נעליים, ירוק, עיצוב, סביבה, קנאביס
נעליים ירוקות, צילום: יח"צ

רוצים נעליים מקנאביס? מותג יוקרתי מתנסה בחומרים שלא חשבתם עליהם

נעליים מדם? אצות? או אולי נייר פצפצים? מותג ההנעלה של סבסטיאן טיאס מייצר נעליים מחומרים יוצאי דופן ומשלב חדשנות אמיתית לצד יוקרה בלתי מתפשרת

הכירו את מותג ההנעלה היוקרתי NAT-2  המבוסס במינכן ומתמחה בייצור נעליים מחומרים ידידותיים לסביבה. מעצב הנעליים העומד מאחוריו הוא סבסטיאן טיאס, דור שישי לעיצוב נעליים מאז 1856 "אפשר להגיד שנולדתי בתוך קופסת נעליים" מספר לנו טיאס בחיוך.

 

המותג מתאפיין בשימוש בחומרים טבעיים וברי קיימא החדשים לעולם ההנעלה, במטרה להעלות את המודעות הסביבתית ולהראות לתעשיית האופנה כי קיימות אלטרנטיבות רבות לייצור וכי עיצוב טוב הוא כזה המחשיב היבטים סביבתיים ואקולוגיים. בין החומרים הלא קונבנציונאליים והמסקרנים, הנשמעים לעיתים כמו רשימת קניות למכולת, תמצאו חומרים כמו קפה, תירס, פטריות, פלפל אדום, שעם, קנאביס, פרחים, טחב, דם והרשימה נמשכת.

עיצוב, נעליים, פצפצים, סביבה
אלטרנטיביות, צילום: יח"צ

הם פיתחו אסטרטגיית עיצוב משלהם, כשבראש ובראשונה הם משלבים חומרים ברי קיימא, אך גם דואגים לעשות שילובים נכונים ביניהם. "אנחנו לא נשתמש, לדוגמא, בכותנה אורגנית ובמבוק כחומרים טבעיים, יחד עם פלסטיק PET ממוחזר." מסביר טיאס "אנו מחפשים לעשות שילובים מרגשים בכל תחום".

 

היו חומרים אשר הסטודיו התנסה עימם, אך לא צלחו את הדרך. חומרים שנראו טוב, אבל מבחינה טכנית לא החזיקו מעמד לאורך הזמן, כמו פחם או בטון. "אבל אנחנו ממשיכים לנסות, לפעמים רק צריך כמה שנים והתקדמות טכנית". כששאלנו באילו חומרים הם לא השתמשו והיו רוצים להתנסות בהם, טיאס ענה "ישנם חומרים רבים שטרם עבדנו איתם, זה כי עוד לא למדנו והכרנו אותם. אחרת, היינו כבר משתמשים בהם".

 

אחד מהפרויקטים המפתיעים והמסקרנים של NAT2 הוא נעלי הרובוטריקים. במסגרת הפרויקט, שיתפו פעולה עם ענקית הצעצועים Hasbro, תאגיד ההפקות הקולנועיות Paramount וחברת משחקי וידאו האמריקאית Activision. יחד, הוציאו לאור נעליים, אשר כמו הרובוטריקים עצמם המשנים את צורתם מרובוטים בדמות אנוש למכוניות, מכשירים אלקטרוניים וכלי נשק, כך הנעליים, יכולות לשנות את עיצובן וצורתן לארבע גזרות שונות.

אצות, נעליים, סביבה, עיצוב
נעליים מאצות, צילום: יח"צ

טיאס שיתף פעולה בעבר גם עם מספר מעצבים ישראליים, "לכל אחד סיפור משלו" הוא אומר. את שחר ליבנה הוא פגש בתערוכה במינכן, השניים איחדו כוחות בעיצוב נעליים העשויות דם. מדובר בעצם בחומר אשר ליבנה חקרה ופיתחה המורכב מעצמות ושומן מבית מטבחיים והדם, משמש כפיגמנט לצביעה והתוצאה, נעליים בדמוי עור בעל מראה חדשני. עוד ישראלי אשר עבד יחד עם טיאס הינו דניאל אלקיים, יחד, הם עיצבו נעלי ספורט טבעוניות עשויות אצות. נציגות כחול-לבן נוספת הינה שיתוף הפעולה עם Remeant. מדובר בחומר חדשני העושה שימוש בפלסטיק שאינו מתכלה כמו נייר פצפצים לעטיפה. זוהי הפעם הראשונה אשר חומר כזה שולב בנעליים שהצליחו לשמור על איכויותיו, קלות משקל ועמידות למים.

 

על ידי שימוש בחומרים טבעיים או ממוחזרים והרבה מחשבה יצירתית, מצליח סבסטיאן טיאס להגיע לתוצאות מדהימות, זאת מבלי להזניח את העתיד שלנו על כדור הארץ. "החלום שלי" מסכם טיאס "הוא שתחשוב על נעליים חדשניות וברות קיימא, ויעלה לך לראש זוג נעליNAT 2 לראש." הוא ממשיך "אני רוצה שתחום הבר קיימא בעולם האופנה יילקח ברצינות גם על ידי התאגידים הגדולים ולא רק כהזדמנות שיווקית". בעיצוביו, הוא מצליח להוכיח לכולם שוב ושוב כי עיצוב ידידותי לסביבה יכול להיות גם פורץ דרך וגם להיראות מעולה.

נעליים, עיצוב, סביבה
חדשנות ויוקרה, צילום:יח"צ
נעליים, עיצוב, סביבה, דם
שיתוף פעולה עם שחר ליבנה, צילום: יח"צ

אולי יעניין אותך גם...