קליפת נגה וסוד האגוז, אהרון קריצר, מוסררה (יחצ)

על סרטן השד ואמנות, מה קורה מתחת לפנס ומיסטיקה של צילום

בהרצליה מעלים את המודעות לסרטן השד, פסטיבל מתחת לפנס יתקיים בגבעת חביבה, בגלריה מאיה חוגגים שנה, התערוכה בנולובז עוסקת בפער בין ראייה והתבוננות, במוסררה מדברים על מיסטיקה וצילום ובמוזיאון תל אביב בוחנת האמנית את תולדות העתיד הקרוב

מודעות בחולצה לבנה

'שלמות! מתוך השבר צומח השלם' הינה תערוכת צילומים להעלאת המודעות לחשיבות גילוי מקודם של סרטן השד. התערוכה, של הצלמת פזית עוז, תוצג בימים שלישי עד חמישי, 22-24/10, בשישה מוקדים בהרצליה: בניין העירייה, בית קינן, מתנ"ס נוף ים, מתנ"ס יד התשעה, מתנ"ס נווה עמל ובמרכז הקהילתי יבור (בו יערך גם ערב פתיחה חגיגי). התערוכה, מציגה רגע בחייהן של נשים מהמקום האישי של כל אחת ואחת, ובאה לבטא את דרכי התמודדותן של נשים עם מחלת הסרטן. סרטן השד, היא המחלה הנפוצה ביותר בקרב נשים אך מסתבר שמתוך השבר צומח השלם. המבקרות והמבקרים, יחשפו לחוויה האישית של הממשתתפות וכן, יוכלו לשמוע את הרצאתה של קרין אהרון 'גנים טובים' בהרשמה מראש. קוד הלבוש לערב הפתיחה – חולצה לבנה.

/// יעוץ אוצרותי: ענת טננבום והדס רפאל. איפור: רעות תוריאל/ יעוץ אוצרותי: ענת טננבום והדס רפאל. 

מתוך השבר צומח השלך (צילום פזית עוז)

שבע בום

בסימן חגיגות 70 שנה למועצה אזורית מנשה וגבעת חביבה, יתקיים זו הפעם השביעית, בימים רביעי-חמישי, 16-17/10,פסטיבל 'מתחת לפנס'. בין היתר, יתקיימו במסגרתו תערוכת האמנות הפוליטית 'האזרח הטוב' של ציבי גבע  ופריד אבו שקרה, דורון גזית יציג את המיצב אקלימי סביבתי 'הקו האדום', תערוכת פיסול 'צמה' הדנה בזיכרונות קולקטיביים של רוואן ג'בארין, התערוכה 'סוכת שלום' של האמנית המלקטת בחיפוש אחר חיבור מחדש בין הטבע והאדם יפעת טריינין ליסאי, תערוכה של הלוחמת אתי חן מתמודדת עם הגוף הבוגד, מרגו גראן המזמינה חברות ציירות לחקור את צבעי המים ועוד. במסגרת הפסטיבל יתקיימו גם סיורים.

שיר אשיר בגשם? (צילום טל בדרק)
מתחת לפנס (צילום טל בדרק)

מזל טוב

'אסיף תשע״ט', היא תערוכה קבוצתית בגלריה של עבודות מאוסף גלריה מאיה שתפתח לכבוד חגיגות סיום שנת הפעילות הראשונה של הגלריה. התערוכה תפתח ביום חמישי, 17/10 ויוצגו בה עבודותיהם של ארבעים ושלושה אמנים שהציגו בשנת הביקורים של הגלריה.

/// אוצר: נמרוד ואינר. עד: 2/11. שביל המרץ 2, קומה 2, תל אביב.

מרב סודאי, פורטרט עצמי (יחצ)
רותם מנור, הכוכב הכחול (יחצ)

ראייה או התבוננות

'כי רבים אנחנו' היא תערוכת יחיד של תמר סימון שתפתח ביום חמישי, 17/10, בגלריה נולובז. התערוכה, עוסקת בפער המפרה את מלאכת הציור מבפנים, הקושר בין הנגלה לסמוי, בין המבט לתהליך ההתגלות. סימון, העובדת בתוך מסורת קלאסית של ציור דיוקן, מנסחת מצב עניינים מורכב שההבטים הפסיכולוגיים והפוליטיים שלו עכשוויים לחלוטין. בתערוכה, היא מעמידה שני גופי עבודה שיצרה במהלך השנתיים האחרונות: סדרה של ציורי דיוקן קטנים בצבע ועשרות רישומי דיוקן עשויים בעט כדורי זול על מצע נייר. עבודתה של סימון מעמתת את הצופה עם שני מצבי צפייה הפוכים בדיוקן פני אדם – צופה מול דיוקן יחיד וצופה יחיד מול קהל או ציבור של פנים רבים. מתי הופכת ראיה להתבוננות? מה אנו רואים, הלכה למעשה, כשאנו מישירים מבט בפניו של מישהו? מתי ' אַחֵר' הופך ל-'זולת' ו'רבים' הופכים ל'ציבור'? 

/// אוצר: אבשלום סולימן. זבולון 19, תל אביב.

נובולוז
נובו

קנה מידה

בגלריה P8, תפתח מחר, 17/10, תערוכת היחיד של מתי הראל UN. בתערוכה, מציג הראל שתי קבוצות של ציורים שונים בקנה המידה, העוסקים ביחסי פני-שטח, מידע ופאתוס. הראל, מנסה לבדוק את היחסים בין האוביקט והציור לבין תפקידו של הצופה כפעיל ושותף לדבר העבירה האמנותית.

/// אוצר: מנחם גולדנברג. עד: 9/11. הפטיש 1, תל אביב.

שתי סדרות (יחצ)
שונים בקנה מידה (יחצ)

המיסטיקה של הצילום

עוד במסגרת הביאנלה בירושלים, תפתח מחר, יום חמישי, 17/10, במוסררה, התערוכה 'קליפת נגה וסוד האגוז' העוסקת בדימוי המיסטי של הצילום בישראל, ומהווה מודל לתערוכה עתידית. בצילום המיסטי, נקשרת הופעת האור עם הופעת 'האני היוצר' כחלק מפעולה פרשנית, פסיכולוגית המחוברת למיסטיקה קבלית. לרעיונות אלה מצטרף מושג 'ההילה' אצל וולטר בנימין, והדיון בטבעו הפיזי והמטאפיזי של האור בצילום. המושג 'קליפת נגה', מופיע בסיפורי חסידים ובמדרשים קבליים מיסטיים. 'סוד האגוז', הוא מושג שבו מופיעה 'קליפת נגה', אחת מהילות האור הזוהר שראה יחזקאל בהתגלות האלוהית וגם נמצא בטקסטים קבליים העוסקים בחלקי האגוז כמיקרוקוסמוס להבנת המאקרו האלוהי.

/// אוצר: אייל בן דוב. עד: 28/11. שבטי ישראל 22, ירושלים.

קליפת נגה (יעל קפלן)
וסוד האגוז, לילית ( אליסיה שחף)

שתי סדרות

בגלריה גבעון לאמנות תפתח ביום חמישי, 17/10, תערוכת יחיד של פנחס כהן גן. בתערוכה יוצגו שתי סדרות ציורים מהשנים 1990 ו 1997. "העבודות של כהן גן מאירות נקודה בעלת חשיבות גדולה על האפן שהתרבות הישראלית יכולה לדבר את הפצעים שלה" אמר יונתן הירשפלד. 

/// עד: 30/11. גורדון 35, תל אביב.

התרבות הישראלית (יחצ)
מדברת על פצעיה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...