החרדי החדש, גארד ברנשטיין, גלריית המקלט (יחצ)

שלאפ שטונדה, בסקיאט החרדי ואי וודאות: חובה לראות

בגלריה שלוש שי יחזקאלי מתייחס לביטוי מוכר, באלפרד ממשיכים עם תערוכות הקולקטיב ,גארד ברנשטיין מציג את היצירה הגדולה בגלריה המקלט ובנגא אורלי מיברג עוסקת בניסוי ותעייה

אופטימיות

עד 9/11, מוצגת בגלריית ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל, תערוכה המציגה יצירות המבוססות על מגירות שעוצבו באפן ייחודי על ידי עשרות אמנים וידוענים שהתנדבו לפקויקט. את התערוכה, יזמה רותם כרמי, אשתו של זוהר, חולה ALS בתשע השנים האחרונות. כרמי, מפיחה חיים במגירות נטושות בהן לדבריה היא מאחסנת את הקשיים, האתגרים וגם את הרגעים המרגשים. הכסף שיצטבר ממכירת היצירות, יועבר לקרן חבצלת שתעניק אותו לחברת הביומד NeuroSense Therapeutics שתשתמש גם בו למימון המחקר הקליני שהיא מתחילה בקרוב בישראל לפיתוח תרופה ייחודית למחלה. בין הידוענים שנרתמו: עדי אשכנזי, מושיק רוט, מיכל ינאי וליהיא לפיד.

/// בית ציוני אמריקה, דניאל פריש 1, תל אביב. פרטים על מחירי יצירות האמנות ותרומות בטלפון: 054-8160395.

ליהיא לפיד (יחצ)
מושיק רוט (יחצ)

שנ"צ

התערוכה של שי יחזקאלי 'שנת הצהריים הגדולה' תפתח ביום חמישי, 31/10, בגלריה שלוש. בתערוכה, מוצג גוף עבודות חדש של ציורים המתגלגלים במחוזות שבין החלום למציאות: רגע המפגש המתעתע של השניים, רגע היקיצה, ובחינה של מושג ההדחקה כמעין תרדמה או עצימת עיניים. שם התערוכה, הוא תרגום של הביטוי הגרמני השגור Die grosse Schlafstunde. יחזקאלי גילה, שבאפן מפתיע, הביטוי כלל אינו מוכר בגרמניה, אלא נדד לכאן עם היהודים שעזבו את גרמניה ומזרח אירופה לאחר המלחמה. הביטוי טומן בחובו את העיסוק המתמשך של יחזקאלי עם דמות היהודי הנודד, כמו גם שאלות על התת מודע ורגע ההתפכחות הפוליטיים. יחזקאלי ממשיך כאן את ניסיונותיו להשטיח או לצמצם את פני-השטח הציורי, פעולה המנתקת את הדימוי מסביבתו האורגנית ושולחת אותו לנדוד על פני הבד.

/// עד: 14/12. מזא"ה 7 ת"א.

תוכי (יחצ)
דיוקן עצמי (יחצ)

מרכיבים שלם

בגלריה אלפרד תוצג התערוכה הקבוצתית 'קולקטיב בוש: מחלף' שתפתח מחר, 31/10. כפי שמחלף נועד להקל ולארגן את התנועה במעבר בין כבישים, כך מילים יכולות לשמש כמערכת גשרים מורכבת המסייעת במעברי חיינו ומחברת בין חלקי הזהות שבנו במלאכת מחשבת עדינה. הזהות האנושית אינה דיכוטומית. בכל אדם חבויים אינספור רכיבי זהות וכל אדם נדרש להבין כיצד הם יכולים ליצור עבורו שלם. לעיתים, המפגש בין רכיבי הזהות שלנו מרגיש כמו התנגשות בעיצומו של צומת מסוכן, אך לעיתים, דווקא מתוך ריבוי וריבוד הזהויות, עשויים להיווצר מבנים רב-מפלסיים מפוארים ומורכבים.

/// אוצרות:נגה אור ים, פאינה פייגין, שיר ניומן. עד: 16/11. סמטת שלוש 5, תל אביב.

עומרי חפץ, אחת שתיים פרצוף (צילום אריאל סנדל)
דנה פרידלנדר אורן, ללא כותרת (יחצ)

תקווה ומשמעות

לארי אברמסון מציג את 'נעצים, כפתורים' בגלריה גורדון החל ממחר, 31/10. בציורים החדשים שלו, הופך אברמסון את החלל הלבן הסופרמטיסטי לכלי קיבול עבור כל הניגודים המתרוצצים בעולמנו הקורס. המרחב יכול להכיל גם את הנשגב וגם את היומיומי שאליו האמן מטיל בבת אחת מכל הבא ליד: צורות מופשטות, קרשים, כלי נשק, מצלמות, כבלים חשמליים, מיקרופונים, אשכולות של ענבים ,כפות של תמרים. 

/// עד: 30/11. הזרם 5, תל אביב.

רקע לבן (יחצ)
וכל הבא ליד (יחצ)

בסקיאט החרדי

בגלריית המקלט, יחשף לראשונה גארד ברנשטיין, אמן חרדי שאחרי עשרים שנה שלא צייר – יוצא בתערוכת יחיד ראשונה אקספרסיבית, מונומנטלית ומרתקת בשם 'מאגנום אופוס' – היצירה הגדולה. ברנשטיין, היה צלם בוהמייני מצליח בניו יורק שעשה טרנפסורמציה בחייו, הגיע לישראל והקים בה משפחה. בתערוכה, שתפתח ב 30/10, הוא חושף לראשונה את הלבטים שלו בין שתי היבשות ובין שתי תפיסות עולם ויוצר דו שיח מרתק ביניהם בסגנון פסדו נאיבי המצטט את בסקיאט. 

/// עד: 24/11. יהודה המכבי 7, ירושלים. 

תרנגול אמיץ (יחצ)
אדון אמונה (יחצ)

ספונטניות

'הכחול' היא תערוכת היחיד של אורלי מיברג שתפתח ב 31/10 בגלריה נגא. עבודותיה החדשות של מיברג כמו מגיחות משום מקום כשלמעשה מוצג מכלול של אי-ודאויות, של ספונטניות ושל ניסוי ותעייה. בתהליך של פירוק והרכבה, של הסתרה וחשיפה, מדביקה מיברג ומקלפת שכבות של בדים. בצמתים מסוימים הם משמשים כסימנים טופוגרפיים בנוף, באחרים יוצרים בו שיבוש. את התערוכה מלווה 'מגזין אמנות', המהווה מן תערוכת לווין שבו נוהגת מיברג בחופשיות רבה ומתערבת בדימויים ובכתבות שהופיעו בעיתוני תרבות בתחומים שונים הן בעברית והן באנגלית.

/// עד: 27/12. אחד העם 60, תל אביב.

הליכה על חבל (יחצ)
רשת דייגים (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...