המיצב Forest of Numbers (צילום Daisuke Shima)

מצאנו השראה מקסימה לקישוטים לסוכה

אם עדיין לא הכנתם קישוטים, אולי האמנית הזו תוכל לשמש לכם השראה. עמנואל מורו, צרפתייה בטוקיו, מתייחסת לצבע כאילו היה המדיום עצמו ובעזרתו היא יוצרת מיצבים מדהימים ומעוררי התפעלות

האדריכלית הצרפתייה, עמנואל מורו (Emmanuelle Moreaux) נולדה בשנת 1971 וחיה באזור טוקיו מאז היותה בת 25. שם, לפני כחמש עשרה שנה, הקימה את הסטודיו העצמאי 'עמנואל מורו אדריכלות ועיצוב'.

מורו, ידועה כאמנית המשלבת אינספור צבעים וגוונים בעיצובים שלה כשהיא משתמשת בהם כמעט כאילו היו המדיום או הטכניקה בעצמם. כשהיא שואבת השראה מהמסורת היפנית ומשכבות הצבע המאפיינות את רחובותיה של טוקיו ההומה, הקונספט שמניע את כל עבודותיה, בין אם מדובר במבנה או מיצב, הוא ה'שיקירי'. בתרגום מילולי, הכוונה היא לחלוקה וליצירה של חלל באמצעות צבע. למעשה, מורו משתמשת בצבע כבחומר תלת ממדי ולא כבחומר גמר או חיפוי של אלמנטים אחרים. 

המיצב Forest of Numbers (צילום Daisuke Shima)
חלוקה לחללים, המיצב Forest of Numbers (צילום Daisuke Shima)
באמצעות שכבות של צבע (צילום Daisuke Shima)

הצבע כמרכיב מרכזי

מורו, אחראית על לא מעט פרויקטים אדריכליים, כולל תכנון סניפי בנק וגני ילדים ביפן, וגם הם, איך לא, צבעוניים. בנוסף, היא ידועה גם בעיצוב פנים, עיצוב מוצרים, מיצבים אמנותיים ומיצבי אמנות למותגים כמו 'יוניקלו' ו'איסי מיאקה'. למרות שעבודותיה מאוד שונות בקנה מידה ובפונקציה, בכולן הצבע הוא מרכיב מרכזי.

מתוך המיצב Color Mixing (צילום Daisuke Shima)
(צילום Daisuke Shima)
(צילום Daisuke Shima)

100 צבעים

סדרת '100 צבעים' היא סדרה של מיצבים אמנותיים המטמיעה צבע באופנים המבליטים את השיקירי שבו מורו כל כך מאמינה. הסדרה, נחשפה לראשונה בשנת 2013, בחגיגות העשור לסטודיו שלה ומאז היא מוצגת ברחבי העולם. למרות שכמעט כל המיצבים חולקים קונספט משותף, כל אחד ייחודי ועומד בפני עצמו. באמצעות הסדרה, מצליחה מורו להביע רגשות דרך חוויות של שיטוט של הקהל בתוך המיצבים ואפילו תוך נגיעה בהם.

המיצב I Am Here (צילום Daisuke Shima)
(צילום Daisuke Shima)
(צילום Daisuke Shima)

מורו מפעילה את 'מעבדת מאה הצבעים' באוניברסיטת טוהוקו לאמנות ועיצוב, בה היא משמשת כפרופסורית חברה. יחד עם הסטודנטים שלה, הם בוחנים את מגוון האפשרויות והשימושים שניתן לעשות עם צבע. מורו גם חברה באגודת האדריכלים של יפן, במכון האדריכלות של יפן ובמכון היפני לאדריכלות. במהלך השנים, היא הציגה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות ביפן ובעולם, וזכתה בפרסים רבים בהם בארה"ב, ביפן ובאיטליה.

המיצב Color Of Time (צילום Daisuke Shima)
(צילום Daisuke Shima)
(צילום Daisuke Shima)

אולי יעניין אותך גם...