פרויקט בנייני האומה (יחצ)

קק"ל נכנסת כמשקיעה בפרויקט בנייני האומה

הקמת הפרויקט מוערכת בסכום של כ 1.8 מיליארד שקלים. "קידום וחיזוק ירושלים הוא מטרה מרכזית של פעילות הקרן" אמר דניאל עטר, יו"ר הדירקטוריון

לפני כשנתיים, ביקר אדריכל מסימילאנו פוקסס בארץ ואנחנו נצלנו כמובן את ההזדמנות לראיין אותו בנוגע לעיסוקיו בארץ ובכלל. בריאיון ההוא, הופתענו לגלות שפוקסס היה מעורב בתכנון פרויקט רב ממדים בירושלים, השני שלו בארץ אחרי מרכז פרס לשלום שהושלם בשנת 2009.

למעשה, מדובר היה, לפי דבריו אז, בשימור, עיצוב מחדש, הרחבה וחידוש של מרכז הכנסים הלאומי ‘בנייני האומה’ שישמש שער לעיר ירושלים ויכלול בתוכו שטחי מסחר, תרבות, תיירות, בידור, מלון, משרדים ועוד ועוד. אך משיחה שערכתי בימים אלה עם אדריכלית מיכל שפר, לשפר אדריכלים, ומי ששימשה עבור משרדו הרומאי של פוקסס כמשרד המקומי לפרויקט, הסתבר שהאדריכל האיטלקי הידוע כבר פוטר ואינו מעורב בפרויקט.

בנייני האומה (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

חיזוק ירושלים

את כל זה אני מביאה לפניכם מכיוון שבימים אלה, הגיעה אלי ההודעה שדירקטוריון קק"ל אישר את השתתפותו במימון השלמת פרויקט בנייני האומה, בשיתוף עיריית ירושלים והסוכנות היהודית. הקמת הפרויקט מוערכת בסכום של כ 1.8 מיליארד שקלים שיתפרשו למספר שלבים בעשור הקרוב.

"קידום וחיזוק ירושלים הוא מטרה מרכזית של פעילות הקרן, כחלק מחשיבותה ההיסטורית והעכשווית של בירת העם היהודי" אמר דניאל עטר, יו"ר קק"ל "פרויקט הכניסה לעיר, הוא פרויקט דגל של העיר ירושלים. הוא יחזק את העיר ויאפשר לישראל להתחרות בבירות אחרות כמיקום אטרקטיבי למרכזי כנסים ואירועים."

פרויקט בנייני האומה (יחצ)

וקצת נתונים

פרויקט בנייני האומה הוא מרחב אחד מתוך מכלול מרחבים בפרויקט רובע הכניסה לעיר מכיוון כביש נספר 1. הקומפלקס ירחיב את השטחים הבנויים סביב הבניין הידוע וכן את מגוון השירותים המוצעים בתוכו. המקום, הצפוי להיות מרכז עסקים חדש ומוביל בירושלים, יכלול מרכז כנסים, שטחי תצוגה ותערוכות, אולם כנסים חדש, שטחי שירות, מחסנים וחניון. לצד כל אלה, ייבנו בתי מלון, מרכז קניות וגשר להולכי רגל שיחבר את הקומפלקס לתחנת הרכבת שמעבר לכביש. עוד, ייבנו מגדלים המיועדים למשרדים ומלונאות ויפותחו שטחי התרבות והשטחים הציבוריים באזור.  

אולי יעניין אותך גם...