נשף Beaux לאמנויות, ניו-יורק, 1931, מתוך הטוויטר של Armin Ganguly

מתכננים מסיבת תחפושות ביתית? בואו להיזכר בנשף התחפושות האייקוני

נשף התחפושות של קרן BEAUX לאמנויות הוא כנראה אחת המסורות השוות של פורים. אחרת איך תסבירו את התמונה האיקונית הזו?

נשף התחפושות הראשון של קרן BEAUX לאמנויות נערך אי שם במאה ה- 19 על ידי הסטודנטים שלE'cole nationale supérieure des Beaux-Arts  בפריז, באולם בונפרטה המשקיף לסיין. הנשף קרא "לתת חופש ליצירתיות ולדמיון מעבר לגבולות המוח האנושי המאולף" ופתח פתח למסיבות שניפצו טבו חברתיים. לאורך השנים, תחפושות אקסטנטריות מלאו את החדר בתצוגה חיה של פגניזם, יופי, תשוקה ורגשות.

 

שמו של הנשף הגיע אל מעבר לים ואירועים דומים החלו להיערך גם ברחבי ארצות הברית. ב -23 בינואר 1931, נערך נשף כזה במלון אסטור בניו-יורק. הנשף בנושא "פנטזיה מודרנית" תועד באינספור תמונות אייקוניות בהן נראים אדריכלים כשהם מחופשים למבנים מפורסמים אותם הם עצמם תכננו. אגב, כרטיסים לאותו ערב בלתי נשכח נמכרו ב- 15$ בלבד. הניו יורק טיימס הכריז כי מדובר באחת המסיבות הטובות של המאה, לא פחות, וטען כי מדובר היה ב"אירוע שסימן את העידן החדש של האדריכלות ואת ראשיתו של השפל הגדול".

מחופשים משמאל לימין: סטיוארט ווקר (לבניין פולר), ליאונרד שולץ (לוולדורף אסטוריה), אלי ג'קס קהאן (לבניין סקוויב), וויליאם ואן אלן (לבניין קריסלר), ראלף ווקר (לוול סטריט 1), ד.א. ווארד (למטרופוליטן) וג'וזף ה. פרילנדר (למוזיאון ניו-יורק).

 

אחת המחוות המפורסמות לנשף הניו יורקי מ-1931 נעשתה על ידי האדריכל פיליפ ג'ונסון שהופיע על השער של מגזין ווג בשנת 1984 כשהוא מחופש למבנה אותו תכנן (PPG Building).

לאורך השנים לא מעט אדריכלים מפורסמים קיבלו השראה מהתמונות הללו ונתנו להן פרשנות אישית. גם היום, מאתיים שנה אחרי הנשף הראשון, בתי ספר למקצועות האמנות ברחבי העולם מקיימים נשפים דומים. מי מצטרף למסיבת התחפושות שלנו?

 

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...