אקולוגיים ומקיימים (הדמיה: Mario Cucinella Architects)

טכנולוגיה וקיימות: בתים מודפסים הדור הבא

הם לא הראשונים אבל הם לוקחים אותנו צעד נוסף קדימה לקראת ייצור בתים אקולוגיים וברי קיימא. מי יודע, אולי זה יגיע הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים

בזמנים שבהם התפוצצות האוכלוסין והמחסור בדיור הופכים לתופעה גלובלית מדאיגה מאוד, וכיאה לטרנד האקולוגי הרווח כל כך בסצנת האדריכלות והעיצוב, תכנן האדריכל האיטלקי, מריו קוצ'ינל, אב טיפוס לבתים מודפסים.

הבתים, העגולים, שתוכננו בהשראת קיני צרעות, עשויים חומרים ממוחזרים בלבד והם מניעים את העולם צעד נוסף קדימה לקראת ייצור בתי מגורים אקולוגיים וברי קיימא. פיתוח הרעיון, נעשה בשיתוף WASP (מומחים בהדפסת תלת ממד) ואב טיפוס שלהם כבר הודפס בקורה שליד בולוניה באיטליה.

ערים דמיוניות

מקור השם TECLA, שבחרו המפתחים להעניק לבתים המודפסים, הוא בערים הדמיוניות כפי שאלה תוארו על ידי הסופר האיטלקי, איטאלו קאלווינו, כהמשכיות האבולוציה האורבנית בספר הסוריאליסטי 'הערים הסמויות מעין'. כמו בספר, גם כאן, נעשים מאמצים לשלב חדשנות טכנולוגית יחד עם הבנה של הליכים טבעיים וכבוד לסביבה. 

סמוי או מצוי? (הדמיה: Mario Cucinella Architects)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

סידור האוכלוסייה

דיווח מטעם האו"ם ציין, שעד שנת 2100, אוכלוסיית העולם תמנה 11.2 מיליארד בני אדם ושבשנת 2030, כחמישה מיליארד בני אדם יגורו בערים. כתוצאה מכך, ממשלות של מדינות בעולם כולו, מתמודדות עם אתגרים מהותיים הקשורים בפתרונות דיור. הנהירה אל הערים, ששטחן מהווה רק 2% מכלל כדור הארץ, וסיפוח אזורים כפריים אליהן, מחייבים חשיבה מחודשת לגבי הרעיון והמהות של ערים עתידיות בעולם. 

חומרים ממוחזרים בלבד (יחצ)

המבנים המודפסים של קוצ'ינל, הם לא הבתים הראשונים אבל נטען עליהם שהם כן הראשונים שייבנו באפס פסולת ומחומר שכולו מתמחזר ומתכלה. הבתים ייבנו כך שניתן יהיה להתאים אותם לסביבות ולקהילות שונות וכן לשלב אותם בכלכלות שונות. 

מכל הכיוונים (הדמיה: Mario Cucinella Architects)

מאז 2012, מנסה WASP לפתח הליכי בנייה המבוססים על כלכלה מעגלית החותרת למניעת בזבוז על ידי ניצול חומרי גלם קיימים. מטרתם היא, ליצור בתים בהדפסת תלת ממד בזמן קצר ובאפן המקיים האפשרי. המבנים שפיתחו, כך לפיהם, הם הראשונים שייבנו בקנה מידה שטרם ניראו ובשילוב של מספר מדפסות.

מתחבר ברשת (יחצ)

הבתים של קוצ'ינל ו WASP, פותחו בתהליך של מחקר מעמיק שבצעו סטודנטים לתואר שני בבית ספר לקיימות ובתמיכת התכנית לעיצוב סביבות מבוססות קיימות בבית הספר לאדריכלות AA בלונדון. התוצאה היא, מעין מעטפת גמישה למדיי המתוכננת להיות עמידה בפני כל תנאי מזג האוויר וכן כזו שתהיה חסכנית באנרגיה באפן שבתים היום לא.

 

עמיד (הדמיה: Mario Cucinella Architects)
וחסכני (הדמיה: Mario Cucinella Architects)

אולי יעניין אותך גם...