מביאים אור הביתה (Photo by Brina Blum on Unsplash)

מטהרים, משמחים ומעשירים: צמחים בבית, אם לא עכשיו אז מתי?

צמחים יכולים לטהר את האוויר, לצבוע את הבית בירוק, להשתנות ללא הפסקה וכך להפוך אותו למקום קסום שמעלה חיוך כל פעם מחדש. איך עושים את זה נכון? בואו לגלות!

אתם מכירים את ההרגשה שנכנסים לחדר מלא בצמחייה ויש תחושה מיוחדת באוויר? צמחים מוסיפים רכות, חמימות ומזכירים לנו את הטבע. הם מעשירים לנו את החלל ויוצרים מקום שנעים יותר לחזור אליו. מלבד העובדה שכולנו כרגע בבית יותר מתמיד, תודה לך קורונה, לרוב אנחנו אוהבים ונוטים לבלות בסביבה הביתית שלנו. הבית הוא אזור המפלט שלנו, וככזה שווה וכדאי להשקיע בצמחים שבתוכו.

 

אז איך מתחילים? בדיוק בשביל זה אנחנו פה! כדי לעשות קצת סדר בבאלגן, להמליץ על צמחים נפלאים וגם לברוח ממשבר הקורונה לכמה דקות.

העובדות מדברות בעד עצמן

אולי שמעתם שצמחים יכולים לשפר את איכות האוויר שלכם בבית, הרעיון הזה מתבסס על מחקר שנעשה ב NASA בשנת 1989, בו בדקו איך ואילו צמחים ייטהרו את אוויר ביתנו. אז איך בדיוק צמחים מטהרים את האוויר? על פי המחקר, הצמחים סופחים אליהם את הרעלים הנמצאים באוויר שבבית שלנו, אוגרים אותם בתוך השורשים שלהם, הכימיקלים מתפרקים על ידי האדמה והפטריות שבאדמה והשאר נשארים בתוך הצמח, ככה האוויר הופך לנקי יותר.

 

קיימים לא מעט צמחים שיכולים לטהר את האוויר בביתנו, בחרנו עבורכם את חמשת הטובים והיפים ביותר:

1. נתחיל בשרך בוסטון – בעל מראה מפוזר, יש לו אופי מיוחד ואין ספק שלא תוכלו להישאר אליו אדישים. צבעו ירוק וצורתו כצורת נוצה, הוא צמח רב שנתי ואינו צריך שמש ישירה, לכן מעולה לגידול בבית. הוא יתפרש ויגדל לאן שתגידו לו.

2. נמשיך עם הקיסוס – לקיסוס הרבה מינים, האהוב עלינו הוא הקיסוס המולבן, המשלב בתוכו אינספור גוונים של ירוק ולבן. אפשר להניח אותו על מדף ולתת לו לצמוח מטה או לחילופין להצמיד אותו לקיר ולראות איך הוא אט אט מטפס ומשתלט עליו.

3. הספטיפיליום – צמח שנוי במחלוקת, לדעתנו. הוא עמיד, חזק ובעל פרחים לבנים ויפים. הספטיפיליום יחשוף את מלוא הדרו כאשר תבחרו לו את הכלי שיחמיא לו. אחרת, בקלות הוא יכול לשדר מראה זול ופלסטי. הוא אחד מחמשת הצמחים המטהרים ביותר ולכן לא יכולנו לוותר עליו.

4. צמח העכביש (ירקא) – גם לו אופי מיוחד, מרובה בעלים צרים וירוקים עם פסים לבנים. לצמח קצב צמיחה מרשים כך שתוך זמן קצר וטיפול נכון יצאו ממנו המון שלוחות המזכירות עכבישים קטנים, תוכלו להעביר אותן לעציץ חדש והן ישרישו את עצמן בקלות. בשונה מחבריו הוא אוהב שמש, לכן מומלץ למקם אותו באזור מואר בתוך הבית.

5. נסיים בראפיס – דקל ננסי בעל עלים כהים דמויי מניפה, צומח לגובה ואוהב לחות מרובה. הראפיס בעל נוכחות מרשימה ויהפוך כל פינה לנעימה וירוקה.

ככה עושים את זה נכון

חמשת הצמחים אותם הזכרנו מתאימים לחיים שלנו בתוך הבית, לא צריכים הרבה אור ודורשים השקיה אחת לשבוע – שבוע וחצי. לא משנה באיזו דרך תרצו לשלב צמחים בבית – תזכרו שהם חיים, גדלים, מעט מלכלכים אבל לא מפסיקים להשתנות, וזה בדיוק מה שהופך אותם ליפים כל כך ומרגשים כל פעם מחדש.

 

נכון שכמעט הכל עכשיו סגור אבל עדיין יש מקומות שישמחו לספק לכם צמחים עד פתח הבית! גידול נעים.

משרדי Meet in Place בתל אביב, עיצוב צמחייה סטודיו One Two Tree (צילום יחצ)

הטור נכתב על ידי דורית פרוביזור וחן בוגין, בעלות סטודיו One Two Tree המתמחה בהכנסת צמחייה לחללים אורבניים.

אולי יעניין אותך גם...