רותו מודן, מתוך רותו מודן ובתיה קולטון פותחות את הארכיון (יחצ)

מי הולך על הסף ומי מטפל בפצעי לחץ? השבוע בגלריות

ב'רע' ימכרו הדפסים של רותו מודן ובתיה קולטון, במרכז אדמונד דה רוטשילד מתעסקים בטקסי מעבר, המיצב בשלוש מטפל בפצעי לחץ, תערוכת טקסטיל בינלאומית הגיעה למוזיאון הנגב לאמנות, בגלריית קיבוץ לוחמי הגטאות מוציאים אמן מחושך לאור ובמוזיאון פולין בוורשה מציגים שתי ערי נמל חשובות

יומיים בלבד

רותו מודן ובתיה קולטון פותחות את הארכיון לסופשבוע אחד בלבד למכירת הדפסים חתומים משלל יצירות כמו ספרי ילדים, קומיקס, לוחות שנה, איורי עיתונות ועוד. האיורים יודפסו במקום על נייר כותנה וניתן יהיה גם לבחור מסגרות ושירותי משלוח (בתשלום).

/// ששי: 13.9.19, 16:00-10:00. שבת: 14.9.19, 20:00-10:00. 'רע – בית מלאכה לצילום', הזרם 1, תל אביב.

רותו מודן, איור עיתונות (יחצ)
בתיה קולטון, איור למדזין 'עיניים' (יחצ)

ללכת על הסף

'חלומות על מקום אחר' היא תערוכה קבוצתית חדשה במרכז אדמונד דה רוטשילד שתפתח מחר, יום חמישי, 12/9. התערוכה היא של בוגרי בתי ספר לאמנות שהציגו את עבודותיהם במהלך חודש יוני 2019, באקדמיות לאמנות ועיצוב, בצלאל, שנקר, המדרשה, סמינר הקיבוצים, ספיר, מוסררה, ויצו חיפה, אורנים ואוניברסיטת חיפה. התערוכה, מהווה טקס מעבר משמעות, וכמו אירוע מובחן המציין את סיום לימודיהם. העבודות כוללות מצבי סף וטקסי מעבר שאותם חווים בני האדם בנקודות הכרעה בחייהם. הבחירה בעבודות במדיה מגוונים חושפת את הצופה למגוון מצבים של עמידה על הסף. 

/// אוצרת: טל בן צבי. ע. אוצרת: מורן סולימרסקי נועם. עד: 8/11. שד' רוטשילד 104, תל אביב.

מועתיסם טאהא, אש (יחצ)
נגה אור-ים, פאינה גיאורגיש, נוע תנוע ארץ כשיכור - חיפה בטון ומלט (יחצ)

סבתא סורגת

בגלריה צדיק תפתח ביום ששי, 13/9, התערוכה של דינה שצ'ופק 'ציורים סרוגים'. שצ'ופק, מציירת סריגות ורקמות תחרה במכחולים דקיקים, בטכניקה קפדנית, ובאיטיות סבלנית. בגדי התינוקות הסרוגים של שצ'ופק, סבתא לארבעה נכדים ושתי נינות, אינם לרגע מִתחמדים או מתפנקים. ביד מיומנת ובעין קפדנית היא מציירת את הבגד, בלי התינוק ומוסיפה סממנים צבאיים ומאיימים.

/// אוצרת: טלי תמיר. עד 13/10. שמעון הצדיק 16, תל אביב.

ללא התינוק וללא ההורה (יחצ)
בגוונים צבאיים (יחצ)

פצעי לחץ

בגלריה שלוש תפתח מחר, יום חמישי, 12/9, תערוכת היחיד של יעל יודקוביק 'הכנס השנתי למניעה וטיפול בפצעי לחץ'. למעשה, זהו מיצב של יעל יודקוביק המכנס ייצוגים של נשים, פתגמים,ִ אמרות ואובייקטים מטופלים, הנושאים עליהם חותם ערבי-פלסטיני. "נשות הכנס" מתגודדות, מוצבות על גלגלים, על במות, על רמפות, מורכבות מחפצים שונים. ההיברידיות המקאברית שלהן נפגשת באמצעות מוטיב מחבר: בד כאפייה מנומר בדגמים מסורתיים, הנע ועובר, בצורות שונות ובמיקומים משתנים, בין הדמויות. כך, נוצרת שרשרת אקלקטית המאלתרת בין החומר לדימוי, בין החי והמת, בין החבוש לבריא וגם בין מזרח למערב. כל אלה קרטעו והגיעו בדרכים-לא-דרכים ,עם הליכונים או גלגלים, אל הכנס. 
/// עד: 26/10. מזא"ה 7, תל אביב.

מוטיב של כפייה (יחצ)
הגיעו בדרכים לא דרכים (יחצ)

חוט של מחשבה

התערוכה הבינלאומית הנודדת 'חוט של מחשבה – סיפורים גלובליים בטקסטיל' מגיעה למוזיאון הנגב לאמנות ובגלריית טרומפלדור בבאר שבע ותפתח מחר, יום חמישי, 12/9. התערוכה, מגוללת את סיפורו של הבד והטקסטיל כחלק ממארג של תרבות, עמים ושפות בעולם ומציגה טכניקות אמנות שונות בתהליך ייצורם בהן אמנות ומלאכת היד נפגשות. בנוסף, בתערוכה משלבת טכניקות אמנות מקומיות המצטלבות עם שינויים גלובליים וחברתיים בעולם. מיצב מיוחד בתערוכה מוקדש לסדנת האריגה המפורסמת בבית הספר הבאוהאוס בגרמניה שהשנה מציינים 100 שנים להיווסדו. התערוכה ביוזמתו ובתמיכתו של מכון גתה בישראל

/// אוצרות: סוזאנה וייס ואינקה גרסל. אוצרת מקומית: ד"ר דליה מנור. עד: 7/12. העצמאות 60, באר שבע.

אליזה ון יולן ווינסנט וולסמה (צילום UWE WALTHER)
גילי אבישר, דגלים מופשטים (צילום לנה גומון)

מחושך לאור

יורם קליינר הוא האמן העומד במרכזה של התערוכה 'דמויות-לא-דמויות' שתפתח בשבת, 14/9, בגלריה קיבוץ לוחמי הגטאות. התערוכה חושפת לראשונה את יצירתו הפורה של קליינר, בן קיבוץ בית קשת, שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות לפני למעלה מ-25 שנה. קליינר לא רצה מעולם להציג את עבודותיו ולאחר מותו נותרה יצירתו ספונה במגירות ביתו ללא רואה. התערוכה המציגה מדגם מזערי מתוך מאות עבודות שיצר במהלך חייו, מבקשת להוציא אל האור את יצירתו החבויה ולתת במה לאמן בעל קול ייחודי.

/// אוצרת: ענת גטניו. עד: 26/10. קיבוץ לוחמי הגטאות.

יצירות שטרם נראו (יחצ)
יוצאות אל האור (יחצ)

גולם במעגל

תערוכה קבוצתית חדשה במוזיאון מאנה כץ 'בגנו של גולם' תפתח במוצאי שבת, 14/9. התערוכה מציגה מבט על הקשר המורכב בין האדם ובין העולם הדיגיטלי שיצר. חדרי התערוכה יציגו היבטים שונים בהתייחסות של האמנים, ותיקים וצעירים כאחד, ליחסים של האדם עם יציר כפיו ומוחו. האמנים מתייחסים לכמיהות הגשמיות, הרגשיות והרוחניות של האדם כפי שהן מיוצגות בגלמים הדיגיטליים שהוא יוצר, וכן עוסקים בניסיון לבחון את האופן שבו הגולם־המחשב מתבונן על העולם מתוך תודעתו. 

/// אוצרות: מיכל בן יעקב ודפנה פלק. עד: 28/3. יפה נוף 89, חיפה.

רומי ארדן (צילום רומי ארדן)
נוי הורוביץ (צילום ליאור תמיר)

בין פולין וישראל

במוזיאון פולין בוורה תוצג, החל מיום ששי, 13/9, התערוכה 'גדיניה – תל אביב' שתציג את סיפורן של שתי ערי נמל מודרניות ותבליט את נקודות הדמיון הרבות בינהן.  התערוכה תבליט את נקודות הדמיון הרבות בין שתי הערים: תפקידן הלאומי, השפעת החיים המודרניים של תחילת המאה ה-20, התכנון האדריכלי ובעיקר סגנון הבאוהאוס ואופיין כערי תיירות וקיט. שתי הערים תוכננו על-ידי ארכיטקטים פולנים ויהודים בשנות ה-20 וה-30 של המאה שעברה. שתיהן נוסדו על מנת לתת ביטוי לחלומות שהוגשמו – פולין שקמה לתחייה אחרי החלוקות וחלום ההקמה של מדינה יהודית. התערוכה  תציין 100 שנה להקמתה של גדיניה, 100 שנה להקמת ביה"ס לאדריכלות באוהאוס בגרמניה שבוגריו קשורים רבות למראה שתי הערים כיום, ו-110 שנים להקמת העיר תל אביב.

/// עד: פברואר 2020.

מתוך התערוכה (יחצ)
העיר הלבנה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...