Shanghai Times Square, סטודיו ננדו (צילום: Takumi Ota)

ההצגה מתחילה: מרכז מסחרי בשנחאי עוצב בהשראת תיאטרון

אם לא נטוס, לפחות נהנה מהיצירתיות והיופי של פרויקטים מעבר לים. כשמדובר בשנחאי ובסטודיו ננדו זה אפילו עוד יותר מהנה

ממש לאחרונה, השלים סטודיו ננדו היפני, בראשותו של אוקי סאטו, מבנה מסחרי חדש בשנחאי. אנחנו, כמעריצות שרופות, עוקבות אחרי הסטודיו מאז ומתמיד ומתפעלות מכל תכשיט פצפון, פריט נוי, רהיט, בית פרטי, חלל תצוגה או בניין שלו. מה שבעיננו מעורר התפעלות של ממש, זה הקלילות בו עוברים סאטו ואנשי הצוות שלו מפריט פצפון לקומפלקס ענק והמשחק המושלם שלהם עם כל קנה מידה. הפלא הוא בזה שכך או כך, ניתו כבר מזמן לזהות את כתב היד של הסטודיו שמופיע בעקביות בכל אחד מהפרויקטים שלו.

חדש בשנחאי (צילום: Takumi Ota)

ישן חדש

הפעם, מדובר בחידוש מבנה מסחרי באזור פודונג שבשנאי. המבנה, שנושא את השם מעורר הקונוטציות Shanghai Times Square, כולל שתי קומות מרתף, תשע קומות נוספות בשטח כולל של כ 53,000 מ"ר. בסך הכל, הוא אמור לאכלס 170 דיירים שבהם מותגי אופנה, חנויות לייפסטייל ומסעדות.

חזית המבנה (צילום: Takumi Ota)

הבניין המקורי סבל מכשלים תכנוניים רבים, בעיקר במעברים בין הפונקציות השונות ובשדות ראייה מצומצמים. כתוצאה מכך, הוחלט בסטודיו ננדו להרחיב את המעבר המרכזי בקומת הקרקע ובכך למשוך לקוחות הבאים מבחוץ. את האטריומים, שכבר היו קיימים, הם ארגנו מחדש כך שיחשפו את מראה הקומות מעל באפן כזה שישפיע על התנהגות הקונים וידרבן אותם להגיע למעלה.

הרחבת מעברים (צילום: Takumi Ota)
חשיפת הקומות (צילום: Takumi Ota)

עדיין לא מנויים לניוזלטר ל LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק 

כמו בתיאטרון

הארגון מחדש של המבנה, יצר תצורה חדשה של שטח המדומה לתיאטרון. הפעולה של מעבר טקסי, ואפילו מרגש, דרך המבואה אל הקומות הגבוהות יותר בתיאטרון, דומה מאוד למה שמתרחש עכשיו במרכז המחודש. תיאטראות, לרב מעוצבים כך שלכל הצופים, בכל כיסא שהוא באולם, יהיה מבט מלא ופתוח לכיוון הבמה. כך גם כאן, המבנה תוכנן בשכבות כך שימשוך את העין קדימה והלאה. בעצם, הקונים משחקים את תפקיד הקהל כשהם יכולים לקלוט בו זמנית מספר מותגים, מוצרים ואירועים בזמן שהם בעצמם כמו משחקים תפקיד על הבמה ובכך רואים ונראים במהלך כל זמן השהות שלהם במקום.

מעבר טקסי (צילום: Takumi Ota)
מושך את העין (צילום: Takumi Ota)

ההצגה מתחילה

השראה נוספת מעולם התיאטרון, הניבה את המסכים העוטפים את המבנה מבחוץ ובאזור האטריום. המסכים עשויים מצינורות אלומיניום ומדמים את ווילונות הבמה בתיאטרון. מראה גלי שמזכיר וילון יושם גם בחיפויי האבן של עמודי התמך הגדולים ובקירות. 

וילון חיצוני (צילום: Takumi Ota)
ופנימי (צילום: Takumi Ota)

גם צורת הקשת המאפיינת את קדמת הבמה בתיאטראות (בעיקר הישנים יותר), יושמה בפרויקט במקומות שונים במבנה, במרפסות, בתצורת המעליות, בשילוט ובפריטי ריהוט. 

אלמנטים של קשתות במעליות (צילום: Takumi Ota)
ובפינות המנוחה (צילום: Takumi Ota)

אזורי ההסעדה והמנוחה מלאים גם הם אלמנטים תיאטרליים וכך גם איורי ההכוונה למעליות המדמים את פתיחת הווילון רגע לפני תחילת ההצגה.

קפה של תיאטרון (צילום: Takumi Ota)
ההצגה מתחילה (צילום: Takumi Ota)

אולי יעניין אותך גם...