נעל, פסל, קוסטה, מגראקיס, תערוכה
צילום: קוסטה מגראקיס

שימוש חוזר: נעליים נטושות מוצאות חיים חדשים בידי אמן

תערוכת פסלים סוריאליסטים מנעליים עזובות נפתחה השבוע בתל אביב ואולי במקום ללכת לעוד חנות נעליים, לכו דווקא לתערוכה הזו, מי יודע, אולי תעדיפו נעליים כאלה

בטח יצא לכם להסתובב ברחובות העיר ולהיתקל לא פעם בזוג נעליים משומשות ומרופטות המונחות בצד הכביש. כמו רובנו, כנראה שהמשכתם בדרככם בנונשלנטיות. לא אצל קוסטה מגראקיס, אמן אשר אוסף נעליים זרוקות לחיקו ויוצר מהן פסלים סוריאליסטים ייחודיים.

 

השבוע נפתחה תערוכה חדשה ברחבת גן העיר בתל אביב. התערוכה, בשםShoeArt , מציגה סדרת פסלים מפתיעים, אשר בבסיסם חומר הגלם – נעליים.

נעל, תערוכה, פסל, אמנות, קוסטה, מגראקיס
צילום: קוסטה מגראקיס

רדי מייד במיטבו

מאחורי השם עם ניחוחות של חוץ לארץ, קוסטה מגראקיס, הוא דווקא אמן ישראלי, יליד יוון. נקודת המוצא של מגראקיס בעבודותיו היא נעליים יתומות, אותן הוא הולך ומאתר ברחובות העיר, כולן נעליים מיוחדות, המספרות סיפור ולוכדות את עיניו.

נעל, תערוכה, קוסטה, מגראקיס, פסל
צילום: קוסטה מגראקיס

בהמשך, בטכניקת יציקת תבניות הוא עושה הכלאה בין אותן הזוגות לחלקי חפצים יומיומיים שונים, המנותקים מהקשרם המקורי ושיוצרים יחד משמעות חדשה. בעיצוביו השונים הוא עושה שימוש בסמלים ואייקונים הלקוחים מעולם האגדות, המיתולוגיה והקולנוע. התוצאה, פסלים גרוטסקיים מלאי תשומת לב לפרטים הקטנים. עבודות הומוריסטיות עם צד אפל ונסתר שלא תוכלו להוריד מהן את העיניים.

נעל, תערוכה, פסל, קוסטה, מגראקיס
צילום: קוסטה מגראקיס

התערוכה מוצגת בגן העיר תל אביב, רחוב אבן גבירול 71, נעילה: 25/5

אולי יעניין אותך גם...