס"א מציגה: מזוודת 'דור החלל' שעוצבה יחד עם האסטרונאוטית הצעירה בעולם

השבוע, ציינו בעולם 50 שנה לנחיתה ההיסטורית של האדם על הירח. הזדמנות מצוינת להציג את המזוודה הראשונה שעוצבה במיוחד לתנאי אפס כח כבידה. את המזוודה תכננה אלייזה קרסון, האסטרונאוטית הצעירה בעולם (רק בת 18), בשיתוף פעולה עם Horizn Studios. קרסון, שנמצאת בהכשרה לקראת היותה האסטרונאוטית הראשונה שתצעד על מאדים, ערכה יחד עם החברה מחקר עיצובי והנדסי לצורכי התייר על הירח.

המזוודה העתידנית שוקלת 900 גרם בסך הכל בזכות שלדה קלה וגמישה. לא תצטרכו לרחף אחריה בחלל כי יש לה בסיס מגנטי שיקבע אותה לרצפת החללית בתנאי חוסר כבידה. למזוודה יש גם טכנולוגית ואקום שתצמצם למינימום את הנפח של המטען שלכם. בנוסף, היא מאובזרת באבטחה ביומטרית, מסכים חכמים, טעינה אלחוטית ואפילו טכנולוגיה בקטריוסטטית (מעכבת התרבות חיידקים).

טכנולוגיות ואקום וחוסר כבידה (צילום יח"צ)
טעינה אלחוטית, נעילה ביומטרית ומסכים חכמים (צילום יח"צ)
כבר מכוילת לטיסה של קרסון למאדים (צילום יח"צ)

 עד שהמזוודה החללית תהיה מוכנה, הוציאה החברה, בשיתוף נאס"א, מהדורה מוגבלת של מזוודת אסטרונאוטים לציון 50 שנים לנחיתה של אפולו 11 על הירח. ה- M5 מאובזרת בטכנולוגיות החכמות שקיימות כיום. היא מציגה עיצוב חללי בגוון 'לבן אפולו' עם לוגו ותגית נאס"א מיתולוגיים.

קרסון מדגמנת מהדורה מוגבלת (צילום יח"צ)
משתלבת היטב עם חליפת חלל (צילום יח"צ)

"תיירות חלל היא כבר מציאות. אני עצמי חלמתי להיות אסטרונאוטית כבר בגיל 3 ואני לא יכולה לחכות לקחת איתי את ה- Horizn ONE למאדים", אומרת קרסון שמגיל 12 השתתפה בשבעה מחנות חלל ולאחרונה השלימה את ההכשרה שלה במיקרו-כבידה, דקומפרסיה, הישרדות מתחת למים וטיפול בחליפת החלל (שזה לא מאוד ברור, אבל מאוד מגניב – מ.כ).

קרסון עם המעצבים של הורייזן סטודיו (צילום יח"צ)

מזוודת 'דור חלל' תגיע לחנויות רק ב- 2030 ומחירה ינוע סביב 40 אלף פאונד. סכום זניח אם לוקחים בחשבון שכרטיס טיסה לתחנת החלל של נאס"א עולה 46 מיליון פאונדים.

אולי יעניין אותך גם...