Julia Anna Gospodarou, Rooftop Story, Chicago Skyline

אדריכלות מפורסמת נתפסת בעדשת המצלמה ומותחת את גבולות הדרמה

האייפל של פריז, הענן הכסוף של שיקגו, האוקולוס בניו יורק והביג בן בלונדון, הם ועוד רבים אחרים נקלטו בעדשת המצלמה הדרמטית של צלמת האדריכלות Julia Anna Gospodarou

ג'וליה אנה גוספודארו היא אדריכלית וצלמת בינלאומית עטורת פרסים, סופרת ומייסדת תנועת (en)Visionography™. היא מרצה בכל העולם ומעבירה סדנאות שכולן סובבות צילום דיגיטלי ואמנות צילומית מודרנית בשחור ולבן. צילומי האדריכלות שלה יוצרים אסופת מבנים אדריכליים מכל העולם, המוצגים בשחור ולבן ומוצגים בדרמטיות שקשה להתעלם ממנה.

 

לקונספט אותו היא מקדמת היא קראה (en)Visionography™ ומדובר על תנועת אמנות שמנסה להגדיר דרך חדשה ליצירת צילומי אמנות בעידן הדיגיטלי. גוספאדרו רוצה שהיצירה עצמה תגיע מתוך חזון של האמנים היוצרים לחייהם והחוויות האישיות שלהם ולא מתוך דיסיפלינת הצילום המסורתית. 'חופש ארטיסטי מוחלט' נחרט על דגלה והיא ממשיכה להפיץ את הבשורה שלה ברחבי העולם.

Julia Anna Gospodarou, Flying Away, New York (Oculus by Calatrava)

חזון אמנותי דרמטי

"בצילום שלי אני לא מעוניינת להציג את הנושא כמו שהוא, אלא להתאים אותו למי שאני ולחזון האמנותי שלי. אני מתחילה תמיד בלדמיין את הרעיון שאני רוצה להביע ואז יוצרת את התמונה שתעשה זאת. אני יוצרת גרסה של עצמי בכל אחד מהצילומים שלי. כמו שמינור וויט אמר 'כל התמונות הן פורטרט-עצמי'." היא מסבירה את דרך החשיבה שלה.

 

ניתן לראות את הקונספט במלוא הדרו בצילומי האדריכלות האווירתיים, בהם כל תמונה מספרת סיפור וכל אובייקט הוא סמל או דמות בסיפור. היא מנסה להאניש את ה'דמויות' ולתת להם נוכחות אנושית אמיתית, ממש כמו במחזה על במה.

Julia Anna Gospodarou, Cloud Echo II, Chicago Millenium Park Cloud Gate

אחרי שנים רבות של עבודה בצילום אנלוגי, גוספאדרו הרחיבה את עבודתה בצילום הדיגיטלי והיא היום מאמינה כי יש להתייחס לתחום זה כעצמאי ומופרד לחלוטין מהאנלוגי, שכן, השינויים ביניהם משמעותיים, מבחינת החוויה לצופה ודרכי היצירה.

 

"אין משמעות אחת או אמת אוניברסלית באמנות, לכל אמן הפרשנות שלו שתלויה במשתנים רבים הקשורים ברגשות ואמונות. אפשר ליצור אמנות בלי מחשבה אבל אי אפשר ליצור אמנות ללא נשמה. האמנות שלך, תמיד תיראה בדיוק כמו הנשמה שלך, היא תהיה למראה המושלמת לאגו שלך, לתשוקות העמוקות שלך, לרגשות והתקוות החזקות ביותר." היא מספרת על הדרך בה היא רואה את האמנות שלה ואמנות בכלל.

Julia Anna Gospodarou, Path of Light I, Big Ben Westminster Bridge
Julia Anna Gospodarou, Latent Equilibrium, Walt Disney Concert Hall Los Angeles
Julia Anna Gospodarou, Enlightenment I, Eiffel Tower Paris
Julia Anna Gospodarou, Komorebi I - Inner Light, Tokyo

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...