תמונה: אילן בן יהודה

עדות מקומית: השנה שחלפה מבעד לעדשת המצלמה

מה היו האירועים הכי משמעותיים השנה? ומהם הסיפורים הכי זכורים? שתי תערוכות צילום מראות לנו איך נראינו השנה

שתי תערוכות צילום מהחשובות בארץ ובעולם חוזרות ומאחדות כוחות במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. תערוכת הצילום הבין-לאומית World Press Photo והתערוכה האזורית 'עדות מקומית', שמות את אור הזרקורים על צילום עיתונות וצילום תיעודי וממחישות יחד את אירועי השנה שחלפה דרך עדשת מצלמתם של מיטב צלמי העיתונות בארץ ובעולם.

 

עדות מקומית בוחנת את המציאות המורכבת של האזור ומבטאת דרך צילום את האיכויות התרבותיות וחשיבותו החברתית של הצילום התיעודי. השנה, התקבלו מעל 6000 הצעות מתוכן נבחרו 165 תצלומים, חמש עבודות וידאו ופרס 'תמונת השנה' ו'סדרת השנה' בקטגוריות: חדשות, טבע וסביבה, דת ואמונה, חברה וקהילה, ספורט, אורבניזם ותרבות וחשיפה ארוכה. הזוכים נבחרו בצורה אנונימית ושמותיהם יפורסמו בטקס הענקת התעודות בפתיחת התערוכה.

המציאות האזורית, תמונה: Micha Brikman
המורכבות שלנו, תמונה: Oren Ziv Beita
אירועי השנה שחלפה, תמונה: Abir Sultan
השנה שעברה מבעד לעדשה, תמונה: Dina Alfasi

בנוסף, השנה יוענק 'פרס הדמוקרטיה' מטעם 'שומרים', מרכז לתקשורת ודמוקרטיה, ששם לעצמו למטרה לחזק את יסודות הדמוקרטיה עם פרויקטים תקשורתיים ושיתופי פעולה עם גופי המדיה בישראל. פרס זה נועד לקדם צלמים שעבודותם מאפשרת לחקור באופן חזותי את הדמוקרטיה הישראלית.

אחד הנושאים ששמו בקדמת הבמה השנה הוא סיפורה האישי של ספיר ברמן, שופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל ובעולם. נושא שממחיש את הזכות שלנו להיות 'אני' ולהתקבל כפי שאנחנו בכל נקודות המפגש השונות בחברה, בפוליטיקה, במערכת החינוך, בתרבות, בתקשורת, בספורט ובעולם התעסוקה בכלל.

תמונה: Debbie Morag
View of Empty plastic bottles on the Dead Sea beach, on November 5, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90
תמונה: Chaim Goldberg
כך נראנו, תמונה:Dvir Natan

לקבלת התמונה המלאה ומבט עולמי רחב, לצד עדות מקומית נפתחת גם תערוכת World Press Photo הבינלאומית. התערוכה, שנוסדה באמצע שנות החמישים בהולנד ומאז ועד היום, מציגה ומקדמת את מיטב צלמי העיתונות העולמיים ומעודדת דרך מיצגיה ערכים חשובים כמו תקשורת חופשית ומצוינות בתחום. שתי התערוכות המסקרנות ילוו בשיחי גלריה וימי עיון בהשתתפות הצלמים, דרכם יבחנו לעומק העבודות המוצגות ועולם הצילום התיעודי בארץ ובחו"ל.

 

פתיחה: 19.11.21 נעילה: 8.1.22, מוז"א

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...