מתוך התערוכה 'בגד / גוף' בשנקר, Jean Claude Jitrois (יחצ)

גדול ביפן: בוגר שנקר זכה בפרס מנגה בינלאומי יוקרתי

הקומיקס 'חשבון של הנפש' שמתחולל בעולם הבא נבחר מתוך מאות יצירות שהוגשו מעשרות מדינות. בעוד שבשנקר עדיין מתרגשים, האקדמיה מוצפת תערוכות ששווה לבקר 

איציק ביפן

חדשות טובות מגיעות אלינו משנקר. הקומיקס 'חשבון של הנפש', שאייר גיא לנמן במסגרת פרויקט הגמר שלו במחלקה לתקשורת חזותית, זכה בפרס בינלאומי יוקרתי ביפן. הפרויקט, אותו כתב נמרוד פרידמן, זכה בפרס המנגה הבינלאומי המוענק על ידי משרד החוץ היפני בתחרות The 13th Japan International MANGA Award. היצירה נבחרה מתוך 345 מתמודדים מ 66 מדינות. עלילת 'חשבון של הנפש' מתחוללת בעולם הבא. גן עדן מתנהל כמו משרד ממשלתי המערים קשיים בירוקרטים על כל נשמה המבקשת להיכנס. גיבור הסיפור, איציק, מנסה מזה עשר שנים לקבל אישור ויזה לגן עדן ללא הצלחה. מלאכית לשעבר בשם הלוהי, שפועלת מחוץ לחוק כמבריחת נשמות, נחלצת לעזרתו ומציעה לו דרך אלטרנטיבית להיכנס סוף סוף לגן עדן.

הקשיים של איציק (יחצ)
(יחצ)

ותערוכה ברמת גן

עוד בשנקר, נפתחה בגלריה לרובר, התערוכה 'בגד | גוף' על חיות בעולם ובאופנה. התערוכה, מכילה אובייקטים המדגימים ההתפתחות של הבגד משימוש בבעלי חיים לצורך כסות ועיטור ועד המודעות ההולכת וגוברת לחלופות. הצגתם בחלל אחד, תבחן כיצד סוגיות תרבותיות, אתיות, אקולוגיות ומגדריות השפיעו על השימוש והייצוג של חיות באופנה המערבית, כמו גם את מורכבות הקשר בין אופנה לבין בעלי החיים. מחד, השראה והערצה לחיות ומאידך, שימוש בהם כחומר גלם והרס סביבת המחייה הטבעית שלהם. לצד אלה, יוצג פרויקט בפיתוח של המרכז לחקר הטקסטיל בישראל CIRTex Shenkar, המתבסס על מה שנחשב היום לפסולת – עורות של תעשיית הדגה ובחינת היתכנות השימוש בעתיד. הפריטים המוצגים הם מאוסף ארכיון האופנה והטקסטיל ע"ש רוז, שנקר

/// אוצרת: איילת שץ. עד: 15/2. ידע עם 8, רמת גן.

קפוצ'ון חיות, סלבטורה פרגאמו לאוסף שנקר (צילום: אחיקם בן יוסף)
שמלת טווס, לולה בר, מאוסף שנרא (צילום: לי ברבו)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

כאוס בעזה

'השמים נפלו עלי' היא תערוכה קבוצתית שנפתחה בגלריה הלימודית במכללה האקדמית ספיר בהפקת קורס אוצרות של סטודנטיות שנה ד' בבית הספר. נושא התערוכה, משקף את תחושת הכאוס, השיבוש והפרת שגרת חיי היומיום אצל תושבי עוטף עזה וכן את תחושתן הסובייקטיבית של הסטודנטיות בקורס אוצרות. שם התערוכה, נגזר מציורה של רותי הלביץ-כהן שמעבירה ביצירתה את בלהות ההוויה הישראלית בתמציתיות ובראשוניות שעוצמתה כעוצמת ציורי ילדים וסיוטי מבוגרים כאחת. הדמויות ביצירתה גרוטסקיות, א-מיניות ומאגיות, הן תלויות הפוך כשהראש כלפי מטה. המצב ההפוך הוא עיסוק פיזי וגופני של התפרקות וחיבור מחדש, חוויה שמותחת ולוקחת אל הקצה ומערערת את האיזון של הגוף.

רותי הלביץ כהן (צילום: ברק בריקנר)
הילית כדורי (יחצ)

על מדע ואמנות

 בגלריה לאמנות ומוח שמרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית, נפתחה התערוכה 'טופוגרפיה של ראיה' של אילת כרמי. התערוכה, עוסקת בהבדלים שבין התפיסה החושית לבין הפענוח של תפיסת המציאות, והיא פרי שיתוף פעולה בין האמנית לבין חוקרת המוח, ד"ר איילת מקיטון. רב השיח המדעי-אמנותי מתחיל בתופעות הפיזיקליות המתקיימות במוחם של הנחקרים, עובר דרך פענוח הממצאים על-ידי החוקרת ופירושם ביצירתה של האמנית, ומסתיים במוחו הקודח של הצופה.

/// אוצרת: מיכל מור. עד: 30/3.

(צילום: יובל חי)
(צילום יובל חי)

'שקט מתעתע' היא תערוכה שנפתחה בגלריה לצילום ע"ש יוסי נחמיאס, בחוג לתקשורת צילומית המכללה האקדמית הדסה. הפרויקט המוצג, הוא תוצר של שיתוף פעולה בין החוג לתקשורת צילומית והחוג לתקשורת ופוליטיקה. פרויקט הצילומים התיעודי, מתרחש בארץ אחרת ומתבונן אל טרגדיה של עם אחר – כזו הנוגעת ומטלטלת את כל אזרחי העולם ואף קוראת לנו לפעולה. באפריל 2019, יצאו ליוון סטודנטים משני החוגים לפרויקט מחקר רב תחומי, בכדי ללמוד, לבחון, להרהר ולהתבונן במשבר המתמשך של הפליטים הסורים ובתוצאותיו. בתערוכה, יוקרן סרט המהווה שיתוף פעולה בין הסטודנטים שצילמו במהלך המסע והמרצה יובל טבול שביים אותו. כמו כן, יוצגו צילומי סטילס מלווים בטקסט שכתב המרצה אריק סגל.

/// אוצר: יובל טבול. עד: 29/2.

(צילום: טובה כליף)
(צילום: טובה כליף)

מוסדי ופרטי

תערוכה נוספת, בשם 'כסא. שולחן. בית. ספר.', נפתחה בגלריה של מכללת אורנים. ארבע המילים שבשם התערוכה, הן כאלה שסביבן מתקיים מפגש בין אדם לאדם, הורה וילד, מורה ותלמיד. מפגש שאופיו מושפע, מעוצב, ונתמך מהמרחב בו הוא מתקיים. התערוכה, מפנה מבט למפגש הזה ולתנועה בין שני מרחבים חינוכיים: מרחב מוסדי ומרחב פרטי – משפחתי וביתי. העבודות של רמי טריף וניצן סט מציעות מבט רפלקסיבי על המרחב החינוכי, מתוך חשיבה רב תרבותית המשלבת מסורות מן העבר עם ההווה. 

/// אוצרת: אורית בולגרו. עד: 8/3. 

קונסטרוקטיביות חברתית, ניצן סט (צילום: אולג גרישקו)
הצעה למרחב למידה מבוסס חיקוי וצנזורה עצמית, ניצן סט (סקיצה בתהליך)

אולי יעניין אותך גם...