התגעגענו. מסעדה מלאה בפריז (siyuang for unsplash)

מה הקשר בין עולם העיצוב לעתיד המסעדות ובתי הקפה?

המסעדות סופסוף נפתחו ובתי הקפה שוב עמוסים אז מה עוד אפשר לבקש? איך נוכל לדאוג שזה יישאר כך? ומה הקשר לעולם העיצוב?

למסעדות, בתי קפה וסוגים אחרים של 'בתי אוכל' יש השפעה גדולה על מה שאנחנו אוכלים ועל איך אנחנו חווים את הערים בהן אנחנו חיים. הם חלק קריטי מהמרחב הציבורי שלנו, הם מקומות אירוח, להתכנסות משפחתית או חברית או סתם לישיבה ארוכה שמטרתה לתהות על החיים, העתיד ומי אנחנו בכלל. בעיצומו של המשבר, כשהחללים הציבוריים הפכו לסוג של איום עבורנו, עתיד תעשיית המסעדנות עלה על הגרדום ומאז, לא ממש ירד משם. אמנם המסעדות כבר נפתחו רשמית אבל הרבה סימני שאלה נותרו באוויר.

 

דבר אחד ברור: מסעדות כבר ממלאות וימשיכו לעשות זאת, תפקיד חשוב בעתיד הקולקטיבי שלנו, פוסט הקורונה. אנחנו צריכים להרגיש בטוחים לחזור אליהן ולפי ארגון MASS Design Group, עיצוב הוא הדרך הנכונה לעשות זאת. הם פרסמו את מסמך 'אסטרטגיות מרחביות למסעדות בתגובה ל COVID-19' בו הם מסבירים מהן הדרכים בהן יש לנקוט ואיך מסעדות צריכות להתארגן מחדש לעתיד חדש.

היי הלו נרשמתם כבר לניוזלטר המטריף שלנו? כדאי לכם >>

latrach med jamil for unsplash

הפרוטוקולים בהם הם דוגלים מדברים על ההכרח ליצור איזון בין שמירה על בטיחות צוות העובדים הלקוחות והקהילה לבין העובדה כי מסעדות בדרך כלל מלכתחילה מסיימות את המחזור שלהן עם רווחים לא גדולים וכמובן הרצון לשמר את האווירה הנעימה והתוססת שהן יודעות לייצר עבורנו.

כללי הבסיס

הכללים שהם יצרו מתרכזים בכמה נקודות: סניטריה ברחבי המסעדה עבור העובדים והלקוחות, בחינה מחודשת של חלל המסעדה עם הבנה שאנשים צריכים לעבור במרחב בטוח מהכניסה ועד לקצה המסעדה, הבנה שחוקי הריחוק החברתי שמדברים על 2 מטר בין אדם לאדם לא ממש אפשריים בתוך רוב חללי המסעדות וכי יש להיות יותר יצירתיים בנושא ואולי לחשוב על סידורי ישיבה אחרים, התרחבות לרחובות העיר שצמאים להמולה ותקשור של החשיבה והשינויים לכל באי המסעדה כדי לזכות באמונם.

 

MASS Design Group הוא ארגון ללא מטרות רווח שעובדים בו למעלה ממאה ועשרים אדריכלים, אדריכלי נוף, מהנדסים, מעצבי רהיטים, כותבים, יוצרי סרטים וחוקרים שיוצרים במטרה לאפשר גישה בריאה ומלאת תקווה לעולם העיצוב. המשימה שלהם, כך נכתב באתר היא "לחקור, לבנות ולחזק אדריכלות המקדמת צדק וכבוד אנושי".

Cambridge, Massachusetts, USA: Kitchen staffs preparing meals for frontline workers at Pagu in Cambridge. photo: Keiko Hiromi

"אנו יודעים כי הנחיות אלה אינן תמיד ברות-ביצוע, במסגרת האילוצים של חללי המסעדות הקיימים. ההנחיות הבאות והדוגמאות ינחו מסעדות ויעזרו להן להעריך את החללים שלהן בשביל להתארגן מחדש" נכתב במסמך האסטרטגיה כשבהמשך הוצגו שתי מסעדות לדוגמא, כולל צילומים, הדמיות והסברים על איך ניתן לארגן מחדש את החלל כדי למקסם את יכולות המסעדה ביום שאחרי.

 

המאמר המלא: Spatial Strategies for Restaurants in Response to COVID-19

מה יהיה אורכו של האפקט והאם הוא יישאר לתמיד? איך ייראה עתיד המסעדות? האם פתאום נגלה שכשיושבים במסעדה לא חייב להיות כל כך צפוף? ואולי זו באמת הזדמנות עבור התעשייה הזו לגלות הזדמנויות ופוטנציאל שהיה טמון בה לאורך כל הדרך? והשאלה החשובה ביותר – האם המעצבים מוכנים לאתגר?

Mazel Tov, Budapest, Hungary (photo by petr sevcovic for unsplash)

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...