שרון גלזברג, מהתערוכה 'מי תהום', הגלריה העירונית לאמנות עכשווית רמת השרון (יחצ)

תערוכות ממשיכות להיפתח במוזיאונים ובגלריות ברחבי הארץ

למרות המצב, סצנת האמנות לא מוותרת. הנה תערוכות בנחשולים, חיפה, רמת השרון, בת ים ואשדוד. ויש גם אחת לילדים. מסקרן? כנסו

בין עבר ועתיד

'חפץ עבר' היא תערוכה קבוצתית חדשה שנפתחה בשבוע שעבר במוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד. התערוכה, מדברת על נדודים, זהות וגעגוע בעיצוב מקומי עכשווי. החפצים, מגלמים את המסורתי והמוכר וחושפים את הסימנים שבחרו היוצרים לשאת עמם מהמקום ממנו באו תוך שזירת עברם בתקווה לעתיד. 

/// אוצרים: גלית גאון ותום כהן. עד: יולי 2021. השייטים 16, אשדוד.

נועם דובר ומיכל צדרבאום (צילום: שחר וזיו כץ)
האחים מוסלין (צילום: אסף עיני)

ביקורתית ואירונית

בסוף השבוע, נפתחה במוזיאון המזגגה שבקיבוץ נחשולים התערוכה של האמנית ענת וייס – 'מעבר לבד'. התערוכה, מציגה מספר סדרות ממבחר עבודותיה בין השנים 2016-2020 ומשקפת את תהליך ההתפתחות בעבודתה ואת המעבר מהדימוי המופשט וצמצומו לכדי פרגמנט פואטי נושא משמעויות וסמליות. חלק מהפריטים המוצגים הם אנושיים או פריטים מחיי היומיום ואחרים עוסקים יותר במהות החומר. ככלל, וייס בוחנת את יחסי הגומלין בין האובייקט לסובייקט ושוזרת בין האישי לאוניברסאלי, בין הנסתר לגלוי ובין אמת לאשליה, תוך יצירת אמירה ביקורתית ואירונית.

/// אוצרת: ברכה זילברשטיין. עד: 10/10. קיבוץ נחשולים, חוף כרמל.

מחשבות (צילום: אלעד שריג)
חלומות לבנים (צילום: יונה שליי)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

קרבת עוני

תערוכה קבוצתית חדשה שנפתחת השבוע במוזיאון מאנה כץ היא 'עם אובד'. בתערוכה, יוצגו עבודות עכשוויות לצד התייחסויות מוקדמות לנושא העבודה מהמחצית הראשונה של המאה העשרים. פגיעותו של האדם העובד, שיעורי האבטלה הבלתי נתפסים והעלייה הדרסטית בהיקף האוכלוסייה המצויה במצב של 'קרבת העוני', עומדים במרכזה של תערוכה זו. מצב זה של ארעיוּת של אי־ביטחון חומרי ופסיכולוגי שנוצר בישראל בעקבות המשבר הנוכחי מיוצג דרך עבודות פיסול , הדפס ווידאו.

/// אוצרת: סבטלנה ריינגולד. יפה נוף 89, חיפה.

גרשון קניספל (צילום: סטס קורולוב)
לוסיאנה קפלון (צילום: לוסיאנה קפלון)

בין האדם לטבע

הגלריה העירונית לאמנות עכשווית רמת השרון מציגה את התערוכה הקבוצתית החדשה 'מי תהום'. התערוכה שואבת השראה, בין היתר, מקיומה של באר היסטורית סביבה מבנה החלל החדש, וכן ממשבר זיהום המים שעבר על העיר רמת השרון. העבודות בתערוכה, מתייחסות כל אחת בדרכה, למשמעותו של זיהום מים; למים כמקור של רגש, יופי וחיים, לצד הסכנות המגולמות בהם או האיום שבהיעדרם. כך, היא משקפות את היחסים המשתנים בין האדם לטבע ולמשאביה הטבעיים של הארץ.

/// אוצרת: רווית הררי. עד: 10/10. ויצמן 29, רמת השרון.

יונתן גולדן (צילום: יונתן גולדמן)
דנה לוי (וידאו)

אומנות משקמת

ב 5/8, תפתח במבואת מתנ"ס גורדון בבת ים התערוכה של זיו לוינזון. זיו, בן 38, הוא דייר ותיק במעון 'נווה צדק', המהווה מסגרת דיור לאוכלוסייה בוגרת המתמודדת עם עיכוב שכלי-התפתחותי. הוא משולב בקבוצת אומנות משקמת, בהדרכתה של ורד פרנטא. עבודותיו המרשימות, המשלבות מגוון חומרי יצירה מתבססות על דמיונו המפותח ועל יכולתו לתרגם את מחשבותיו לתוצרים מוחשיים. 

/// אוצרת: ורד לבנון פרנטא. עד: 31/8. ביל"ו 1, בת ים. בתיאום מראש.

מגוון חומרי יצירה (יחצ)
ודמיון מפותח (יחצ)

לך באהבה

'אוֹמְרִים אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם: מתנות מאמנים ואמניות לילדיהם' היא תערוכה שנפתחת השבוע במוזיאון תל אביב לאמנות. התערוכה, חושפת מקרים ייחודיים שבהם הקדישו אמנים ואמניות, מדורות שונים ובמדיומים מגוונים, יצירות אמנות במיוחד עבור ילדיהם. רגע היוולדם או חגיגת יום הולדתם מהווים את הסיבה הרגשית ליצירות לבביות אלו המבטאות ערכים של הורות, נתינה והקדשה אישית. מרבית היצירות נשלפו מן המרחב הביתי והמשפחתי. דרך קיבוצן יחדיו במרחב ציבורי, נוצר הקשר חדש המעיד על תרומתה של קהילת המבוגרים לעיצוב הסביבה התרבותית, הרוחנית והנפשית של קהילת הילדים.

 /// אוצר: עמית שמאע. עד: 3/4/21. שדרות שאול המלך 27, תל אביב.

רועי רוזן (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...