לא רק יפה, דינארה קסקו (צילום: יחצ)

חזרנו לעוגות של האדריכלית לשעבר ולא הפסקנו להתמוגג

"אנשים שנחשפו לרשתות החברתיות שלי כתבו לי שהם התחילו לאפות ואפילו עשו הסבת מקצוע" אומרת השף קונדיטורית דינארה קסקו

אייטם ראשון על האדריכלית האוקראינית שעשתה הסבת מקצוע לקונדיטוריה, פרסמנו בלג'יט ממש בימיה הראשונים. מאז, הוא נחשב לאחד האייטמים האהובים עלינו ביותר וגם על הקוראים. זה מוכח בכמות ההקלקות והכניסות לקריאה בו עד היום.

מימין: בהשראת מוטיסים איסלאמיים (צילום: יחצ)

החלטנו, לחזור ולבדוק מה שלומה של דינארה קסקו ופנינו אליה שוב. לא עברה חצי שעה, וקבלנו ממנה, ממש כמו אז, תשובה מתוקה ומדויקת, בדיוק כמו העוגות היפהפיות שהיא ממשיכה לייצר.

מתוק ומדויק (צילום: יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

בזכות האינסטגרם

הסיפור של קסקו התחיל, כשהיא השכילה להמם את חובבי האדריכלות והקולינריה ברחבי העולם כשהתחילה להציג את תוצריה האכילים-הנדסיים ברחבי הרשת. היום, כשיש לה כבר כ 665,000 עוקבים באינסטגרם וכ 48,000 עוקבים בפייסבוק, היא מוכרת ומוערכת בכל העולם.

מהונדס והנדסי (צילום: יחצ)

היום, ומזה מספר שנים, נחשבת קסקו לקונדיטורית חדשנית ומובילה בתחומה. העוגות שהיא מכינה מבוססות על תוכנות תלת ממד ממוחשבות, שבאמצעותן היא יוצרת תבניות מדויקות שמדמות מבנים הנדסיים.

חדשנית ומובילה (צילום: יחצ)

הכל התחיל בבית

"החלטתי להיות אדריכלית כשהייתי בת 15"  סיפרה דינארה קסקו בהרצאת ה TED שלה "כמובן שלא ידעתי שבסופו של דבר אני אעצב עוגות. בתום הלימודים, עבדתי מספר שנים כמעצבת פנים. כשכבר הייתה לי משפחה משלי, התחלתי כמובן להתעמק יותר בבישול ואפייה כשתמיד הפרזנטציה הייתה לא פחות חשובה לי מהטעם".

הפרזנטציה לא פחות חשובה (צילום: יחצ)

מהר מאוד, הבינה קסקו, שהיא תוכל למצוא בעוגות יופי אינסופי. "אומנות האפייה המודרנית היא לא הכנת אותן עוגות יום אחרי יום" המשיכה בהרצאתה "אלו שפים שמתחרים זה בזה כל הזמן וקמים בבקר כדי לחשוב על העוגה המקורית והיצירתית הבאה שלהם שתיראה כמו יצירת אמנות. זו הסיבה שבגללה התחלתי לחשוב שאני צריכה למצוא אלטרנטיבה לתבניות הסטנדרטיות ולהתחיל לייצר תבניות משלי".

מקורי ויצירתי, עוגה מלכותית (צילום: יחצ)

נפלאות תלת הממד

בנקודה הזו, החלה קסקו לחשוב על הדפסת תבניות בתלת ממד. "אבל, למען האמת, לא הבנתי בזה כלום בזמנו" היא אומרת בגילוי לב "יצרתי תבנית ראשונה בעלת מראה אגרסיבי למדיי, ממנה הכנתי עוגה בעלת קווים ישרים ובגוונים עזים. רציתי לייצר שוני, ובעיקר להפתיע".

פשוט רק לכאורה, התבנית הראשונה (צילום: יחצ)

על החלק הטכני של ייצור התבנית נוותר. מעניין אולי לציין רק שהכנת עוגות כמו אלה של קסקו, דורשת גם לא מעט ידע כימי ופיזיקלי ושיתוף פעולה עם אנשי מקצוע כמו אמנים, מתכנתים ומהנדסים.

מתכנתים ומהנדסים (צילום: יחצ)

משקיעה בצילומים

דגש משמעותי, שמה קסקו בהרצאה שלה על תיעוד העוגות שלה ברשתות החברתיות. "אני לא מכינה עוגות להמונים ולכן לא רבים האנשים שבאמת טועמים אותן. לכן, לא פחות חשוב לי להשקיע בצילום ובפרסום התוצרים שלי. זו הדרך שלי לחלוק את העוגות עם אחרים".

משקיעה בצילומים (צילום: יחצ)

העקרון, בהצגת העוגות להמונים הוא להפתיע. "אנשים שרואים אותן לראשונה, לא באמת מבינים מה זה בדיוק. הם חושבים שאולי זה רהיט או מגש או צעצוע מפלסטיק או כל דבר אחר. אני רוצה להשפיע וקורה לא פעם, שאנשים כותבים לי שהם החלו לאפות ואפילו שינו קריירה בעקבות החשיפה לעמודים שלי".

מה זה? (צילום: יחצ)
ללא ספק ממשיכה להשפיע (צילום: יחצ)

אולי יעניין אותך גם...