נטע אשרי, רזידנסי ראשון, המכון הטכנולוגי חולון (צילום מאיר קרמר)

שיתוף פעולה בין סטודנטים למתבגרים עם הפרעות הניב תערוכה מרגשת

תערוכות נפתחו גם במכללת אורנים, בשנקר, במכון הטכנולוגי חולון ובמוסררה

גברי או נשי

בגלריית מוזה 42 שבמכללת אורנים נפתחה התערוכה 4/4. ארבע אמניות אוצרות' מציגות עבודות העוסקות בהיבטים מגדריים, אישיים וחברתיים מנקודת מבט נשית. שם התערוכה, הוא דווקא כזה המזוהה עם גבריות מאצ'ואיסטית. בדף התערוכה, כותבות האמניות: "אנחנו, ארבע נשים יוצרות, מתבוננות בעיניים מפוכחות על מקומנו בחברה גברית כוחנית, בה אנו מצויות במתח בין משיכה ודחייה לנוכח קונפליקטים מגדריים, חברתיים ותרבותיים. מכאן, הרצון ליצירת מקום בטוח לחיים וליצירה, שיקרין על החברה בה אנו פועלות".

/// אומניות אוצרות: מריאנה אמסילי, עינת סיני-פסטרנק, מירי ג'ונסון, לי צבר. ליווי אוצרותי: רותי הלביץ-כהן. עד: 31/1. מכללת אורנים, קרית טבעון.

מירי ג'ונסון, מתוך וידאו מנהרה (יחצ)
לי צבר, פעורה (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

רזידנסי ראשון

תתפלאו מה אפשר לעשות משאריות של צורפות או משאריות של חומרים תעשייתיים זולים אחרים? החל מרהיטים' דרך אגרטלים ועד לתכשיטים חדשים. נטע אשרי, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, השתתפה בסדנה שהיא תכנית חדשה וייחודית, במסגרתה מוזמנים הבוגרים של המחלקה לשוב לסדנה ולעבוד בה במשך שנה שלמה. אשרי, בוגרת מחזור 2016, נבחרה לשנת הרזידנסי הראשונה. בנובמבר 2018 היא העבירה את הסטודיו שלה לסדנה, וזכתה לליווי והנחיה מאילון ערמון, וכן לייעוץ ולתמיכה ממרצי המחלקה לאורך השנה.

/// עד 24/1. 

קערה (צילום: נטע אשרי)
(צילום מיטל חדד)

עיצוב בסיסי

זוהי השנה החמישית ברציפות בה מקיימת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר תערוכה העוסקת בהיבטים שונים של המקצוע, בוחנת מגמות ודנה בשאלות עקרוניות של תרבות ועיצוב. בתערוכת 'עיצוב בסיסי' יציגו מרצי המחלקה פרויקטים אישיים שהחלו מתרגיל שניתן לסטודנטים בשנה א' בקורס מבוא לעיצוב גרפי, הנושא שם זהה לזה של התערוכה. שמו המקורי של הקורס, נתן את ההשראה לתערוכה, בה כל מרצה פיתח ויצר מתוך נקודת מבטו האישית על עיצוב. כך יוצגו, למעשה, עבודות שאינן עיצוב בסיסי ואף כאלה המבטלו את ההגדרות של מהו עיצוב. 

/// אוצרים: הילה שאלתיאלי ונדב ברקן. 10-22/1. גלריה פריסקופ, בן יהודה 176, תל אביב.

(צילום: נדב ברקן)
(צילום: נדב ברקן)

שלוש באחד

תערוכת 'פוטו פואטיקה 9: מפגש בין כתיבה, הגות ואמנות', נפתחה בגלריות מוסררה – בית הספר לאמנות וחברה ע"ש נגר ביום חמישי, 26/12. בשלוש התערוכות ובאירועים נלווים, מתקיים מפגש בין צילום, וידאו וכתבי שירה של אמנים, משוררים, כותבים ואוצרים ומציעה שיח על הקשר שבין המילה הכתובה לבין הדימוי החזותי. בתערוכה 'פואטיקה מן המכונה' מוצג פסיפס של עבודות מתוך גלים שונים של אמנות רשת ישראלית. (אוצרים: בת דזבלי ויואב ליפשיץ. הגלריה החברתית, שבטי ישראל 22, קומה 4, ירושלים). 'ללא חרפה וללא תהילה' היא תערוכה יוצאת מתוך יצירתו הקנונית רבת ההשפעה של ט.ס. אליוט 'ארץ הישימון' ומנסה לבחון את תקופתה העכשווית הן במישור הקיומי / הפרטי והן במישור החברתי / אוניברסלי. (אוצר: דוד דניאל. הגלריה ע"ש דרפלר, רחוב הע"ח  9 בחצר, ירושלים). התערוכה 'בין הברה להברה יש חלל ריק' מצמידה לשירתו של זלי גורביץ' עבודות צילום, וידיאו, ציור והדפס שעוסקות בשפת האמנות. (אוצרת: אירנה גורדון. הגלריה החדשה, רחוב הע"ח 9, ירושלים)

/// עד: 6/5.

Gabriel S Moses, In Defense of the Academic Troll (יחצ)
Jennifer Abessira, Video clip for The Bimbos, The Cypress Trees (יחצ)

לחיזוק הביטחון

'אני רואה משמע אני קיים' הוא פרויקט צילומים מיוחד פרי שיתוף פעולה בין סטודנטים לצילום מהמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה לבין מתבגרים עם הפרעות רגשיות ונפשיות קשות מהמרכז הרפואי לבריאות נפש של בית הספר הפסיכיאטרי 'מאור' שבמעלה הכרמל. במסגרת הפרויקט, סטודנטים נפגשים, אחת לשבוע, עם בני נוער מהמחלקה הסגורה ומהמחלקה הפתוחה ומעבירים להם קורס בצילום. אחת ממטרות הפרויקט, היא לעזור למתבגרים להתמודד עם הפגיעה ביכולתם המילולית והסימבולית המאפיינת את מצבם הנפשי, ולהעניק להם כלי אמנותי שבאמצעותו ניתן לעקוף את השימוש בייצוגים מילוליים. בתהליכי היצירה המשותפים, בני הנוער מבטאים את ה"אני" שלהם, ופעולת הצילום תורמת לחיזוק הביטחון העצמי שלהם, מדגישה את יכולותיהם ומסבה להם הנאה רבה, הן מהמפגשים והן מתהליך היצירה עצמו. העבודות מוצגות במרחב הבית ספרי ובלוח שנה שמופק אחת לשנה. 

עזרה למתבגרים (יחצ)
באמצעות צילום (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...