בית בתכנון ועיצוב שרה ונירית פרנקל (צילום: איתי בנית)

מציצים פנימה: 10 הגדולים של שרה ונירית פרנקל

משחקים של אור, זוויות מרתקות, שילובי סגנונות והרבה שכבות - ממדים חווייתיים בחללים לא קונבנציונאליים

1.

(צילום: עודד סמדר)

השקיפות המלאה של קיר הזכוכית בסלון שגובל בגינה נותן תחושה כאילו הבית גובל בקצה המגרש ולא בקצה הסלון.

2.

(צילום: עודד סמדר)

גרם המדרגות, שצולם מלמטה כלפי מעלה, מבטא את רמת האמנות, הדיוק וההקפדה אליהם מסוגלים אומנים של ממש לייצר. המדרגות עטופות מכל הצדדים, גם בדפנות שעל פניו אינן נראות לעין, כך נוצרים מבטים מעניינים מכל זווית.

3.

(צילום: עודד סמדר)

החיבור בין חזיתות בסגנון קלאסי-אירופי, לעומת הפנים שעוצב בסגנון מודרני, נקי ומינימליסטי מייצר אתגר המבקש למתן את הניגודיות באמצעות חומריות וצבעים.

4.

(צילום: איתי בנית)

צבעוניות הלבנים, יחד עם המטבח שברקע ופינת הקפה מקנים יחד מרחב שקט שנעים לשהות בו ברגעים שונים של היום.

5.

(צילום: איתי בנית)

מתן פרשנות אחרת למעבר ומסדרון, אזור שיכול בקלות להיחשב כגנרי ומשעמם. תפקידם של הנוף המלווה את העוברים תוך שילוב אמנות בדרך, החומרים הטבעיים ומגע האבן להקנות ממד חוויתי בלתי קונבנציונלי ואחר.

6.

(צילום: איתי בנית)

יחסי גומלין בין חוץ ופנים. היכולת ליצור המשכיות בין פנים הבית לחוץ על ידי מפתחים גדולים היא אחת המתנות הגדולות של הבית מעניק ליושביו. אין תחליף לקשר הכמעט בלתי אמצעי עם הטבע בכל רגע נתון של היום.

7.

(צילום: איתי בנית)

קלאסי עם נגיעות תעשייתיות הוא שילוב שיכול להיות נכון ומדויק אם מצליחים למנן ולהגיע לאיזונים הנכונים. התמונה לקוחה מתוך בית בסגנון FUSION. – קלאסי עם הרבה נגיעות תעשייתיות כמו תעלות מיזוג חשופות, פסי תאורה, שימוש הנרחב בברזל ועוד. סגנון פיוז'ן מאפשר לבני הבית ליהנות ממגוון תחושות בחללים שונים ובמעברים ביניהם.

8.

(צילום: איתי בנית)

בית טוב הוא בית עם בסיס ניטרלי, האימפקט מגיע מהאביזרים אותם קל לשנות. קיר עטוף עץ ממוחזר מהווה נקודת המרכוז בחלל הציבורי, מחמם את האווירה ומקנה תחושת אינטימיות בחלל.

9.

(צילום: איתי בנית)

ההוכחה שהפכים אכן משלימים: כדי העץ הגולמי שמונחים על שולחן האוכל הם אנטיתזה לכדי הנירוסטה שמוצבים במטבח- מינימליסטי מול הכפרי וניגודיות בין חם וקר. גופי התאורה הפיסוליים מעל פינת האוכל עשויים ברזל בשילוב כדורי שיש, הנורות עטופות זכוכית מסוגננת שמתחברת היטב לנראות המינימליסטית של המטבח.  

10.

(צילום: איתי בנית)

הצילום נבחר בשל עירוב מרקמים, חומרים, צבעים, צורות וגבהים. התמונה מעל הספה, מייצרת תחושה אינטימית בחלל הפתוח שגובהו כמעט 5 מטרים.כדי החרס העתיקים יוצרים ניגודיות מול האלמנטים המודרניים, מחממים את האווירה ויוצקים לתוכה אספקט תרבותי, אמנותי והיסטורי.

אולי יעניין אותך גם...