איקאה ממצבת את עצמה כמובילת ערכים של קיימות (צילום: יח"צ)

איקאה פותחת חנות ראשונה שכולה יד שנייה

עם מחזור של כ 20 מיליארד אירו בשנת 2020 ואסטרטגיה מובנית לעשור הקרוב, איקאה מעוניינת להיתפס כמובילת ערכים של קיימות

ברבים מסניפי איקאה, קיימים אזורים בהם ניתן לרכוש פריטי ריהוט ונוי בעלי פגמים כאלה ואחרים. כעת, מודיעה החברה, שעד סוף השנה הנוכחית, היא תשיק חנות ראשונה שכל כולה מוצרי יד שנייה, כמו גם מוצרים ממוחזרים וממוחדשים. החנות החדשה והקונספט שלה, הם עוד צעד שעושה החברה במטרה להפחית צריכה מוגזמת ולמצב את עצמה כחברה שרעיון הקיימות עומד בראש סדר העדיפויות שלה.

מיחדוש רהיטים (צילום: יח"צ)
והכנה שלהם לשימוש חוזר (צילום: יח"צ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

מתחילים בפיילוט

מאחורי הפרויקט החדש עומדת הכוונה ליצר פיילוט בדמות חנות אליה יובאו רהיטים ופריטי נוי פגומים מסניפים קרובים. אלו, יתוקנו וימכרו מחדש במחירים מופחתים. "אם אנחנו רוצים להשיג את המטרות שלנו בנושא הקיימות, אנחנו צריכים לאתגר את עצמנו ולבחון אותן במעשים" אמר ג'ונס קרלהד, מנהל קיימות מסחרית באיקאה שוודיה.

קולקציה עשויה מפלסטיק ממוחזר (צילום: יח"צ)
פריטי איקאה עשויים חומרים ממוחזרים (צילום: יח"צ)

בשלב הראשון, החנות החדש, תאפשר לאיקאה לצבור ניסיון, בין היתר, בתיקון ומיחזור פריטים. זה בהמשך לצעדים שנקטה בשנת 2019 כמו מתן אפשרות ללקוחות לשכור רהיטים ולהחזיר בתום השימוש וכן האפשרות למכור לה חזרה רהיטים ו/או להעביר אותם לצדקה באמצעותה. בינתיים, כבר החלה החברה לתקן רהיטים שניזוקו ולארוז אותם לטובת הפרויקט החדש.

20 מיליארד

בשנת 2020 לבדה, צפויה איקאה לעשות מחזור של כ 20 מיליארד אירו. במסגרת אסטרטגיית הקיימות של החברה לשנת הנוכחית, היא קבעה לעצמה שלמרות שהסכומים הללו מביאים לה אפשרויות נהדרות ויוצאות דפן, היא מעוניינת גם לתרום חזרה לכדור הארץ בכלל ולחברה בפרט. בין היתר, היא מעוניינת להעביר הלאה את ערכיה ולהדביק בהם את ביליון וחצי הצרכנים שלה על ידי כך שתניע אותם לחיות חיים יותר מקיימים.

ואכן, בשנים האחרונות הובילה איקאה לא מעט מהלכים בנושא קיימות ואף הכריזה על עצמה שעד שנת 2030 היא מתכוונת להפוך לעסק שמתנהל כל כולו סביב כלכלה מעגלית שתמנע בזבוז תוך ניצול מרבי של חומרי גלם ואנרגיה. בטווח הזמן של עשר השנים הקרובות, היא גם מתכוונת גם לעבור לשימוש מלא בחומרים ממוחזרים או ממוחדשים.

חנות איקאה הראשונה בעולם, כבר בת שישים פלוס (צילום: יח"צ)
והקטלוג הראשון, 1951 (צילום: יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...