נטלי צור, שנקר, זוכת REDRESS (יחצ)

קונסולים של כבוד ומה הקשר בין השף אייל שני וסטודנטית שנה ג'

לתת ל'לתת'

דנה בן עמי, סטודנטית מהמחלקה לעיצוב תכשיטים במכללת שנקר, יצרה במסגרת קורס אמייל,שלוש סיכות אופנתיות וחברתיות מכסף ואמייל. הסיכות, מדמות שלוש ממנות הדגל המזוהות עם אייל שני – עגבניה, כרובית ופיתה עם בצל ירוק. בן עמי, אקטיביסטית חברתית, עובדת כברמנית במסעדת 'המזנון' של שני, ומשם בעצם שאבה את ההשראה לסיכות. שני וצוות עובדי המסעדה כל כך התלהבו מהתוצאה, שהחליטו להעמיד תקציב גדול לייצור 3,000 סיכות נוספות העשויות אמייל. הסיכות מועמדות למכירה בסניפי מסעדת 'המזנון', במחיר סמלי של עשרה שקלים, כשההכנסות מהמכירה שלהן יועברו כתרומה לארגון 'לתת'.

אופנתי (יחצ)
סיכות אופנתיות וחברתיות, למען ארגון 'לתת' (יחצ)
וחברתי (יחצ)

פרס בינלאומי

פרס Red Dot הבינלאומי המכובד והיוקרתי הוענק למעצב ישראלי ולחברת 'מתקני פסגות'. המעצב, הוא לא אחר מאשר יניב ציגלר, המעצב הראשי של 'מתקני פסגות בע"מ' ובוגר החוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה. הפרס, הוענק על עיצוב מתקן השעשועים החדש 'בועות', שבקרוב יוקם בפארק עירוני מרכזי וחדשני בישראל. המתקן זכה מבין למעלה מ 4,200 עיצובים שנשלחו לתחרות מיותר מ-48 מדינות ברחבי העולם. הוא עשוי פלדה מסיבית, אך ההשראה לצורה ולמבנה שלו מגיעה מאחד האלמנטים העדינים בטבע – הבועה. המתקן מדגים בועות בשלבים שונים. גשרי הברזל על הקרקע, ממחישים את שלב היווצרות הבועות ואילו המגדלים ממחישים בועות העומדות להתנתק מהקרקע ולעוף לשמים.

"אחד העקרונות שהטמענו בפיתוח מתקני משחק, הוא עיקרון שילוב אוכלוסיות קצה מה שאנחנו עושים בשלל דרכים כמו, ניגודיות צבעים לכבדי ראייה, משטחי מעבר לכיסאות גלגלים ועוד" אמר ציגלר "כשאני מתכנן מתקן, אני מנסה לראותו מנקודת מבטם של כל הילדים, וזה במטרה ליצור חוויה שווה לכולם".

מקום ראשון (יחצ)
בדגש על שילוב אוכלוסיות קצה (יחצ)

מקום ראשון

זוכה נוספת היא נטלי צור, סטודנטית שנה ג' במגמת עיצוב אופנה בשנקר. צור, זכתה במקום הראשון בתחרות מטעם חברת VF העולמית, בתחרות המתקיימת בהונג קונג ונקראת REDRESS. צור, זכתה במקום הראשון מטעם החברת העולמית שהינה חברת הביגוד הציבורית הגדולה ביותר בעולם. הזכייה כוללת שישה חודשי מנטורשיפ עם אנשים בכירים מטעם VF וסכום של 1,000 דולר.

נושא תחרות האופנה הוא קיימות ונרשמים אליה מעצבים מכל העולם, שמתוכם נבחרים רק עשרה. הדרישה היא לעצב קולקציה שבה חמישה דגמים בנושא קיימות. הפיינליסטים מוזמנים להגיע לעשרה ימים בהונג קונג בהם הם משתתפים בלימודים, סיורים, אתגרים ומשימות שבסופם מתקיימת תצוגת אופנה הנערכת כחלק משבוע האופנה של הונג קונג.

התצוגה של נטלי צור (יחצ)
זוכה ישראלית בהונג קונג (יחצ)
נטלי צור הזוכה במרכז (יחצ)

הצריף כמיצב

בית הספר מוסררה יציג בפסטיבל עכו שיתקיים ב 15-17/10, את נפוליאון 12/א. מדובר ביצירה ביוגרפית שבמרכזה שחזור של צריף מעברה שיוצב כמיצב חי, שבו הפן האמנותי ארוג אל תוך הפן התיעודי. בצריף, יוצגו מיצבי וידאו, סאונד, מיצג, צילומי דיוקן וקולות של תושבי המעברה לשעבר, לצד מסמכים מהתקופה. ההתרחשות בצריף, תאפשר חוויה של קיום קונפליקטואלי של מאבק הישרדותי הטומן בחובו רגעי אושר ושמחה, אך גם אי ודאות ותלישות המתקיימים במרחב האישי אך גם בזה הקולקטיבי והאקטואלי. היצירה, מציפה את הנראות ההיסטורית של מעברת נפוליאון בעכו בשנות ה-60 מנקודת מבט עכשווית, תוך התבססות על מחקר היסטורי, חומרים ארכיוניים, עבודות אמנות חדשות שירכיבו יצירת אמנות אחת שלמה הנוגעת לנרטיב של המעברה ותושביה. 
/// יוצר: אבי סבג.
יצירה ביוגרפית (יחצ)
מיצב חי ופועם (צילום נדב אריאל)

אולי יעניין אותך גם...