פנאי ועסקים, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים
פנאי ועסקים, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים (צילום עודד סמדר)

פרס בינלאומי נוסף לעיצוב הוענק לאדריכלית ישראלית

דנה אוברזון היא האדריכלית שקטפה את הפרס הראשון בתחרות עיצוב בתי מלון בקטגוריה גלובלית של מלונות עד מאתיים חדרים

פרס יוקרתי נוסף הוענק לא מזמן לאדריכלית ישראלית. אדריכלית דנה אוברזון קטפה את הפרס הבינלאומי, מטעם International Hotel & property Awards 2018, אותו אירח המגזין הבריטי design et al, המוענק על פרויקטים מתחום המלונאות והעיצוב. הזכייה הוענקה לאוברזון בטקס שנערך במלון Grand Hotel Quisisana בקפרי שבאיטליה עבור מלון פאבליקה ישרוטל בקטגוריית מלון עד מאתיים והתחרה מול בתי מלון מרחבי העולם כולו בהם בתי מלון בוורשה, מדריד ופאפאגאיו.

אדריכלית דנה אוברזון ביום קבלת הפרס
אדריכלית דנה אוברזון ביום קבלת הפרס (צילום יחצ)

"התחרות היא חלק משורה של תחרויות בתחום העיצוב בהן השתתפו כשלוש מאות חברות עיצוב מכל חמש היבשות" אמרה אדריכלית דנה אוברזון "ועד המגזין הבינלאומי בחר ופרסם את הפרויקטים המועמדים לכ 40,000 המנויים הדיגיטליים שלו המורכבים מאנשי תעשיית המלונאות, אדריכלים, מעצבים יזמי נדל"ן וכדומה. ההצבעה החיה נערכה במהלך כל חודש יוני באתר המגזין ואומתה על ידי צוות הווב שלו".

אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים
אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים (צילום עודד סמדר)

עד כמה חשוב לקבל הכרה בסצנת העיצוב הבינלאומית?
"יש חשיבות בהכרה של קהילת העיצוב הבינלאומית בפרויקטים של מעצבים ישראלים במובן של ההבנה שישראל היא מעצמת עיצוב שעדיין לא מוכרת מספיק בעולם. אנחנו חיים בתקופה נפלאה של שיתופי פעולה עולמיים רחבי הקף בקהילת האדריכלים והמעצבים ואירועים מסוג זה תומכים ומעודדים חשיפה של פרויקטים ייחודיים ברחבי העולם".

במעמד כזה, את מרגישה נציגה של קהילת העיצוב הישראלית?
באיזשהו מקום, בעצם היותי אדריכלית ומעצבת ישראלית יש את עניין הייצוג. יש הרבה מעצבים ישראלים מוכשרים שעובדים בחו"ל ואני מפרגנת לכל אחת ואחת מהם".

פריטי ריהוט שעוצבו בסטודיו, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים
פריטי ריהוט שעוצבו בסטודיו, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים (צילום עודד סמדר)

פיוז'ן עסקי חברתי

המלון פאבליקה ישרוטל, שתכננה ועיצבה אוברזון, נפתח לפני כשנה בשדרות אבא אבן שבאזור ההי טק בהרצליה. את המלון תכנן אדריכל רני זיס בעוד שעל עיצוב הפנים היה אמון סטודיו דנה אוברזון אדריכלים. המלון, הממוקם בלב אזור ההיי טק בסמוך לחוף הים, מיועד לקהילה העסקית המקומית והבינלאומית שעבורה סביבת העבודה מעורבת עם סביבת הפנאי ויוצרת פיוז'ן עסקי חברתי. כך, חללים רבים במלון, ובהם הלובי, טרקלין העסקים ואפילו שפת הבריכה מייצרים מקום לעבודה המשרת גם לבילוי של אורחי המלון ותושבי הסביבה.

אזורים רב שימושיים, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים
אזורים רב שימושיים, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים (צילום עודד סמדר)

קונספט המלון מבוסס על איסוף של אנשים, רעיונות, פריטים, חומרים ורהיטים. "הרצון היה לברוח מהחד ממדיות העיצובית של פריטים החוזרים על עצמם לטובת עיצוב מלון מרובד ורב שכבתי המייצר מצבים טבעיים של בית" אמרה אוברזון "האתגר הגדול ביותר, היה ליצור מרחבים ייחודיים, עשירים בפרטים אדריכליים ובאלמנטים שיקנו בו בזמן תחושה בינלאומית, מקומית ואישית כמו גם אווירה אקלקטית ואינטימית. רב הפריטים עוצבו על ידי הסטודיו כשאליהם הוספנו חפצי אמנות שנבחרו בשווקים בינלאומיים. כמו פאזל, שבו חלקים מסוימים לא בהכרח מתאימים, אך הקשר בינהם מייצר את הנוחות שבאקלקטיות. יחד עם פריטים מחו"ל יצרנו תחושה של מקומי ובינלאומי במלון".

פנאי ועסקים, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים
פנאי ועסקים, אדריכל רני זיס, עיצוב פנים דנה אוברזון אדריכלים (צילום עודד סמדר)

אולי יעניין אותך גם...