אורבניות חדשה (צילום Hong Sung Jun ל OMA)

מעטפת קשיחה ונחש חושני: הבניין המדובר של OMA בדרום קוריאה

המבנה, שמרתק אליו אנשי מקצוע וחובבים ברחבי העולם, עשוי ניגוד מפתיע בין חזיתות מאסיביות דמויות סלעים ומעין נחש זכוכית קליל שכמו זוחל בתוכן

אחד המבנים שלמרות המצב הגלובלי מופיע באתרי אדריכלות ועיצוב רבים ברחבי העולם, הוא זה של משרד האדריכלים המוביל OMA, בראשות האדריכל ההולנדי רם קולהאס. המבנה, בעל החזיתות המרתקות, הוא למעשה הסניף השישי ברשת בתי הכלבו Galleria – הראשונה, הגדולה והיוקרתית בקוריאה הדרומית.

 

החנות החדשה, ממוקמת במרכז האורבאני והחדש של העיר הצעירה גוואנגז'ו, שהוקמה בשנים האחרונות מעט דרומית לעיר הבירה סיאול. המבנה של החנות, ממוקם בין פארק, אגם וגורדי שחקים המיועדים למגורים, כך שלמעשה הוא נטוע בסביבה טבעית ואורבאנית בו זמנית.

סניף שישי לרשת בתי הכולבו בקוריאה הדרומית (צילום Hong Sung Jun ל OMA)

היופי שבחזית החנות, כפי שתוכנן במשרדו של קולהאס, עשוי ממרקם של מוזאיקת אבן שנחתכה לצורות של משולשים שווים. זו, כמו צומחת מהקרקע ומזכירה את הסלעים הטבעיים שבפארק הסמוך. אותה חזית דמוית הסלע, משמשת כמו מגנט חדשני, חושני ומעניין, המושך אליו את תשומת הלב של העוברים ושבים.

משולשים משולשים (צילום Hong Sung Jun ל OMA)

אורבניות ציבורית

בחזיתות הפסיפס הפונות אל השטח האורבני הציבורי, שולב גם מעין נחש עשוי משטחי זכוכית שמהווה ניגוד בולט וקליל לאבן הקשיחה והאטומה. דרך הזכוכית, שהופכת את כל המבנה לכזה שמזכיר ייצור אורגני, מתגלות לעוברים ושבים ברחוב, פעילויות המסחר והתרבות המתרחשות בתוך המבנה, בעוד שאלו הנמצאים בפנים, מגלים נקודות תצפית חדשות מהן הם יכולים להשקיף חזרה העירה.

 

אותו נחש מפתיע ויפהפה, מוביל גם את הנכנסים אליו מהמדרכה במפלס הרחוב, דרך קומות המבנה, אל גינת גג המשקיפה אל הנוף מסביב. המבנה, שמכיל סוגים שונים של פונקציות, כולל פרט לחנות היוקרתית, גם סדרה של טרסות מדורגות שבהן חללי תצוגה ומופעים.

מופע מרחבי (צילום Hong Sung Jun ל OMA)
(צילום Hong Sung Jun ל OMA)

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...