ההצעה הזוכה לתכנון האקדמיה ללשון, משרד מייזליץ כסיף רויטמן (יח"צ)

משרד 'מייזליץ כסיף רויטמן' זכה בתכנון האקדמיה ללשון

כ 200 מיליון שקלים יושקעו בהקמת מנווה האקדמיה שיכלול גם מוזיאון ללשון ומרכז הדרכה. אגב, יודעים מה זה 'סמלון'? התשובה בסוף

היום, יום ראשון, 8/11, הודיעה האקדמיה ללשון שמשרד האדריכלים 'מייזליץ כסיף רויטמן', הוא הזוכה בתחרות לתכנון מִנווה האקדמיה בקריית הלאום בירושלים. תחרות התכנון נערכה בשיתוף התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל. 

במנווה החדש, תכונס תחת קורת גג אחת כל פעילות האקדמיה ויוקמו בו מוזאון ראשון מסוגו ללשון העברית ומרכז הדרכה ותרבות. המנווה יוקם בשטח של כ 6 דונמים, שטחו הבנוי יהיה כ-9000 מ"ר ויעד המבקרים לשנה הוא מעל 200,000 איש. ההקמה של כל זה תעלה בסביבות 200 מיליון ₪.

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

מקום שני ושלישי

במקום השני, זכו במשותף התוכניות של האדריכלים מיכאל פלד ודניאל שטרסבורגר ושל 'א. לרמן אדריכלים' בשיתוף עם דניאל פינקלשטיין ואלווירה טורק. במקום השלישי זכו  במשותף התוכניות של 'לקשטיין מרגלית אדריכלים' ושל האדריכלים רם קפלן וניר עובדיה. 

מקום שני (במשותף), ההצעה של מיכאל פלד ודניאל שטרסבורגר (יח"צ)
במקום השלישי (במשותף), אדריכלים רם קפלן וניר עובדיה (יח"צ)

אבן דרך

"בחירת אדריכלי המנווה היא אבן דרך בהקמתו" אמר פרופ' משה בר אשר, נשיא האקדמיה ללשון "היא נותנת תנופה להמשך המהלכים לקידומו, בסיוע כל הגורמים הנוגעים בדבר ובהם מדינת ישראל, עיריית ירושלים ומהנדס העיר שלה, הרשות לפיתוח ירושלים ואנשי חזון ומעשה שייתנו יד להגשמתו". 

ההצעה הזוכה של מייזליץ כסיף רויטמן (יח"צ)

האקדמיה ציינה, שהתוכנית שהציגו האדריכלים הזוכים מיטיבה לשקף את ערכי התכנון שפרסמה האקדמיה לקראת התחרות וקבעה כי התוכנית מצטיינת בהתמקדות באדם (אנשי האקדמיה, מבקרים או עוברי אורח) וביצירת מבנה מזמין ופתוח. ההצעה הזוכה, מציגה מבנה היוצר תחושת רוחב בשילוב חללים ותנועה עשירה בו וסביבו המאפשרים מגוון מבטים ושימושים. המבנה, כך לפי השופטים, מציג חזיתות נאות הן לשדרות רופין הן לרחובות וייז ובורלא, הוא תורם לסביבה העירונית ומשתלב היטב בתוכניות הפיתוח של קריית הלאום ושדרת המוזאונים ובפעילות השוקקת שתהיה באזור הזה בעתיד.

ההצעה הזוכה, מייזליץ כסיף רויטמן (יח"צ)

ערכים אלו של פתיחות ומקומיות הנחו גם את התחרות עצמה, שהייתה תחרות פומבית ופנתה לאדריכלים ישראלים. הוגשו אליה 100 הצעות, מתוכן בחרו השופטים 5 הצעות סופיות בעוד האקדמיה בחרה את ההצעה הזוכה. 

ההצעה הזוכה, מייזליץ כסיף רויטמן (יח"צ)

חלק מקריית הלאום

עד כה, ישבה האקדמיה בקריית האוניברסיטה העברית שבגבעת רם בירושלים ואילו עכשיו, כשיושלם המנווה חדש, היא תהיה חלק מקריית הלאום לצד הכנסת, מוזיאון ישראל והספרייה הלאומית החדשה. שטח המגרש העתידי יהיה כ 6 דונמים והשטח הבנוי כ 9,000 מ”ר. מאז ועד היום, עוסקת האקדמיה במחקר הלשון העברית וספרותה. בשנים האחרונות, היא אף עושה חיל ברשתות החברתיות והצליחה לקבץ אליה לא מעט מעריצים צעירים וחדי לשון. רק לאחרונה, הוסיפה את המילה 'סמלון' כחלוםה עברית למילה אימוג'י.

ההצעה הזוכה, מייזליץ כסיף רויטמן (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...