עדלאידע בירושלים (צילום: אודי אלפסי)

שמח ומבדח: 10 אירועים לקחת את המשפחה בפורים

אמנם פורים חל רק בעוד כעשרה ימים, אבל בחלק מהמקומות האירועים מתחילים כבר השבוע. קרנבלים, סדנאות, חידות וניחושים, תזמורת מיוחדת, קרקס וכמובן עדלאידע - כל אלה ועוד המון הפתעות, מחכים לכם ברחבי הארץ שרק תבואו להשתתף בחגיגה 

עולים לירושלים

ירושלים מציעה 48 שעות של חגיגות ומסיבות ברחבי העיר בימים שלישי ורביעי, 10-11/3. קרנבל פורים במרכז העיר, יכלול הפנינג פורים ססגוני וענק עם למעלה מ 150 אירועים שבהם, מוזיקה, מסיבות רחוב ענקיות, מיצגי רחוב, סדנאות, הצגות ומיני הפעלות לילדים ולכל המשפחה.

בין הפעילויות המוצעות בערב החג: חוגים בספריות עירוניות, ירידים, תהלוכות עדלאידע, דוכנים, סדנאות יצירה וצחוק, מופעי להטוטים וסטנד אפ, מופעים תיאטרליים, אמני רחוב, מתחמי ג'ימבורי, קריאת מגילה משותפת, תחרות תחפושות, חלוקת משלוחי מנות לקשישים ועוד. עוד יתקיימו מסיבת פורים סטודנטיאלית ומסיבת ערב פורים מוטרפת בשוק מחנה יהודה עם במות ברח' השקמה וברח' אגריפס.

בשושן פורים, יתקיים קרנבל פורים מלא מופעים מכיכר ספרא לכיכר ציון ומדרחוב בן יהודה. בנוסף, תתקיים מסיבת תחפושות ומסיבת הענק של נחלאות שכבר הפכה למסורת. במוסדות התרבות בעיר יתקיימו מיני פעילויות לבני כל הגילאים כך שבהחלט שווה להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים.

חוגגים (צילום: אודי אלפסי)
יומיים בלי הפסקה (צילום: אודי אלפסי)

סדנאות בתל אביב

'גוטמן מתחפש' היא סדרת סדנאות מיוחדת לפורים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. לכבוד חג הפורים, המוזיאון משתעשע ומגוון את הסגנון האמנותי המוכר והאהוב של נחום גוטמן. לכל אורך חודש מרץ, יתקיימו במוזיאון סדנאות יצירה בהשראת שלושה אמנים בינלאומיים מוכרים: רנה מגריט, יאיוי קוסמה וקלאס אולדנבורג. במסגרת הסדנאות, יחשפו המשתתפים למגוון סגנונות אמנותיים ויצרו פסלים, מסכות ומשחקים בעזרת חומרים לא צפויים. הסדנאות בתשלום ומספר המקומת מוגבל.

מתוך משחק פורים, איור נחום גוטמן (יחצ)
גוטמן מתחפש, איור נחום גוטמן (יחצ)

חווית בחיפה

במוזיאון הכט, מכינים משחק חידות 'פורים ונהני במוזיאון' בסמארטפון שיוביל לסיור חוויתי בתערוכות המוזיאון באווירה פורימית, ארגז תחפושות בהשראת תרבויות קדומות ופעילות בעקבות מסכות וכלי נגינה מאוסף המוזיאון. כל זה יחכה לילדים במהלך חופשת הפורים (9-11/3). העונים על כל השאלות נכונה יזכה במדליה (וירטואלית) ושי צנוע מטעם המוזיאון. הכניסה למוזיאון והפעילויות ללא תשלום.

הורדתם את האפליקציה? (יחצ)
בעקבות מסכות (יחצ)

על הדשא בהרצליה

ביום שלישי, 10/3, יהפוך מוזיאון הרצליה לאמנות ל'מוזיאון על השא' ויקיים בגן הפסלים שלו את 'נקודה בזמן' בהשראת התערוכות במוזיאון והעדלאידע העירונית שזו תהיה לה התחנה הסופית. האירוע יכלול מתחמי יצירה והפעלה של ציור, צילום ופיסול ומיצבים שיפעיל האמן גיל גורן בשיתוף הקהל שיוזמן ליצור בהשראתם. כמו כן, תוקם צלמנייה מקומית בסגנון של פעם, ייערכו פעילויות וסדנאות מקוריות, יופיע אמן קרקס, יתקיימו סדנאות של תיפוף גוף ותנועה, ביטבוקס וקול בהשראת אמנות רחוב, תערך פעילות ציור בלחץ אוויר ועוד. ללא תשלום.

על הדשא (צילום: אסף ברנר)
בגן הפסלים (צילום: אסף ברנר)

חיות וחיוכים ברמת גן

במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי רמת גן, יחגגו את פורים בניחוש שפות וקולות של בעלי חיים. האם ידעתם שברדלס (צ'יטה) יכול לשרוק ואינו שואג, ולשועל האדום יש 20 סוגים שונים של קריאות? שהצרצר משמיע צלילים דרך רגליו ולא מפיו? בואו לשמוע על מגוון בעלי חיים "רועשים", המשמיעים קולות מיוחדים: כיצד הם מפיקים את הקולות ולאילו מטרות. המשתתפים בהדרכה יכירו את היכולות המיוחדות של בעלי החיים, דרך יצירה חווייתית. כל זה, ושעות סיפור לקטנטנים, יקרה ב 9-11/3. הפעילות בתשלום.

איך עושה ברבור? עפרה אייל (יחצ)
רעשים של בעלי חיים, לאו ריי (יחצ)

הומור בקיסריה

ברחבי הגן הלאומי קיסריה, יתקיים ב 14/3, אירוע פורימי ססגוני שיכלול מפגש הומוריסטי ופעילויות חווייתיות לכל המשפחה המשלבות בין ההיסטוריה של המקום ובין קרנבל עכשווי וצבעוני באווירה פורימית. לאורחים, צפויה חוויה של מופעים משעשעים עם ליצני חצר, רקדנים, אומני הקרקס והתיאטרון של הממלכה, מופעי דו קרב בין אבירים, ריקודי ימי הביניים בתלבושות אותנטיות בליווי נגנים, קרקס, מופעי אקרובטיקה אווירית ולוליינות וירטואוזית, פסלים שמתעוררים לחיים, נפחי ברזל, תעלולי קסמים, להטוטנים, סדנאות יצירה, הרכב תיאטרלי מוזיקלי ועוד.

אורחי הקרנבל מוזמנים לטייל לאורך ההיפודרום המלכותי ולהצטלם למזכרת בצלמנייה ההיסטורית בתלבושות מהתקופה הצלבנית במאהל האבירים. וכן, לבקר גם במרכז המבקרים החדש שנפתח בקמרונות המשוחזרים המשלב עתיקות מאוצרותיה הגנוזים של קיסריה, עם טכנולוגיה חדשנית ומרתקת. כרוך בתשלום כניסה לגן הלאומי בלבד.

ארוע פורימי (צילום: ראש חוצות)
המקשר בין עבר ועתיד (צילום: ראש חוצות)

מתנדבים בבנימינה

ארגון 'השומר החדש' מזמין את הציבור לחגוג את פורים בהתנדבות חקלאית בבנימינה ולהיות חקלאים ליום אחד. ב 10/3, יערך יום התנדבות חקלאי במשק אלטשולר בבנימינה במסגרתו יוזמנו המשתתפים להתחפש לחקלאים, לקחת חלק בקטיף קלמנטינות אחרון ולסייע לחקלאי. ההתנדבות, שמתאימה לבני 16 ומעלה או להורים וילדים בגילאי יסודי, תכלול גם הדרכה ואפילו משלוח מנות חקלאי צנוע. 

השומר החדש (יחצ)
בהתנדבות חקלאית (יחצ)

עדלאידע בחולון

השנה, תציין תהלוכת העדלאידע בחולון, עיר הילדים, את חגיגות 80 שנה לעיר חולון. האירועים, יהוו יום הולדת ענק, עליז והכי פורימי שיש. במסלול החדש, יתנשאו המיצגים לגבהים חסרי מגבלותועל פי המארגנים, הכל השנה יהיה גדול מהחיים. מבין כ 4,500 המשתתפים יהיו להקות, אקרובטים, רקדנים, תזמורות, תיאטראות רחוב, אמני קרקס, רוכבי גלגיליות, אמני בטוקדה מתופפים, רקדנים ורקדניות, מיצגי ענק מקוריים, דמויות ענק של מפורסמים ועוד.

העדלאידע של המדינה (צילום: שרון הנשיא)
עם חגיגות 80 לחולון (צילום: שרון הנשיא)

קרקס באשדוד

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מארחת את הקרקס של פנטלון ומעלה מופע פורימי בשילוב מסיכות בסגנון קומדיה דל ארטה. לצד שירים ופיוטים ממעגל החיים, יבוצעו במופע השירים אהובים בשפות שונות: עברית, ערבית, יידיש ולאדינו בעיבוד אנדלוסי מיוחד ועוד. המוסיקה האנדלוסית משתלבת לאורך המופע יחד עם אמנויות הקרקס והתיאטרון: האם יצליח פנטלון מנהל הקרקס להתגבר על כל השיבושים והעיכובים ולקיים את המופע כמתוכנן? מה ישמח את הליצן העצוב? מה ירפא את הליצן החולה? 4/3 במוזיאון תל אביב ו 5/3 בבית יד לבנים באשדוד.

אנדלוסית לילדים (צילום: רפי דלויה)
בשילוב קרקס (צילום: רפי דלויה)

יצירה בראשון לציון

מוזיאון אגם, יערוך לכבוד פורים סדנאות יצירה להכנת רעשנים קינטיים ואיפור גאומטרי בהשראת יצירותיו של האיקוניות של האמן יעקב אגם. לצדן, יתקיימו סיורים מיוחדים לכל המשפחה ברוח החג. הפעילויות בתשלום.

פורים במוזיאון (צילום: מיכל בן צבי שפיגל)
בסדנאות יצירה (צילום: מיכל בן צבי שפיגל)

אולי יעניין אותך גם...