לולי לפוטן, בית קפה לפיות (צילום: CreatAR)

פיות וקפאין: בית קפה חדש בסין הוא אגדה למבוגרים ולילדים

אם לא שמעתם עדיין את האגדה על לולי-לפוטן, כדאי שתזמינו קפה ותצטרפו לשעת סיפור

אין אחד שיש לו ילדים ולא מכיר את הקונספט 'שעת סיפור'. מדובר בפורמט שמטרתו להקנות תכן איכותי לילדים עם מפעיל וזמן איכות להורים עם עצמם. שני אלו, אמורים להתקיים במקביל באותו החלל. בפועל, מדובר בהרבה פחות משעה, בהמון ילדים עם הפרעת קשב על מרבד ובואו לא נדבר על זה שאין שם בכלל קפה. 

האגדה על לולי לפוטן

בית הקפה Lolly-Laputan בעיר דאליין שבסין עוצב על ידי Wutopia Lab. ההשראה לעיצוב, הגיעה מילדה בשם טאנג טאנג שציירה לעצמה ארץ של פיות ולא דמיינה בחלומות הכי פרועים שלה, שהיא תהפוך למציאות. לאחרונה, נפתחה בסין 'המסעדה החינוכית הראשונה' מתוך מטרה לשלב למידה ובידור. שימו לב, שמדובר בלמידה ובידור, אף אחד פה לא חי באשליות שהילדים גם יאכלו.

לא לפיות בלבד (צילום: CreatAR)

חזית המסעדה עשויה לוחות אלומיניום מחוררים היוצרים יחד אפקט של גלי ים. מאחורי הגלים, מצפה לילדים עולם חלומות. הלובי הקדמי, הוא חלל מעגלי מוקף יער של אורות, המורכב מכאלף צינורות אקריליים המסננים פנימה את האור הטבעי שבחוץ. יחד עם ההשתקפות של כל זה בקיר מראות, הם משווים למקום תחושה של יער.

סיפורים לשעת לילה מאוחרת (צילום: CreatAR)

במרכז החלל, נמצאת העיר המעוננת – ארץ פלאות של ילדים. שם, הם יכולים ליהנות מאוקינוס של עננים, בתי עץ המזמינים אותם לשחק במשחקי דמיון, מגלשות ובור כדורים נסתר.

בתי עץ למשחקי דמיון (צילום: CreatAR)

בפינת העיר המעוננת, נמצאת טירת הזהב המאובזרת בפמוטים, אח וכלי כסף מבריקים, כיאה למעמד אצולה. גלריה לבנה, מוסתרת מעט, מאפשרת קצת פרטיות ושקט בתוך כל הקסם מסביב.

ה'נסט' (צילום: CreatAR)

וילון קטיפה אדום חושף במת עץ נוסטלגית מוארת ניאון, מקושטת בטפטים ונברשות קריסטל. הילדים מוזמנים להעלות בה מופע מרגש וחד פעמי.

במת תיאטרון אמיתית מהאגדות (צילום: CreatAR)

ומה עם פיפי? לילדים כידוע יש פיפי ברגע הכי פחות מתאים. כאן השירותים מזמינים את הקטנטנים לחלום בהקיץ. גופי תאורה ומראות בצורת צמר גפן מתוק בשירותי הבנות, ומשחקי דמיון לאסטרונאוטים בשירותי הבנים. לא כוס התה המגדרית שלי, אבל לא הכל מושלם כנראה, גם בארץ חלומות.

האגדה על לולי לפוטן (צילום: CreatAR)

מפתיע שבית קפה לילדים נפתח דווקא בסין, אותה מדינה שהנהיגה הגבלת ילודה לאורך עשורים רבים ורק בשנת 2015 הגדילה את המכסה לשני ילדים למשפחה. אולי מדובר בעצם בחלק מהתכנית לעידוד ילודה.

רק לציין שלבן זה לא פרקטי לילדים (צילום: CreatAR)

אולי יעניין אותך גם...